Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 окт 2018 16:56

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 15 ное 2017 17:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 384
Местоположение: Стара Загора
Импрегнирането след залепване. Това е лесния начин за пасване на трупчетата. Горния край на трупчето трябва да е под ръба на борда. С други думи : ръба на борда стърчи над трупчето и това разтояние е равно на дебелината на палубата + 0.5-1 мм за пришкурване. Палубата се залепва към трупчетат и борда. Не се вади. Освен това трябва да е херетизирана по ръба да не влиза вода.
Бъркането в машинното става през отворите в плубата под надстройките.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 ное 2017 10:11 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Здравей и от мен. Интересен път за направа на модел. Дансмарин на времето ми напариха кашлицата и внимавам с тях. Винтът, според мен би трябвало да е масингов, а не бронзов. Параметрите му са ясни - диаметър 30 мм и стъпка 30,7 мм. Продукцията на Рабоеч я продава и г-н Ненов. За двигателя е възможно да са прави, но е рано да се говори. Вслушай се в препоръките им и да видим параметрите му. Според мен - четков мотор с размели на корпуса на Мабучи 380 е напълно достатъчен. Друг е въпроса, че под един размер обикновено има към десетина модела с различни параметри. Като го монтираш - предвиди възможност да бъде заменян, докато намериш подходящ. Въпросът е дали намерените ще бъдат със същия размер на 380 или ще се минеш на размер 540. Но имат разлика в диаметрите ф 28 мм и ф 36 мм съответно. Редуктора е интересно решение. Но е нож с две остриета. От една страна позволява да ползваш малък двигател. С високи обороти и мощност, който да върти винта с обороти - примерно 5000 об./мин. От друга страна се увеличават вибрациите в корпуса. По-сложно е за направа. За аналогия от мен: Модел на корветата Сноубъри в М 1:72 на Ревел. Също има водоизместване към 2,5 кг., задвижва се от винт на Рабоеч Ф 40 мм ; стъпка 41 мм ; 3 лопатен, "А" лопатка. Също се задвижва от двигател с размер 380, но през редуктор. Защото на времено не намерих с подходящи параметри. В доста форуми на запад е описано строителството й. Потърси в тях как я задвижват. На времето Граупнер продаваха мотори с поставени на тях редуктори.


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 ное 2017 00:02 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Голямата пратка с двигателя, винта и вала обещаха да дойде чак на 24.11. Нямам търпение, чудя се с магарета ли са ги пратили? Като пристигнат ще мога да кажа повече за тях.

Засега шкуря корпуса да му махна излишъка от отливката. Отгоре е намазан с някаква тънка странна бяла глазура върху която са отпечатани листовете на обшивката и някои дребни детайли. Не дава да я пипнеш с шкурка, ама някак си уцелих някакво средно положение. И с нея и без нея отгоре ще има боя и се съмнявам, че толкова фини и плитки детайли така или иначе ще оцелеят.

Почнах да разкроявам палубите, но в носа Дийнс са сгазили лука. Така или иначе ще режа нови от шпертплат.
Изображение

Иначе дойде едната пратка с ъпгрейдите.
Сервизната кула на стрелбовия радар:
Изображение

Ъпгрейд на хафдафа. Оригиналния не струва изобщо. Обаче здраво ще трябва да го пазя да не се смачка.
Изображение

Шкафове за флагове. Оригиналните са просто блокчета от пластмаса
Изображение

Маркировки по корпуса. Супер са, но май ще ме озорят, прекалено са дребни
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 ное 2017 01:01 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Днес пристигнаха всички пратки.
Двигателят е с диаметър ф 28мм. Няма книжка към него и в интернет също няма информация. Изглежда се прави от/за Дийнс.
Комплектовах го с кардан, по препоръка от Дийнс.
Изображение

Дейдвуда с винта. Доколкото виждам втулките не са метални. Оста си ходи вътре свободно, тъкмо ще я отрежа по-лесно. Вътре е празен, вероятно трябва да се напълни с грес, предполагам.
Изображение
Изображение
Изображение

Самият винт е месингов с резба м4. Няма фиксатор към вала. Дали се лепи към резбата, че сигурно има опасност да го загубя нейде така.
Изображение

Спийд контролера: Ребрандиран е, но всъщност е MTroniks Micro Viper 10. В упътването пише, че е съвместим с повечето разпространени марки радиоприемници.
Изображение

Батерията: Не планирам да участвам в състезания, то и да исках, F2 е за копия, не за свободни съчинения, като моето. Теглото е 320 грама.
Изображение

Микродвигателчето с редуктор за радара. Дава 100 оборота на 6 волта. За реалистичност трябва да ги сваля на 25. Мисля да пробвам с резистори или диоди да сваля напрежението, стига да не прегряват.
Изображение

Комплектът от лепила, филъри и пр.
Изображение

И за десерт: Бофорсите са ме чакали 10 дена в пощата, без някой да си направи труда да ми пусне уведомление. Пасват идеално вместо МкIX-ките. Не тежат особено.
Изображение
Изображение

Частите от shapeways ще ги поръчам на заплата, за да не претоварвам съвсем бюджета. В момента паралелно експериментирам с 3D модел на радара - дори и да не стане порта към формат за 3D-печат, ще го използвам като чертеж.


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 ное 2017 20:59 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Приемливо изглежда. Ако на предните събеседници не им харесва - нещо конкретно можете ли да препоръчате? Защото четковите мотори нещо взеха да изчезват. Само да припомня... ако може мотора да се монтира с възможност за замяна. Иначе поле за промени има: След първите проби на вода - може да се пробва с 2 клетки..., после и до 3 клетки литиева батерия. По етикет двигателя и спиида биха издържали. А оборотите и загряването - контрол от ваша страна. Така можем да гадаем какво са ви пратили. За дейдвудите - предполагам, че правите справка със съседната тема на г-н. Ненов. От 2015 год. е посочил идея за смазване на дейдвудите. Както и в 8-мия пост в моята тема - аналогично. За състезания предполагам, че е за клас F4 - виж правилата


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 ное 2017 01:37 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Малко глупав въпрос, но не искам да експериментирам, че втори корпус нямам. :)
Искам да изравня бласт скрийновете, за преработката на кърмовата част, но за целта ще трябва да отрежа десния и да го преместя напред. Сега му е времето. За монтажа имам някакво виждане, но искам рязането да е максимално щадящо. Материалът е епоксидна смола със стъкловлакно. Ако го полежа настрани, затисна с линийка и мина внимателно около 200-300 пъти със скалпела режейки отвътре-навън, дали ще е достатъчно добре, или има някой по-хитър и чист начин?
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 27 ное 2017 09:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 384
Местоположение: Стара Загора
Този материал се реже с трионче или циркуляр. Скалпела го натрошава.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 дек 2017 15:07 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Бях обещал да пиша за 3D принтираните детайли. Пратката пристигна. Самият принт отнема 4-5 дена, транспортът си е направо светкавичен, за 3 работни дена от врата до врата, просто се случи уикенд по средата и пратката преседя 2 дена в София.
Поръчката става много лесно, с обикновена дебитна карта.
Преди да е минал печатът може и да се откаже, като парите се връщат обратно в рамките на седмица.
Направих и такъв тест - Имах някаква загуба от 14 стотинки, вероятно от маржовете на банката, но това е бял кахър.
Иначе всеки за всеки стадий на готовност на портчката има надлежни уведомления по мейла.
Пакетът пристигна сериозно опакован, детайлите са минимална част от обема, останалото са "матраци":
Изображение
Изображение

Ето и самите детайли:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Първо премерване по местата им:
Изображение
Изображение

Щитът на оръдието ще се дообработи, ще се среже на 3 места, ще се пилне тук-там и ще се разшири,за да стане точно като на канадските фрегати St.Laurent.

Като качество на изработката нямам никакви забележки.
Забелязах, че на някои детайли е останало нещо като гел от долната страна, където са имали контакт с плочата на принтера. Ще ги измия стабилно, и ще имам възможност да тествам боядисването, преди да започна по-големите и скъпи детайли. Като стигна до там ще споделя.

Договорил съм и бомбомета Бофорс, изпратих на един от дизайнерите, който точно се занимава с детайли за модели изключително подробен чертеж. Обеща да го направи януари-февруари, а също да ми помогне и да портне до формат за 3D-печат модела на радара, след като го завърша.


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 дек 2017 15:40 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Иначе покрай малкия и жената нямам много време за работа, но си крадвам късно вечер по някоя минутка. Докарах корпуса до готовност, но остана да издупча всичко. За илюминаторите нямам съмнения, дупча и лепя металните рамки, после ще ги запуша с нещо, за боядисването. Клюзовете също ще си го отнесат, но мястото е кофти, мисля си за вдлъбнатата част да е от пластмаса 0.5мм която отвътре ще я запечатам обилно с епоксидна, дано е достатъчно здраво. Мисля, че май няма нужда да се вманиачавам с медна тръбичка до палубата, хем ще е по-здраво, хем по-лесно ще се осигури водонепропускливост.
Отвора за дейдвуда също му е времето, но ще трябва да внимавам с центрирането, нещо не ми вдъхва никак доверие заводската маркировка върху корпуса и ще меря по 10 пъти. Няма да е добре моделът да не може да държи курса.
Зверски се колебая за руля. Този метален кютук, който са ми сложили там не прилича на нищо. И да го пиля, няма да изглежда като на чертежа. От друга страна на индийския мемориал (единствените снимки на подводната част) са плеснали стандартно трапецовидно перо и трилопатен винт.
Изображение
Но пък и достоверността е под въпрос при мащаб 1:10 Изображение
Дали няма да е най-добре да си взема готово перо, изборът поне е голям: http://deansmarine.co.uk/shop/index.php ... /2a/page/1

Иначе оразмерявам за летвичките, които поддържат палубата, а също така разпечатах на самозалепваща хартия носовата, кърмовата и междинните подпорни вложки и ще ги режа утре-вдругиден.

А, намерих си А0 скенер/копир и имам чертежа както в електронен вид, така и на няколко хартиени копия, на които мога да си драскам колкото си искам!


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 дек 2017 16:02 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
За съжаление, пак ми стои проблема с радиоуправлението. Мисля, че трябва да събера електрониката, да я подкарам и да видя на място как ще я разпределям в корпуса. Ще има значение, защото трябва да мога да съм наясно със силовия набор , подпорите за елементите, водозащитата, еветуално водонепроницаеми прегради тук-там...

Проблемът е, че, признавам си, не съм държал в ръце съвременно радиоуправление. Знам поименно основните производители, но нямам идея кой е добър, кой не и в какво се различават.

Ето до какво достигнах като необходимост:
5 канала за управление: 1 с реверс за двигателя и тример, 1 за руля (с тример или без), двата пропорционални. 1 за радара (on/off), 1 за навигационни светлини и подсветка (on/off), вероятно с електронни ключове. 1 пропорционален за аудиото (управлява се с брой натискания на джойстика).

Като цяло, предполагам, че няма да имам нужда от далечина на действие над 40-50 метра, особено след като моделът е боядисан в сиво.
Възможност за подмяна на антената все пак ще е плюс.
Ценовият ми таван е някъде около 300-350 лева, но не е задължително да се достига, ако има възможност :)

Вие какво използвате за вашите модели и какво бихте ми препоръчали?


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 дек 2017 12:43 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Нещо такова може би ще ми свърши работа?
http://www.myhobby.bg/spektrum-dx5e-rad ... ar600.html
или
http://www.myhobby.bg/spektrum-dx6i-rad ... r6210.html


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 яну 2018 10:47 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Здравей, какво стана с швартовите изпитания? Ако имаш данни би ли ги споделил? Уважавам съмненията на господата Ненов и Петков относно задвижването му. Те биха ли споделили техни статистически данни в подкрепа на твърденията си? Както се знае в даден размер двигател има поне десетина вида с различни характеристики. Един пример, който започна на шега с един познат: Двигател също размер 380. От магазин за резервни части за сешоар. Разчетен за 24 волта. При захранване от 3 клетки литиева батерия развива 7500 об./мин и консумира до 0,15 ампера на празен ход. При товар с винт на Рабоеч с ф 35 мм и стъпка 31,1 мм дава консумация от 1,3 ампера. При товар с пластмасов винт на Граупнер Ф 30 мм и стъпка 16 мм дава консумация между 0,3 и 0,4 ампера. Оборотите колко падат - не знам. За някои приложения е подходящ, за други не е. В каталозите на Мабучи - нискововолтовите имат максимален КПД при 2-3 ампера. А издържат поне 15 ампера. А 24 волтовия го дават съответно 0,3 А за макс. КПД и 1,4 А максимален ток. А тестовия мотор какъв е бил не разбрахме..... Към 5 минутна работа с тежкия винт не загря заплашително при пипане. Докато при други мотори със същия размер - цифрите ще са други....


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 яну 2018 16:02 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Привет! Още съм далече от швартовите изпитания. Върви доста бавно, защото обикновено правя нещо само вечер, след като приспим малкия. В момента разполагам с кажи-речи всичко, което смятам да закачам (само аудиомодула още не е пристигнал) и работя по схемата на свързване на сухо. Двигателя (без товар) върти и не загрява, но още не съм мерил тоците. Не ми е свързан с дейдвуда изобщо още. Има още работа и по вътрешните силови елементи на корпуса, говорихме си с Дийнс Марин по темата, защото имаше неща, които ме съмняваха. Не бих отказал, ако някой може да пусне снимки как са организирани закрепванията на двигателя, батерията и другата електроника. Аз имам някакво виждане за нещата, но нямам реален опит как ще е наживо и затова действам много предпазливо. Възникна и още един важен въпрос - надлъжната ос на вала на на винта е много близо до дъното, а диаметъра на двигателя е по-голям. Както и да го въртя, двете части на кардана правят ъгъл някъде около 120 градуса, а това нещо не ми допада никак. Единственото, за което се сещам в момента е да завъртя вала по напречната ос, но пък винта ще се издаде много надолу и визуално няма да изглежда добре. Другият вариант е двигателят да е изнесен някъде около центъра на кораба - дейдвуда е дълъг и позволява, но пък батерията ще отиде съвсем в носа и пак не е добре.


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 яну 2018 02:10 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Добри новини днес! Пристигна ми аудиоплатката! Плъг енд плей работа, малка, лека, не ще допълнително захранване, доста силно свири, малкия чак взе да и подвиква от другата стая :) Много съм доволен! Само трябва да си заредя моите аудиофайлове. Закачих също двигателя и сервото, откалибрирах каналите, всичко работи. Пробвах двигателя и на стандартен канал с възвратна пружина, и на тротъла. Втория вариант май ми е по-удобен, особено след като калибрирах нулевата точка. Засега ще пробвам така, ако не ми е удобно, винаги мога да с едно превключване да мина на другия вариант. Ще гледам да направя видео тези дни. Остана само да си поиграя с микродвигателя за радара и светодиодите, там работата ще е малко повече пипкава, ще трябва да замервам напреженията и да посмятам малко, че да не изпукам нещо. Да чукна на дърво, електрониката ми изглежда по-лесна от всичко останало, а най-много се боях от нея!


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 яну 2018 00:53 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Най накрая видео как работи картата със звуковите ефекти (качих си мои, пасващи на кораба).
https://www.youtube.com/watch?v=N6EHJxU ... e=youtu.be
Имаше проблем, защото ъпдейтвах MP3-тата през телефона с андроид - прецака ми автоматично форматирането на микро SD-картата и край!
Обаче съпорта на фирмата е уникален - имах чувството, че половин Великобритания се опитва да ми реши проблема, включително ми предложиха безплатно да ми изпратят адаптери, кабели, нова карта и пр. В крайна сметка си изрових стария лаптоп, той има слот за SD карта. В комплекта имаше адаптер, закачих картата директно през компютъра, преформатирах я, качих си файловете и всичко заспа!
Ако не ви трябва динамична промяна на звука, синхронизирана с оборотите на двигателя, този вариант определено си заслужава, че не е скъп, а е удобен и подлежи на лесно добавяне и промяна на звукови ефекти (половината ги свалих от Youtube, рипнах аудиото, отрязах си каквото ми трябва и записах в MP3 (поддържа също и WAV).
И още, както споменах вече, поддръжката е желязна!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker