Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 21 ное 2017 06:25

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 09 ное 2017 15:55 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Здравейте,
представям ви проекта, който започнах - хипотетична експортна конверсия на британска фрегата тип 14, мащаб 1:96. Моделът е плаващ и радиоуправляем.

Историческа справка:
--------------------
Изображение
Тип 14 са специализирани противолодъчни фрегати, строени през втората половина на 50-те години на миналия век. Появяването им се дължи на изключително високата цена и сложност на универсалните фрегати тип 12. Британското адмиралтейство поискало да кораб със същите противолодъчни възможности като тип 12, но на половин цена и с бърза постройка. Резултатът бил тип 14 - строго специализиран противолодъчен кораб който, обаче, не може да се използва за нищо друго. Построени били 8 бройки за Кралския флот и 3 за Индия. Въпреки, че не били много популярни във флота, тип 14 се оказали изключително мореходни и удачни за използване в условията на Северно море. На всички учения и съревнования фрегатите тип 14 се оказвали неизменните победители в противолодъчната дисциплина, далече задминавайки дори и по-модерни от тях кораби. Причината била точно в тяхната специализираност - екипажите се тренирали само и единствено за противолодъчна борба, докато на останалите кораби тази дисциплина често се претупвала поради други задачи.
Бойни загуби - Индийският INS Khukri е потопен от пакистанска подводница през 1971.
Систършипът му Kirpan успява да избегне още 2 последователни торпедни атаки, благодарение на прекрасните си маневрени и скоростни качества, и да контраатакува, но не успява да помогне навреме на потъващия кораб, при което загиват 194 души.

Обосновка на модификациите:
---------------------------
Торникрофт (от 1966г.Воспър-Торникрофт) са фирма,която освен със строежа на кораби за Кралския флот се слави с популярност и сред чуждестранните клиенти. Стандартният тип 14 е критикуван за слабото си въоръжение и липсата на каквато и да е универсалност. Въпреки това, относително ниската цена, прекрасните мореходни качества и модернизационния потенциал, позволяват да се създаде кораб (с моя помощ, от името на Торникрофт), който да бъде привлекателен за потребителите с не толкова дълбок джоб.
Таргет-групата са другите страни от общността (Австралия, Нова Зеландия), малките европейски държави (Белгия, Дания, Норвегия) и множество страни от третия свят.
Целта на модернизацията е, при запазване/подобряване на противолодъчните възможности, да се добави способност патрулни/ескортни дейности, осигуряване на адекватно ПВО в близка зона, поне ограничени възможности за борба с надводни цели, както и възможност за пикетна служба (ранно радарно предупреждение). Основна задача е премахването на критичния недостатък - липса на артилерия, а също така осигуряване на адекватен радар за въздушно предупреждение, като цената на проекта трябва да се задържи в приемливи граници. Използваното оборудване трябва да може да изпълнява поставените му задачи, но да е достъпно за относително широк кръг потребители, както по ценови, така и по политически фактор (без секретни разработки).

Описание на промените:
----------------------
Изображение

1. Основна промяна е премахването на 2-та бомбомета "Limbo", което освобождава 70 тона водоизместване. Модифицира се надстройката на юта, като там се монтира сдвоено универсално 76-мм автоматично оръдие Мк.33, закрит вариант с тегло 15 тона. Монтажът на оръдието над нивото на палубата е обусловен от необходимостта то да може да се използва в условията на силно вълнение, чести във високите географски ширини. По желание на клиента оръдието може да е без купол от фибростъкло, да се монтира едностволната версия Мк.34 или пълната гама 40мм автомати на Бофорс, които не изискват подпалубно пространство за монтаж.

2. Системата за управление на огъня на оръдието е MRS3 на стандартна платформа (същата като на фрегата тип 12) с тегло 3600 кг. Теглото на подпалубната апаратура е 5000 кг. Тъй като MRS3 е на практика копие на американската СУО Mk.56 GFCS, няма нужда от допълнителни дейности по синхронизиране на интерфейса между СУО и оръдието.
Като по-проста и лека алтернатива е възможно да се използва оптична система за насочване Мк.29 в състава на СУО Мк.63 (разпознава се по радарната антена, която не е изнесена на поста за управление, а е монтирана директно върху оръдието)

3. Изменен е напълно съставът на противолодъчното въоръжение. На полубака е монтиран 375мм противолодъчен бомбомет "Bofors" М/50 (7.5 тона, около 10 тона подпалубни механизми). Сонарите тип 170 и 174 са изнесени назад,
за да се освободи място за магазина на бомбомета. Разработени са нови балистични таблици и е доработена сонарната система за насочване да може работи в комплект с този модел бомбомет. (Както в реалността по-късно това е направено за бразилските фрегати "Niteroi")
Възможно е алтернативно вместо "Bofors" М/50 да се използва бомбомет Creusot-Loire Mle.54 (Френска 6-цевна модификация на "Bofors" М/50, сумарно тегло 16 тона) в проекта, предложен на Белгия.
Прeдлага се и бюджетен вариант с палубен монтаж на бомбомет "Hedgehog" Мк.15 и сонар тип 145.

4. При оригиналният тип 14 на някои от корабите са монтирани двуцевни 533мм торпедни апарати за стрелба със самонасочващи се торпеда Мк.20Е "Bidder". Тъй като разработката им е неуспешна и е прекратена, тези торпедни апарати са демонтирани по-късно. При тип 14Е те са заменени от тритръбни 324мм торпедни апарати Мк.32 SVTT за стрелба с торпеда Мк.44 mod 1. Противоосколочните екрани (бласт-шилдовете) на бомбометите "Limbo" са подравнени симетрично и се използват за прикриване на торпедния боекомплект.
При Белгийската версия е възможно използването на тритръбни 550мм торпедни апарати AT47 за стрелба с торпеда L3 и К2.
Предложен е и вариант със запазването на оригиналните торпедни апарати за стрелба с остарелите вече торпеда Мк.35 или по-новите Мк.37 (с използване на адаптор), но не е посрещнат с интерес от потенциалните клиенти.
За по-бедните(или неблагонадеждни) клиенти е предвиден вариант без използването на торпедни апарати или монтирането на 4 "K-GUN" бомбомета на тяхно място.

5 и 6. Направени са съществени изменения и при радиооборудването. Системата за РЕБ UA-3 Porker и пеленгатора FH4DF/HF Birdcage са изместени върху гротмачтата. Върху фок-мачтата се запазва (изместен напред) единият от радарите тип 974, като се освобождава място за по-голям радар за ранно въздушно предупреждение. Стандартно това е Plessey AWS-1 с ширина около 5 метра, но в австралийската версия е предвиден вече използваният и харесван в R.A.N. Signaal LW-02. Въпреки размерите си, огромната 8 метрова антена може да бъде интегрирана успешно на кораб с това водоизместване.
Австралийците са стигали и по-далече в това отношение: http://www.navy.gov.au/sites/default/files/HMAS%20Yarra%20III%20-%20Sea%20trials.jpg

"Евтината" aлтернатива е използването на радар Signaal DA-02.

7. На мястото на 40мм автомати Mark IX са монтирани 40мм автомати Bofors SAK40 L/70-350 (стабилизирани, електохидравлично управление, възможност за централизирано управление на огъня) или SAK40 L/70-315 (нестабилизирани със стандартно механично управление). Автоматите могат да са както със, така и без купола от фибростъкло.
Възможно е да се запазят оригиналните Mark IX или изобщо да се заменят с 20мм Oerlikon.

Модел:
--------------------
За база използвам комплекта HMS Hardy на Deans Marines.
Изображение
Изображение
Изображение

Името е планирано "HYDRA" - анаграма на "HARDY", ще използвам съществуващите приложени ецнати букви.
Поръчал съм си един сет с обозначения и надписи по корпуса, в който има и имена, така че името може и да се промени впоследствие.
Изображение

За модификациите ще използвам следните елементи:
- Оръдие Мк.33 с купол от фибростъкло, 3D-принтирано от Shapeways - не е поръчано още
Изображение

- СУО MRS3, 3D-принтирана от Shapeways - не е поръчана още
Изображение

- Ецвана платформа за обслужване на СУО от scalewarship.com - пътува
Изображение

- торп.апарати Мк.32 SVTT, 3D-принтирани от Shapeways - не са поръчани още
Изображение

- бомбомет Bofors M/50, ръчна изработка или ще опитам да направя 3D модел за разпечатване.

- Радар AWS-1, ръчна изработка или ще опитам да направя 3D модел за разпечатване. Все още не съм решил със сигурност, мога да поръчам и 3D печатан LW-02, който вече е изтестван динамично с микродвигателчето за въртене на радара. (поръчано, пътува)
Изображение

- Закрити автомати SAK40 L/70 от battlecrafts.co.uk (поръчани, пътуват)
Изображение


Прогрес:
----------
Подготвителни работи.
Изображение

Изчаквам да пристигне пратката с електрониката и механиката (бронзов петлопатен винт, дейдвудна тръба, двигател, акумулатор, електронен регулатор на оборотите и пр.
Първата ми задача ще бъде да закача и да подкарам всичко това.
Ще публикувам снимки с прогреса, ако някой се интересува.

Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 ное 2017 23:04 
Извън линия

Регистриран на: 27 юли 2011 11:31
Мнения: 226
Щом като мен (пълен лаик в тази област RC кораби) въведението ти ме впечатли и го прочетох цялото (2 пъти),
сигурен съм, че и другите са харесали до тук всичко!!!

Очаквам прогреса с интерес и се надявам да ни
информираш за него и в бъдеще!

Както и да споделиш по-подробно опита
ти с поръчките от Shapeways. Начин на поръчката,
избора ти за материал, време на доставка,
оценка на резултата след получаването и т.н.

Това ще е интересно и за другите области в моделизма тук.

Успех и не забравяй да качваш снимки от работата!
:cheers:


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 09:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 338
Местоположение: Стара Загора
Здравей ndimitrov !
Дай малко повече информация за модела : гъбарити, водоизместване, колко винта, колко руля .
Питай, ще помагаме.
:salut:

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 11:27 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Здравейте,
благодаря за посрещането!

Моделът е с дължина 977мм и ширина 95мм. Доста дълъг и тесен. Рон Дийн (собственикът на Dean's Marines) ме увери, че няма да имам проблеми със стабилността, ако не си оставя ръцете при центровката и не прекаля с мощността на двигателя.

Водоизместването е 2.45 кг. Засега не мога да кажа със сигурност ще остане ли резерва, но на око - да. Корпусът е тип монокок, като ще се монтират балсови поддържащи елементи за палубата. Постаментът за двигателя, както и опорите за дейдвуда и прочие силови елементи са от вакуумформована пластмаса и балса.
Моделът е едновинтов, стандартният му винт не е много добро качество на отливката, затова поръчах бронзов: http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... ts_id/2001
Същата история с дейдвуда - приложеният в кита нещо никак не ми вдъхва доверие.
След известен размисъл поръчах този, че е максимално близо до оригиналния външен вид: http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... ts_id/2235
Верно, валът ще трябва да се подкъси малко, но това е предвидено от производителя.

Двигателят го избрах също по препоръка на Рон Дийн, 6-волтов KYTE, този бил заложен при проектирането на модела. http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... cts_id/201
Стандартната батерия беше NiCd 1600 mAh, но не ми допадна и след поредното питане ме насочиха към NiCd 3800 mAh http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... ts_id/2584
Спийд контролера е Mtroniks Viper - 10 ампера. Колебаех се дали да го поръчвам насляпо, но ме увериха, че нямало проблем да се ползва с всякакъв стандартен приемник, стига да не бил някаква нестандартна китайска марка.

Дотук горе-долу ми се струва ясна картинката, само се надявам да не съм настъпил някоя мотика, за което да разбера чак после :)

Сега, обаче започват въпросите!
Рулят също е един. Обаче не посмях да взема серво насляпо, още повече, че не съм избрал приемник и предавател.
Иска ми се да пипна предварително и да съм сигурен какво купувам и защо. Тук определено не бих отказал съвет! Доколкото виждам нещата , трябват ми два пропорционални канала един за двигателя и един за руля, и по възможност няколко в режим "ключ" - един за радара и евентуално (ако остане водоизместване и ми стигнат силите) поне 3-4 за аудиокарта. Там идеята е да не се хвърлям на нещо скъпо, не ми трябва синхронизация с оборотите на двигателя, просто повтаряща се фонова пулсация (все пак е военен кораб, не трещи като пристанищен буксир) и евентуално някоя друга сирена или звънци (e няма да откажа и класическото "All hands down to battlestations").
Но с аудиокартата съм решил да се занимавам чак след като подкарам успешно управлението и понатрупам малко опит, няма нужда да прекалявам с ентусиазма.

Засега домашното ми е избор на серво и радиоуправление.

Също имам безкрайно много въпроси по отношение на боядисването, когато му дойде времето. Terra incognita ми е технологията на боядисване на плаващи модели. Ще имам да почета доста по темата, но с четене едва ли ще могат да се овладеят тънкостите! Видях какво бижу е станал USCGC Acushnet, впечатляващ е и без да се замисляш в детайли как се прави, но когато ти се наложи да го направиш сам, осъзнаваш всъщност колко майсторство и опит е нужен!
Но аз пък имам желание да се уча и с малко помощ ще се постарая поне да не окепазя обещаващия модел :)


Относно Shapeways. Тестово си бях поръчал едно 3см космическо корабче. Горе-долу седмица след поръчката им трябваше да му дойде реда за принтиране. После пристигна за 4 дена. Плаща се с карта, сега повечето банки у нас издават дебитните карти като VISA, така че платих с такава без проблем.
Материалът е "Frosted ultra detail", такъв е единственият избор за планираните детайли. Полупрозрачна, с намек за еластичност при натиск пластмаса. Не съм пробвал още да я обработвам. Ще дам повече подробности като поръчам детайлите.

Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 12:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 338
Местоположение: Стара Загора
Не се опитвай да набавиш всички материали или части предварително !!!!!!!!!!!!
Още не знаеш кокво ще ти върши работа и какво НЕ !!!!!
NiCd батерии за забранени за състезания !!!
Моторчето като голедам е за каране в шадравана или е езерото Ариана, за езерото Дружба е тотал щета.
Перката е на Raboesch (Холандски производител) и е перфектна , но не е за това моторче и спид контролер. Ще ги изгори на 5-тата минута.
Дейдвуда и той е под въпрос. Бронзови втулки, стоманен вал - на втората година са блокирали или изяли. Препоръка тефлонови втулки. Още по-добре черен тефлон ( графитонапълнен ), но и белия изкарва по 5-10 години.
За апаратура и серво машинки и други подобни чаркове не бързай само в София има 4-5 магазина, няма смисъл да поръчваш отвън насляпо.
Ей, да не се отчаяш. Просто ти показвам къде са заложени подводните мини. Хората са казали : Не питай старо, питай патило.
Продължавам.
Всички балсови дъски ги замени с шперплат или чам или липа. Дървените елементи в копуса ще трябва да ги намажеш с епоксидна смола за инпрегниране, Балсата пие много смола, става тежка и освен това много лесно кърти. Чамови и липови летви продават в стоителните хипрмаркети. Вътре в модела винаги влиза влага и няма как да се избегне.
Модела има достатъчно водоизместване и ше остане тегло за допълнително олово. Ще е стабилен. Дано да има подробен чертеж, а не само схема за сглобяване. Боядисването няма да ти е проблем, ще се научиш много бързо.
Ако не ти ясно питай!

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 13:38 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Благодаря!
Друго си е, наистина, опита! Никак не ми се ще да къртя дейдвуд от готовия модел!
Ще огледам какво се предлага и в нашите магазини, приемам и предложения! :)
Моторчето наистина ли е толкова зле? Специално ми натякнаха да не се хвърлям на на спортни високооборотни двигатели, че драстично влияело на стабилността на модела. Даже стандартно ми го предлагаха с 5 ампера спийд контролер, но реших да се застраховам. Явно не достатъчно.

Не са чак такива разходи, мога да ги прежаля или ще отидат за някоя друга дреболия.
Дали има смисъл от такъв редуктор за намаляване на натоварването върху двигателя?
http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... cts_id/281

Или направо да търся нов двигател? Какво би било подходящо в този случай?

Относно батерията - нямах си идея за това за състезанията, предположих, че се използва и като част от баласта. Засега не се чувствам готов за състезания, но предполагам, ако ми дойде друг акъл, ще може да се подмени сравнително лесно с LiPo и да се компенсира с още баласт.

Изключително благодаря и за съветите по дърводелската част! Радвам се, че писах навреме, преди да съм затънал в неочаквани проблеми!

Моделът има подробен чертеж в мащаб 1:1 и доста дебело ръководство за сглобяване.
Обаче явно ще трябва да се внимава на всяка стъпка.

Щом се очаква да има запас от плавучест, може би ще е добре да сложа някоя водонепроницаема преграда, хем и за допълнителна напречна здравина?

Нещо ме съмнява и крепежа на палубата. Може и да съм изпуснал нещо в ръководството, ще препрочитам пак, но бях попаднал на един абзац, където съветваха да се лепи допълнително палубата с тиксо , за да не се измъкнела и да потъне кораба! Аз някак си си го представях със заключване , като фиксаторите са замаскирани като някакви палубни елементи. Как се осигурява закрепването на подвижните панели на палубата по принцип?


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 15:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 338
Местоположение: Стара Загора
Не бързай с двигателя и редуктора.
По-добре снимай и покажи какво имаш под ръка : двигател - обороти и напрежение, дейдвуд, перка - диаметър и стъпка, куплунг .
Снимай какво има дадено на схемата за монтаж на палубата, да видя какво точно да те посъветвам.
По принцип палубата не е равна а има изпъкналост в средата (за да може водата да се отича) казва се БИМС, бимсова кривина. Би трябвало да имаш някакви дъги които да залепиш напречно към корпуса върху които ще легне палубата и ще дадат бимсовата кривина. Освен това надлъжно по борда, но под страничния ръб на борда тябва да залепиш други трупчета, на които да легне страничния ръб на плубата. Преди лепене мини с шкурка 120-180 там където ще лепиш по корпуса и палубата да изчезне лъскавината на смолата, за да хване по-добре.

Изображение

Забравих да спомена за лепилата. Ако корпуса е полиестерна смола трябва да лепиш с полиестерна смола. Ако е епоксидна смола, лепиш с епоксидна. Полиестерната не я препоръчвам защото е много миризлива.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 ное 2017 23:37 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Двигателят и цялата поръчана до момента механизация още не са пристигнали, но трябва да дойдат до няколко дена, тогава ще пиша за тях повече.

Ето упътванията за монтаж на силовата част и палубата плюс чертежа:
https://i.imgur.com/wpjVUk9.jpg
https://i.imgur.com/IWYtuWb.jpg
https://i.imgur.com/pWHeJZS.jpg
https://i.imgur.com/EUXpNhJ.jpg
https://i.imgur.com/LEFBumo.jpg
https://i.imgur.com/Pgr5zDn.jpg

Утре ще прибавя и снимки близък план на корпуса и заготовките за палубата, че не ми се ходи посреднощ в мазата. :)
Няма бимсова кривина, вероятно са я спестили за опростяване на модела.
Иначе има странични трупчета за опора на палубата, и те са от балса.


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 ное 2017 14:42 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Корпусът отвътре, Прилича на епоксидна смола с пълнител, стърчат разни власинки
Изображение

Кърмата с постамента за двигателя. Вижда се балсата за опора на палубата, вляво.
Изображение

Корпусът отвън, виждат се детайли от обшивката. Това автоматично изключва китване, доколото разбирам, но се надявам да не се скрият и от боята.
Изображение

Заготовките за палубите, компютърно изрязани. специално за кърмовата част, където смятам да правя промени по надстройката, вероятно ще подсилвам отдолу, а отгоре ще мажа с филър да скрия каналите...
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 ное 2017 20:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 61
Местоположение: Стара Загора
[quote="ndimitrov"]Корпусът отвътре, Прилича на епоксидна смола с пълнител, стърчат разни власинки

Кърмата с постамента за двигателя.

Заготовките за палубите, компютърно изрязани. специално за кърмовата част

Здравейте!
Заформя се интересна тема. Седнал съм на първия ред и понякога ще суфлирам ако се наложи.
Това ,че има власинки ще помогне за по-доброто закрепване на трупчетата за палубата , деидвуда , хелмпорта и т.н.
Постамента на двигателя е по-добре да замените с дуралово винкелче (ал. дограма и др.)
Палубата може да замените с тънък шпертплат ( ако правилно съм видял оригиналната е пласмаса която ще създаде проблеми при залепването )
Успех! :thumright:
ПС Май новата година е пристигнала по-рано ? ;) :D

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 ное 2017 22:37 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
petkov написа:
ПС Май новата година е пристигнала по-рано ? ;) :D


Съвсем точно попадение, беше планирано за подарък за Нова година, ама не ми издържаха ангелите! :)

Да, палубата е от пластмаса, май 2 мм и зверски мека. Без да исках оставих пакетчето с фотоецваните неща под нея (тънко като плик) и тя се огъна здраво. Уплаших се да не се изкриви трайно и съм я сложил внимателно на работния плот. Наистина май ще е добре да се замени, още повече, че в кърмата планирам обща надстройка, а не 2 асиметрични, и дупките за тях ще ми създадат още повече проблеми... Може би ще е добре да изрежа същата по шаблона и да замеря разликата в теглото. Малко ме притеснява да не намаля остойчивостта. Моделът като цяло ми се струва олекотен до крайност, на границата на структурната цялост. От друга страна англичаните пишат, че "можел да издържи на неочаквано тежки условия, стига да не влезе вода вътре". Може и просто да си правят реклама де :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 ное 2017 02:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 61
Местоположение: Стара Загора
[quote="ndimitrov"

Съвсем точно попадение,
Може би ще е добре да изрежа същата по шаблона и да замеря разликата в теглото. Малко ме притеснява да не намаля остойчивостта. Моделът като цяло ми се струва олекотен до крайност, на границата на структурната цялост. :)[/quote]

Когато имаш оптика (опции) няма как да не улучиш! :D
Няма нужда - дори и напоен със смола шпертплата ще е по-добра идея! Повече ме притесняват 3Д принтираните детайли , който ще поставиш достатъчно високо - оръдия , радари и т. н. Структурната цялост и метацентричната височина са два различни компонента от успешното завършване на начинанието " Плаващ р/с модел " ! Моите съвети са съвети на човек изостанал с 35 г. от настоящето , и няма нужда да ги приемаш , но няма нужда да изобретяваш колелото. :)

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 ное 2017 10:41 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Метацентричната височина наистина си е фактор, който е точно толкова валиден сега, колкото и преди 35 години. Сега, като се замисля, може точно заради нея да е толкова олекотен моделът нагоре, все пак е тесен с голямо удължение (10:1). Поне коефициентът на пълнота му е почти като на товарен кораб, четвъртит, обаче. :)

Иначе аз още в процеса на обмисляне на прототипа уж се съобразявах с метацентричната, но за модела няма как на това ниво да изчисля каквото и да е.
Само мога да се надявам да не сгазя лука. Платформата на стрелбовия радар е ецвана и е пределно лека. Ще е относително ниско. 3D-принтираните модели се правят кухи с максимално тънки корпуси, за да се намали цената, че е скъп консуматива. Самата пластмаса е с ниска плътност, моето тестерче плува във вода. Така че откъм теглото не би трябвало да натоварват. Проблем може да е, евентуално, ако се монтира най-големия радар на главната мачта, и то не толкова за масата , а заради голямата ветрилност, предполагам. Двигателчето за радара ще се скрие в корпуса и приводът ще е с вал.
Оръдието също не трябва да е прекалено тежко. Но все пак ще го поръчам с пластмасови цеви - по леко, по-евтино и с по-фин детайл.
Надявам се и двата зенитни автомата да са кухи, а не цяло ляти, но ще разбера, като пристигнат. Ако ми се сторят много тежки, ще си оставя оригиналните, че са си доста нависоко.

Все пак говоря наизуст, при постройката наистина ще трябва винаги да мисля за метацентричната височина, но май ще е "на-око" и с тестове във ваната :)

Иначе си направих домашното за радарите, чертежът е оптимизиран да е 1:1 на 19 инчов екран с разделителна способност 1680х1050. За всеки случай си има мащабна линийка в него. Окончателно се отказвам от най-големия вариант (LW-02), въпреки, че има заготовка за него и ще е най-лесно. Все пак да има и малко ръчна работа ;)
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 ное 2017 09:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 338
Местоположение: Стара Загора
Да, като гледам нещата от КИТ-а, не са никак по мой вкус . Мислех че палубата ще е от материала на конпуса , но уви. По-добре вземи 2 шперплат липа и готовата палуба ползвай като шаблон. Тази пластмаса ПВЦ се лепи трудно и при удар се отлепва.
По корпуса отвън все още има отделител. Стои лъскав, нали. Шкурка 600-800 с вода да се матира целия, ако мислиш да го боядисваш.
1 Залепи трупчетата по борда и бимсовите кривини.
2 Монтирай механиката. Дейдвуд, хелмпорт, стойката на мотора - по-добре я смени, тая пластмасовата е голямо менте.
3 Монтирай палубата.
и т.н.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 15 ное 2017 11:03 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 10
Местоположение: Варна
Работната стойка е подготвена за сглобяване и нивелация. Търся подходяща гума за облицовка на изрезите, където ще има контакт с корпуса. Мия и шкуря корпус. Все още си чакам механиката, но имам достатъчно подготвителни работи, за да не ми липсва засега. Обаче ми възникна въпрос относно летвичките, поддържащи палубата. Те трябва да се напаснат по кривината на борда. Англичаните пишат, да се направят вертикални срезове от външната страна на летвичките, за да се огъват по лесно и да не деформират корпуса. Това ли е само технологията, или има още някаква тънкост? Импрегнирането с епоксидна преди или след залепването им трябва да се направи? Освен това може би е сега моментът да попитам и за заключването на палубата към корпуса. Изгледах няколко клипчета на Deans, там на всичките модели палубата е напасната да влиза плътно в корпуса и се държи само на силата на триенето. Дали няма да е по-удачно да маскирам някоя ос с езиче (прибл. като на пощенските кутии) да кажем, като шлюпбалка отгоре и след завъртане да заключва под летвичката за палубата? Другият вариант, за който се сещам е тъничък винт за дърво през палубата до поддържащата летвичка и въртящ се асиметрично кнехт, който да му скрива главата отгоре. Май ще е по-фино и нечупливо, макар и по-трудоемко за разглобяване.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker