Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 25 май 2018 02:09

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 14 ное 2015 14:56 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Това е продължение на темата от тук: http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=32&t=5764 След консултации съм се спрял на "Боевой" или "Стойкий". Няма да откажа, ако ми намерите снимки, различни от тези в "navsource narod ru". Иначе в строя са останали три кораба - по един на Балтийския, Северния и Тихоокеанския флот. За тях има много снимки, най-вече от последните празници. Ако стигна до грот мачтата и опита ми да направя съвременния й вариант излезе добър - тогава си мисля за "Быстрый". Иначе, чертежи се намират. Например : от списание "Гангут" има на 4-я кораб от серията, който е идентичен с 5-я на Иван Костов ; от "GMS" има на 8-я ; от "История корабля" има на 16-я, който е и на активна служба на Балтика. Има и едни други чертежи на "Съвременни" - немски или китайски, но заради достоверност не заслужават да бъдат разглеждани. На времето се занимавах и с хартиения му вариант от Fly Model - 122. Що се отнася и до предходните - също не са много читави. За това, като ползвам методиката в http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=36&t=3475 ги калибрирам според габаритните размери на кораба, посочени в справочните материали. После с любимото ми Рино си правя едно обемно чертежче, от което вадя шаблони при работата по корекцията на изделието от Trumpeter. Хвърляме око и какво са направили хората преди мен по другите форуми. За корпуса - от къде да започна... ? Като цяло от шаблоните ми се струва, че е с малко по-голям коефициент на запълване от оригиналния. Това дори да е неточност се надявам да води до по-голямо водоизместване. В най-скоро време ще трябва да го потопя до разчетната ватерлиния и да проверя колко ще тежи. За отворите по корпуса - единствено тези за фалш кила мисля да не пипам. Всички други - или не им е там мястото или не са с такава форма. Всички на кърмата са запушени вече. Леглата за котвите - не са такива. А крилата на успокоителите на клатенето - ще има работа по тях. Те в план не са трапецовидни, а правоъгълни. Имат си легло, в което се прибират в корпуса. Самия корпус там няма кривина в сечението. Дори не са на една линия по дължината на кораба. А и по снимки не изглеждат да са под 45 градуса спрямо диаметрялната плоскост или ватерлинията? Самия нос на кораба е тъп в отливката. Грозно се получава, като се боядиса и се вижда как ватерлинията върви и като наближи носа - прави една чупка. На едно място видях решение - запълнили са го отвътре с епоксидна смола и са изтънили здраво носа. По принцип нямам много опит в сглобката на набори и ще са интересни съветите ви. Хората, които са ми дали някакви, може да са останали с впечатлението, че не ги слушам. Защото чужд ум в чужда глава не стои. Но все пак са повод за замисляне и в една или друга степен повлияват на насоката на работа. Имаше един, който съветва Иван да правел ръжда по кораба. А може дори да се цитира раздел 2, точка 2.3.1, алинея 3 от правилника за състезания, в който е казано как трябва да изглежда кораба. За това не изключвам и подвеждане - умишлено или несъзнателно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 ное 2015 21:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 69
Местоположение: Стара Загора
plamby написа:
След консултации съм се спрял на "Боевой" или "Стойкий". ако ми намерите снимки - тогава си мисля за "Быстрый".


Би ли осветлил темата на консултациите и специалиста? А снимки има на корем - знаеш къде.
Прикачен файл:
Copy of Стойкий.jpg
Copy of Стойкий.jpg [ 548.51 KиБ | Видяна 1196 пъти ]

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 ное 2015 22:18 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Никъде не съм споменавал или правил намек за "специалист". Иначе доста са се отзовавали. В нашия град не знам хора от клас NS, но и от другите сфери на моделизма има какво да се ползва. Дори понякога разсъжденията на човек, печелещ от моделизма не ми допадат. Конкретно за кой кораб - смятам, че съм изложил какви са ми ограниченията. Просто тези двата са най-новите, при условие че написаното в други теми в този форум - за декалите е в сила. Ако не намеря кой да ми изработи нарисувани от мен декали - то изборът още се ограничава с по-стари кораби. А съм написал и за грота, ако излезе сполучлив - кой ще е кораба. Просто за сега гледам да се презастраховам, ако някой помогне? За снимките - сайта не е само един и темите вътре в сайтовете са по няколко. Така, че избор имам. Проблемът ми е, че преди години не съм си правил труд да събирам снимки на този проект. За последната година доста събрах, както предполагате. Обаче част от снимките са били качвани на различни пощенски сървъри и линковете за тях към този момент са мъртви. Та за това попитах... Друг момент е, че корабите по правило са служили малко години. Особено при старите е нямало и много цветни снимки. И за това при тях е по-трудно. Интересуват ме детайли като оцветяването на вертолета, командирския и работния катер, яла, спасителните плотове, летателната палуба, загражденията й, отличителните знаци и емблеми.
Иначе - пуснах коритото на вода, натоварих го и измерих колко тежи. Отчетох 950 грама, но това не е окончателната маса. Защото има много уточнения.... Смятам, че 950-980 гр. ще му подхождат. Явно коефициента на запълване на корпуса компенсира различната плътност между солена и сладка вода. И не се наблюдава по-дълбоко газене в сладка. Един електромотор консумира 40 mA на празен ход, при 2 клетки захранване. За сега все още се надявам разчетите ми за осигуряването на 1-2 часа непрекъснат ход да се потвърдят. Иначе има поле за отстъпление до време за 1-2 пускания на състезателна дистанция.


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 ное 2015 18:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 69
Местоположение: Стара Загора
Може би аз погрешно разбирах думата ,,консултации''. Лично мое мнение е , че заигравките с емблеми , нюанси на цвета и др. само отвличат от основното - изработката на модела. Но не всичко е НАВИГА , а с другите правила не съм запознат.
Предполагам , че знаете но все пак. На морския форум на Авиобазата в темата ,,Съвременния Тихоокеански Флот'' на около 181стр. има много добри снимки на ,,Бистрий''. Пак там се коментира , че палубите не се боядисват а натриват с някаква вакса поради специфичните условия там. Вертолетите не са щатни на корабите , а се качват в зависимост от задачите за решаване - ПС , ПЛ.
В корабомоделния форум има тема ,,Р/У в М 1:350''. Може да е от полза.
Прикачен файл:
varjag_small.jpg
varjag_small.jpg [ 88.75 KиБ | Видяна 1142 пъти ]

Коментара за този модел е , че има малки проблеми с метацентричната височина. Няма да е лошо да претеглите и надстройките на този етап с последващото им олекотяване при нужда. Това е от мен.
Успех! :thumright:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 ное 2015 10:55 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Мислех си, че такава тема няма. Но явно още не съм я намерил, а и не съм я търсил упорито - защото в този форум много не се занимават с такива работи. Ако пуснеш линк, ще ме улесниш. Иначе сигурно пак ще я намеря и покрай търсеното ще излязат още полезни работи. Първо се сетих за тази:
http://forums.airbase.ru/2010/06/t68455--1-350-masshtab.html
но после прочетох, че става дума за р/у... иначе ето още малко линкове:
http://forums.airbase.ru/2008/07/t62520--radioupravlyaemaya-eskadra-v-350-om-masshtabe.html
http://forums.airbase.ru/2015/08/t91420--masshtab-1-200.html
http://forums.airbase.ru/2011/09/t83096--modeli-klassa-f4-s-na-chempionate-mira-v-vengrii-2011-god.html
http://forum.modelsworld.ru/topic12826.html
http://forum.modelsworld.ru/topic7115.html
http://forum.modelsworld.ru/topic7875.html
Естествено се ползва техния опит и с идеята, че всяко следващо изпълнение ще е по-добро. Последвах техните препоръки. Подсилих носа отвътре с епоксипол и го подострих с шкурка. Това е моята кърма, като руля и винтовете са поставени само заради снимката.
Умалена снимка / Resized image С червено са заградени участъците от корпуса, където не ми харесва геометрията. По принцип мисля да не я пипам, обаче... След, като поставих обтекателя на кила и в процеса на шкурене - доста съм отнел от заградения участък. И като се погледне дъното на светлина - дори прозира. Следователно и там ще трябва да се подсили отвътре със смола, аналогично на носа. Плоския участък в района на кърмовата рулева колонка съм го направил на ново. По принцип и зад обтегателя на сонара също имаме широк плосък участък заради носовата рулева колонка, но ще пропуснем... Перото на руля е в начален етап на подрязване от представеното на Рабоеч. В книгите е дадена площа на руля. В моя мащаб прави 3,5 кв.см. На снимката, в това си състояние е 5,76 кв.см. Знам, че правилника позволява до 2 пъти по-голяма площ и някои бъркат площа с размерите. Забравят, че зависимостта е квадратична. Мисля си да го оставя леко по-голямо, но да не бие на очи. Иначе всички дупки в корпуса са запушени. Кронщейните идват малко по-напред. Дейдвудите доста се старах да ги направя криви, заради ешелонното разположение на машинните отделения. Забравих да ги претегля. Но корпусът, заедно с тях, лепилото им и това на носа е напълнял с 30 гр. За предупреждението с метацентъра - благодаря. След като не съм гледал предложената тема - съм го пропуснал. За да бъдем полезни за хората, които не са сигурни - ще кажа, че не мога да го променя. Той е определен от конструкторите, когато са създавали кораба и зависи от геометрията му. Търсих в литературата на каква височина се намира, но не открих. Ако някой може да каже? Не, че е важно толкова... Ние можем да влияем върху разположението на центъра на масата във височина. И той трябва да е по-ниско от метацентъра. Иначе корабчето се преобръща. Или се чуди дали да се преобърне и при някоя по-голяма вълна е готово. Въпроса го има развит в някой учебник по физика за учениците. Тоест трябва тежките работи да са на ниско, а надстройките да са олекотени. Както казах, кантарът ми е чест инструмент в работата. Написано е, че кораба издържал вълни до 12 м., което е 6 см. Пускал съм предния си проект Flower Class от Ревел на подобно вълнение, но там мащабът е 1:72 и силуета й е по-нисък. Тук няма да смея. Самата оценка на проекта е, че има развита "парусность". В моя мащаб - все едно е платноходка с ветрило от 4,25 кв.дм. Естествено, ако го сравним с един линеен кораб - ще се види разликата в силуетите им. Път към по-добра устойчивост, освен всичко е и както си мислех по-рано - да ползвам Фрегат М2, а и евентуално по-новия вариант на грота, ако стане.


Последна промяна от plamby на 19 ное 2015 18:50, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 19 ное 2015 17:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 371
Местоположение: Стара Загора
Какви ще са гъбаритните размери на модела ?

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 ное 2015 18:54 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
някъде към 780мм.
иначе : https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8B%D0%B5_%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%86%D1%8B_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82%D0%B0_956
смятай останалите параметри


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2015 14:16 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Маса с не олекотените палуби - към 450 гр. Маса на платките от Трумпетер на надстройките - към 350 гр. Всеки един вал се лагерува на по 3 бр. месингови втулки. Заради механичните загуби консумацията на ток на празен ход се вдигна двойно, спрямо самостоятелната работа на двигателя. Карето на левия вал е олекотено, спрямо първоначалния си вид при представянето на материалите. На десния не е пипано - за сравнение, но месинга е стругован. А защо имам несиметрично разположение е описано по-горе. Новото, което ме притеснява е хода на рулевата машинка. По-точно малкото изменение на дължината на управляващия импулс при Спектрум. Просто си мислех, че трябва да бъде +- 45 градуса. г-н Ненов ме успокои, че съществуват и такива апаратури...


Прикачени файлове:
P1010010.JPG
P1010010.JPG [ 416.58 KиБ | Видяна 1015 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 20 дек 2015 16:58 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Пръснах веднъж с грунд - по лесно да се види къде има за шкурене. Опитах да сниман с телефона, но не излизат добре снимките. Площа на руля е някъде към 4 кв.см. - на подвижната си част. Има си и неподвижна част, която уж го поддържа. Но тя не влиза в сметките. Осите са временни парчета - да не влиза боя и грунд вътре. За палубите - наистина гадно се монтират. От три части са. Като тази на бака съм я лепил на етапи и участъци. Защото се стреми да се измести от зададеното й положение.


Прикачени файлове:
IMG155510.jpg
IMG155510.jpg [ 437.55 KиБ | Видяна 937 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2015 16:04 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Имах някои недоглеждания при поръчката ми от Рабоеч. Чакам от "Конрад" поръчка. Паралелно се запознавам с кораба. Не само корпуса му има проблеми с геометрията. Сглобих някои надстройки. Там работата е същата. Не смятам всичко да променям, а само най-очебийното. Също нямам и много вяра на чертежите. Повече вярвам на снимките, но и те не показват всички интересуващи ме места. Много ме дразнеше димовата тръба. Детайл "В1". Изрязах му носовата част - за да отворя тръбата. Вътре слагам прегради и дъното трябва да се затвори. Като това "дъно" е на нивото на вертолетната площадка. Другия недостатък според мен е формата й под тази палуба. Тоест на главната палуба и на бак палубата - сечението трябва да е правоъгълник - според мен. Но не смятам да правя такава корекция. Другото ми разочарование е във фотоеца. Иван каза, че почти половината остава неизползван. А работи, които трябват - ги няма. Тук има едни парапети по периферията на върха на комина, които ги няма на фотоец - в зелено съм ги посочил.


Прикачени файлове:
Komin-2.jpg
Komin-2.jpg [ 342.73 KиБ | Видяна 875 пъти ]
Komin-1.jpg
Komin-1.jpg [ 268.06 KиБ | Видяна 875 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2015 16:32 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Следващото е при рубката. Понеже ще се маха - съм й премахнал монтажни легла и отвори към външни детайли. В главната палуба и направен отвор под нея. Нормално няма такъв при Трумпетер. Самата рубка би трябвало да е по-тясна в носовата си част - местата, където съм ги щриховал. Като на основната палуба е най-тясна, на бак палубата е по-широка. А вече на 1 и 2 ятрус си е правилна. Това не смятам да го преработвам. На ходовия мостик се вижда, че вратата съм я изрязъл и трябва да се монтира както съм го скицирал. Прозорците при Тумпетер са по 3 броя - а трябва да са по 2. Отпред са 7, а трябва да са 5 бр. Но няма да ги променям. Със синьо съм посочил двете области пред и зад нея, за където няма нищо предвидено. Зад нея и детайл "G" съм сигурен, че има надстройка и ще я добавя. Проблемът е дали има отпред нещо? Защото при снимките не се вижда, защото ракетите скриват тази част. На някои чертежи има, на някои няма. При проект 61 - за първи път са въвели коридор по който може да се мине по цялата дължина на кораба, без да се излиза навън. Предполагам, че и тук трябва да има такъв коридор?


