Мислех си, че такава тема няма. Но явно още не съм я намерил, а и не съм я търсил упорито - защото в този форум много не се занимават с такива работи. Ако пуснеш линк, ще ме улесниш. Иначе сигурно пак ще я намеря и покрай търсеното ще излязат още полезни работи. Първо се сетих за тази:
http://forums.airbase.ru/2010/06/t68455--1-350-masshtab.htmlно после прочетох, че става дума за р/у... иначе ето още малко линкове:
http://forums.airbase.ru/2008/07/t62520--radioupravlyaemaya-eskadra-v-350-om-masshtabe.htmlhttp://forums.airbase.ru/2015/08/t91420--masshtab-1-200.htmlhttp://forums.airbase.ru/2011/09/t83096--modeli-klassa-f4-s-na-chempionate-mira-v-vengrii-2011-god.htmlhttp://forum.modelsworld.ru/topic12826.htmlhttp://forum.modelsworld.ru/topic7115.htmlhttp://forum.modelsworld.ru/topic7875.htmlЕстествено се ползва техния опит и с идеята, че всяко следващо изпълнение ще е по-добро. Последвах техните препоръки. Подсилих носа отвътре с епоксипол и го подострих с шкурка. Това е моята кърма, като руля и винтовете са поставени само заради снимката.

С червено са заградени участъците от корпуса, където не ми харесва геометрията. По принцип мисля да не я пипам, обаче... След, като поставих обтекателя на кила и в процеса на шкурене - доста съм отнел от заградения участък. И като се погледне дъното на светлина - дори прозира. Следователно и там ще трябва да се подсили отвътре със смола, аналогично на носа. Плоския участък в района на кърмовата рулева колонка съм го направил на ново. По принцип и зад обтегателя на сонара също имаме широк плосък участък заради носовата рулева колонка, но ще пропуснем... Перото на руля е в начален етап на подрязване от представеното на Рабоеч. В книгите е дадена площа на руля. В моя мащаб прави 3,5 кв.см. На снимката, в това си състояние е 5,76 кв.см. Знам, че правилника позволява до 2 пъти по-голяма площ и някои бъркат площа с размерите. Забравят, че зависимостта е квадратична. Мисля си да го оставя леко по-голямо, но да не бие на очи. Иначе всички дупки в корпуса са запушени. Кронщейните идват малко по-напред. Дейдвудите доста се старах да ги направя криви, заради ешелонното разположение на машинните отделения. Забравих да ги претегля. Но корпусът, заедно с тях, лепилото им и това на носа е напълнял с 30 гр. За предупреждението с метацентъра - благодаря. След като не съм гледал предложената тема - съм го пропуснал. За да бъдем полезни за хората, които не са сигурни - ще кажа, че не мога да го променя. Той е определен от конструкторите, когато са създавали кораба и зависи от геометрията му. Търсих в литературата на каква височина се намира, но не открих. Ако някой може да каже? Не, че е важно толкова... Ние можем да влияем върху разположението на центъра на масата във височина. И той трябва да е по-ниско от метацентъра. Иначе корабчето се преобръща. Или се чуди дали да се преобърне и при някоя по-голяма вълна е готово. Въпроса го има развит в някой учебник по физика за учениците. Тоест трябва тежките работи да са на ниско, а надстройките да са олекотени. Както казах, кантарът ми е чест инструмент в работата. Написано е, че кораба издържал вълни до 12 м., което е 6 см. Пускал съм предния си проект Flower Class от Ревел на подобно вълнение, но там мащабът е 1:72 и силуета й е по-нисък. Тук няма да смея. Самата оценка на проекта е, че има развита "парусность". В моя мащаб - все едно е платноходка с ветрило от 4,25 кв.дм. Естествено, ако го сравним с един линеен кораб - ще се види разликата в силуетите им. Път към по-добра устойчивост, освен всичко е и както си мислех по-рано - да ползвам Фрегат М2, а и евентуално по-новия вариант на грота, ако стане.