Прикачени файлове:
Rubka.jpg
Rubka.jpg [ 265.45 KиБ | Видяна 873 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 26 дек 2015 17:08 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
При надстройката между носовите АК-630 - "D-12" - няма предвидено затваряне отпред на обема и трябва да се добави. От двете страни трябва да има по един трап за качване от основната палуба към бака. Но понеже рубката не е стеснена, не могат да бъдат добавени. От лявата страна на носовата надстройка "С" са забравили да сложат два юлиминатора. Няма предвиден детайл за защита на носовите люкове при детайл "С-6" от газовете при пуск на носовата зенитна ракета - "Ураган" - същата като сухоземната "Бук". На всички надстройки ръбовете трябва да бъдат заоблени. Във фотоеца няма предвидени и парапети по надстройките за съжаление. В този си вид модела, със захранването и електрониката тежи към 640 грама, което е оптимистично. За захранваща батерия предвидих да е с 3 клетки. Защото при функция на "V-миксер" - не се получава канален импулс до крайна стойност. И двигателя би работил на пълна мощност само ако има завой - външния при завоя. А при праволинейно движение вероятно ще са на 50%. Контролерите не са предвидени за 3 клетки. Но няма да ги сменям, а ще им добавя външни транзистори в мостово включване. Като самите контролери ще се захранват през допустимо захранване, чрез LM 7808.


Прикачени файлове:
Bak.jpg
Bak.jpg [ 243.76 KиБ | Видяна 873 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 27 дек 2015 18:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 69
Местоположение: Стара Загора
Ако това ще помогне. Вижда се , че има проход м/у надстройките.
Прикачен файл:
956-2.jpg
956-2.jpg [ 110.74 KиБ | Видяна 841 пъти ]

Прикачен файл:
956-1.jpg
956-1.jpg [ 205.88 KиБ | Видяна 841 пъти ]

Някъде в темата за пр.956 във Авиобазата имаше и сканирано сп. ,,Судостроение,, със палубите.
Относно рул. машинки. Предполагам , че това е свързано с авиомоделите. Елерони на 45* ще са не кормила , а въздушни спирачки според мен.
:thumright: Успех с модела!

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 28 дек 2015 11:10 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
"Къде го чукаш, къде се пука". Сравнявах горните картинки. Юлиминаторите на мостика се различават. После проверих корабите от серията. Оказа се, че до въпросния № 7, включително броят им отговаря, на виждането на Трумпетер. Не съм бил напълно прав или грешащ за бройката им. Тоест, отказвам се да правя някой, който е в строя. Тоест модернизацията им, започвайки от № 8 - е не само в грота, а явно е засегнала и други части, които постепенно ги откриваме.
Що се отнася до въпросните зони пред и зад рубката - става дума за нивото им на главната палуба. На по-горните нива всичко е ясно и се вижда от снимките. Проблемът при тях, е че няма такава доказваща нещо. От друга страна - както и да го направя ще е вярно тогава. Намерих една, на която се вижда трапа и врата към бака. Но няма такава, показваща какво се случва с коридора на ляво. На чертежите нямам вяра. При тези за "Настойчиви" - вратите ги има и пред рубката няма нищо. Но планът й на мостика е сгрешен. При тези от Гангут за "Осмотрителни" няма нищо посочено, но мостика е верен. А от GMS за "Окрилени" имат и врати и "застрояване" пред рубката, и верен мостик. Зад рубката при всички чертежи има връзка с по-задните надстройки. Въпросът със сп. ,,Судостроение,, съм го пропуснал. Ако не ви е проблем го публикувайте.
С електрониката, няма проблем. Коя букса все ще намеря на кой канал я включа в приемника - докаран е сигнала до винтовете и руля. Като го наместя, мога да го снимам, но ще е актуално само за моето изпълнение. Всяка апаратура е различна и едва ли има смисъл да се задълбочавам.


Прикачени файлове:
17550753592_8ac71530e1_o.jpg
17550753592_8ac71530e1_o.jpg [ 294.24 KиБ | Видяна 815 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 29 дек 2015 01:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 69
Местоположение: Стара Загора
Може да съм объркал списанията. Чертежите са на ,,Настойчивий,, б/н 610 към 1995г. Извинявам се за лошото съединяване на страниците. :oops:
Прикачен файл:
956-3.JPG
956-3.JPG [ 77.78 KиБ | Видяна 787 пъти ]

Прикачен файл:
956-4.JPG
956-4.JPG [ 81.45 KиБ | Видяна 787 пъти ]

Наложи се да ги свивам преди да ги приеме. Колкото толкова. :thumright:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 21 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker