Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 дек 2018 13:06

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 20 яну 2018 23:41 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Зареждане на батерията - зарядното за батерията е вързано към зарядно за акумулатор. Не знам как се прави по принцип, но това уж работи.
Вероятно ще мога да зареждам и директно от акумулатора на колата в полеви условия, ако се наложи.
Изображение

Скоро ще пусна и снимки от монтажа на дейдвуда и хелмпорта.


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 яну 2018 20:39 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Хелмпорт и тест на дейдвуда.
Хелмпорта го подкъсих, монтирах и залепих, утре ще го залея с епоксидна.
Руля ще се скъсява, вижда се даже драсканото с молива къде.
Дейдвуда и той ще се скъсява предположително, първо ще видя къде ще бъдат кладенците за достъп.
Успях да оплескам опората за вала, мерил съм я на обратно и я отрязах грешно. Не е непоправимо, ще се коригира относително лесно.
Иначе валът ми е ниско даже на пълната дължина - 2 см, както се вижда. мисля, че май най-доброто решение в този случай ще бъде да вдигна оста с редуктор, хем ще намаля натоварването на двигателя. 1.5 пъти по-ниските обороти ще се компенсират от повечето лопатки на винта, а аз и не гоня скорост. Мащабната е около 0.5 км/ч и май няма да имам нерви да я спазвам съвсем ;)

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 23 яну 2018 10:34 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Възникна въпрос, имам нужда от съвет! Според мен ситуацията с ниския вал може да се реши по 3 начина.
1. Мека връзка между вала и двигателя - шлаух или пружина. Предимства - просто и евтино. Недостатъци - не съм сигурен дали е достатъчно сигурно и как ще понася натоварванията. КПД-то дали ще е добро и няма ли да се увеличи натоварването на двигателя?
2. Редуктор. Ето този - http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... cts_id/281. Предимства - ще намали натоварването на двигателя. Компактна схема и къс вал. Недостатъци - височината на долната ос на редуктора е на 22мм, т.е. като се сложи и опорна плоча под него, пак ще е малко високо - надявам се късия кардан,който имам на разположение, да компенсира тия няколко милиметра. Въпреки това схемата става по-сложна. Очакват се повишени шум и вибрация, вероятно в един момент найлоновите зъбчатки ще се износят.
3. Дълъг двоен кардан. http://deansmarine.co.uk/shop/product_i ... cts_id/195 . Предимства - просто.
Недостатъци - няма да е особено компактно. Всичко ще е изнесено доста напред. КПД-то дали няма да куца все пак?

За това се сетих. Колебая се между вариант 2 и 3, повече към третия. Но пък и се изкушавам от свалянето на оборотите.
Тъй като нямам практически опит и наблюдения върху схемите, моля за съвети и съображения.
Кой вариант е за предпочитане според вас?

Поздрави!

П.П. Мисля да поскъся освен вала и самата тръба на дейдвуда, като гледам, примерно с 1/3. Аргументи против някой има ли?

П.П.П. Дадоха ми една много добра идея да сменя батерията с 2 Li-Po от двете страни на дейдвуда. Като гледам мястото там, все повече ми допада идеята. Още повече, че точно там ще е големия кладенец за достъп на модифицираната кърмова надстройка... Лошото е, че вече се изръсих за батерия и зарядно, и ми е жал да седят неизползвани.


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 фев 2018 17:45 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Жив съм, но две седмици бях възпрепятстван да действам по модела. Накратко:
Фиксирах дейдвуда и външната опора за вала. Като изсъхне карбоновото лепило ще залея и с епоксидна. Преместих десния бласт-скрийн да е симетричен на левия - стана добре и не си личи. Здравината ми се струва нелоша, но все пак няма да рискувам да сядам отгоре. Стойката на двигателя засега е от картон, но ще я отрежа от сплав по шаблона. Естествено и валът е за скъсяване. Ще трябва и да му нарежа малко резба. Изрязах новата палуба от шпертплат - вижда се разликата в кърмовата надстройка - достъпът ми до карантиите ще е доста по-удобен!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 фев 2018 21:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 71
Местоположение: Стара Загора
Здравейте!
Да споделя няколко мои предложения. Това каре може да поеме няколкото мм разлика. Стойката на двигателя би трябвало да е малко по-голяма. Трупчето отдолу да е шпертплат или твърдо дърво - не балса. На резбата на вала е желателна контрагайка. Ако тя не е плътно до втулката на дейдвуда - желателно е дистанционна втулка. Докато не е късно поставете тръбичка за гресиране на дейдвуда. По лесно е отколкото да разглобявате вала на готов модел.
Прикачен файл:
forum  1  .jpg
forum 1 .jpg [ 85.44 KиБ | Видяна 686 пъти ]

Със епоксидната смола е желателно да използвате стъклоплат или мат. Ще има ли отвори в предната част? Ако съсредоточите повечето неща (акумолаторите) отзад ще Ви трябва баласт. Не знам как се държат съвременните апаратури но преди години това беше задължтелно. Капачката е от мотор на касетофон. :D
Прикачен файл:
IMG_2 condenzator  .jpg
IMG_2 condenzator .jpg [ 129.55 KиБ | Видяна 686 пъти ]

Успех! :thumright:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 фев 2018 13:55 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Здравейте, благодаря за съветите!
Подложката за двигателя е от шпертплат. Смятам да я залепя с черното карбоново лепило IC-2000, то е предвидено специално за такава употреба и има демпфиращи и успокояващи вибрацията свойства.
http://www.bsi-inc.com/hobby/ic_2000.html
Стойката май наистина е желателно да я разширя, ще го направя.
На дейдвуда е предвидена контрагайка, има и от въшната страна такава, просто не съм ги монтирал.

Относно гресирането - този дейдвуд е с черни тефлонови втулки и "Delrin ring". Води се необслужваем и нямало нужда от смазване на дейдвуда. http://www.raboeschmodels.com/index.php ... l?Itemid=0
Засега не можах да намеря допълнителна информация или отзиви по форумите. Мисля да пиша направо на Raboesch да ги питам.
И да не отговорят, мислех да пробвам модела във вана в този вид и да видя какво ще се случи с дейдвуда. Имам едно парче тръбичка и мога лесно да сложа шахта за смазване, ако наистина се наложи (както все пак подозирам че ще стане).
Иначе отвори ще има освен отзад, и в централната част (вижда се разчертано на шпертплатовата палуба). Освен тези двата големите, има и доста сериозен отвор на надстройката на полубака, там смятам да вкарам приемника, максимално далече от двигателя, а антенките да са вертикално по високия борд.
Батерията, все пак ще я сложа в центъра, с достъп през средния отвор, спийд контолера също ще е някъде там, заедно с аудиокартата (мисля говорителчето да е в комина). Сервото за руля ще е на второ ниво някъде около мястото, където дейдвуда преминава през корпуса, достъп от задната шахта. Баласт сигурно ще е необходим, но засега искам да разположа всички елементи и след това да го напасвам във ваната.

Относно кондензаторите - англичаните не пишат нищо в упътването за свързване, апаратурата е на 2.4 GHz, но задължително ще проверя, да не стане фал!

Не ми харесва връзката на карето с вала - на него трябва да му нарежа резба, но после не искам да лепя карето за резбата, предпочитам съединението да е разглобяемо, за да мога да измъкна вала, ако се наложи нещо. Не знам дали контрагайка и за карето ще свърши работа или по-добре да дупча карето и да навивам резба за стопорен винт?


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 фев 2018 17:38 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Писах и чакам отговор за дейдвуда. Междувременно ето английски модел, който е със същите каре, дейдвуд и двигател. Няма система за смазване се вижда на снимките:

http://www.deansmarine.co.uk/index.php?topic=622.30


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 фев 2018 10:12 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Получих отговор:

Dear Sir
Shaft is maintenance free, require no oiling, ( we always add a small drop of mineral oil to the inboard end )
The outer bearing is water lubricated so NEVER run it up to speed out of the water
the bearing housing is best secure with a dab of cyno
Regards
Deans Marine

Така че без смазване. Но проверката е висша форма на доверие. Ще пиша пак след мокрите изпитания. ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 фев 2018 10:20 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Здравейте!
Имам нужда от съвет за фиксирането на винта. Той е само на резба и ме е страх, че от вибрацията и съпротивлението на водата ще се развие. Искаше ми се по възможност съединението да е разглобяемо, а не да фиксирам резбата с лепило. Другото, за което се сещам е да дупча кока на винта и да вкарвам шпилка за фиксиране, но ме е страх да не го повредя и разбалансирам. Някакви други идеи?


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 фев 2018 19:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 07 апр 2013 20:56
Мнения: 71
Местоположение: Стара Загора
ndimitrov написа:
На дейдвуда е предвидена контрагайка, има и от въшната страна такава,
Иначе отвори ще има освен отзад, и в централната част (вижда се разчертано на шпертплатовата палуба).

Относно кондензаторите - англичаните не пишат нищо в упътването за свързване но задължително ще проверя, да не стане фал!

Не ми харесва връзката на карето с вала - на него трябва да му нарежа резба, но после не искам да лепя карето за резбата, предпочитам съединението да е разглобяемо, за да мога да измъкна вала, ако се наложи нещо. Не знам дали контрагайка и за карето ще свърши работа


Здравейте!
Контрагайката от вън е на винта. Отвътре ако карето не опира във втулката на дейдвуда препоръчах дистанционна втулка. Карето с контрагайка или лепено - избора е Ваш. При толкова къс вал ще може да го извадите навътре след сваляне на винта.
Малкият отвор над хелмпорта не ми харесва. Ще бъде трудно да го изолирате.
Относно кондерзаторите - и на моторредуктора за радара. Искренето на четковите ел. двигатели още не е преодоляно.
Разгледайте темата на колегата Ненов. Доста от отговорите са там - онагледени със снимки. Извинявам му се за ползвания фотоматериал. :) :)

Прикачен файл:
Gajka   .jpg
Gajka .jpg [ 155.83 KиБ | Видяна 580 пъти ]


Успех! :thumleft:

_________________
Петко Петков
бивш BG -23 -13 :D ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 фев 2018 20:01 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Понеже сте от Варна и във вашия хоби магазин - вижте как изглежда тази перка на живо:
Изображение
която се застопорява с това:
Изображение
Грозно ли ще бъде и дали няма да се съсипе винта, ако бъде изпилен според показания? Да се реализира дог-драйв система. Завивате си вашия винт на вала и после го подсигурявате. Макар, че както ви казах на личен - само лепило е достатъчно. Вие сте на ф 30 мм и с не особено силен мотор. Прочетете най-силното лепило за резби какъв усукващ момент в нютон*метри може да осигури. После вижте вашия мотор колко развива или винта колко се съпротивлява. Тогава сам ще си докажете, че лепилото ще е достатъчно. И ще стане красиво.


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 фев 2018 18:18 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Нещата постепенно придобиват форма. Горе-долу това се очаква да бъде разположението на елементите.

Изображение

Винтът ще е на лепило(обикновено инстантно, че може да се стопи при нужда,с карбоновото тоя номер няма да мине), наистина е повече от предостатъчно. Отделно външната бронзова фиксираща гайка на вала ще служи едновременно и за контрагайка на винта. Карето е с резба и контрагайка. Като цяло можеше и без нея - валът си има фиксираща втулка и няма да мръдне никъде, а и двигателят като е фиксиран, резбата няма накъде да ходи. Виждам, че неудачно е скрито от куплунга на снимката, но ще направя нова.
Намерих си супер пружина вместо жило за руля, то разстоянието е малко и резултатът е повече от перфектен. Леко даже я скъсих да са паралелни рамената.
Направих шпертплатова основа почти по цялото дъно, но още не съм решил дали да я запазя цяла или да я отрежа само около двигателя да спестя тегло.
Вероятно ще иска поне лакиране да не изгние или да се изкоруби от влагата. Може и с епоксидна, но сигурно ще тежи още повече.

Не са монтирани кондензаторите на двигателя още, но няма да ги пропусна.


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 фев 2018 11:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 385
Местоположение: Стара Загора
С този голям шперплат само ще береш ядове.
По-добре направи отделни кутийки за батериите и електрониката с приемника, които да ги отделят от дъното и да не позволяват да се разхождат из кораба.
Както си направил за серво машинката.
Щети трябват и 1-2 кутийки за олово, като гледам модела - в предната част, но това ще се установи експериментално на по-късен етап.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 мар 2018 11:38 
Извън линия

Регистриран на: 16 окт 2004 21:05
Мнения: 74
Местоположение: Разград
Да припомня един въпрос:
pachnew написа:
Както и да споделиш по-подробно опита ти с поръчките от Shapeways. Начин на поръчката, избора ти за материал, време на доставка, оценка на резултата след получаването и т.н.
За този сайт и детайли ли става дума:
https://www.shapeways.com/marketplace/m ... e-products
От какъв материал са? Вероятно са по техни чертежи? Само в този мащаб ли са? Защо ми приличат на смолни детайли? Г-н. Ненов пусна нова тема за 3Д принтирани детайли и явно има разлика между резултатите от принтерите? Каква е цената за един кубичен сантиметър? Каква технология на печат ползват? Познавам само руската техника и като им гледам детайлите имат разминаване с реалността. Както и корпусите от Дансмарине, за съжаление.


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 мар 2018 00:04 
Извън линия

Регистриран на: 27 юли 2011 11:31
Мнения: 288
Да, за този сайт стана въпрос.
Не ползват смоли. Ето ти линка какви материали ползват

https://www.shapeways.com/materials

Впрочем когато влезеш в страницата на даден детайл
или цял проект ( според снимката), в менюто имаш опция.
от какъв материал можеш да си го поръчаш.
По мой наблюдения най-скъпи са металните.

Също в менюто имаш и графи за специфични размери
та принтирането. За най-скъпите пластмаси мисля че най-финният им слой беше 0,2 мм.
Станат перфектни, дори са леко прозрачни.


Сайта е нещо като световна кутия.
Можеш и ти да оставиш при тях файлове и чертежи за
изработката на каквото искаш. Ако само за себе си поръчаш,
качват само снимка, 3D демо и твойте координати.
Ако го оставиш за общо ползване, всеки може да си поръча.
От цената те отделят % а останалото е за теб.

Поръчките може и за единични бройки ( не серийно).
Изпълняват за седем дни и пращат (май) по цял свят.
въобще са си спретнали малък но доходоносен бизнес.

Така също, ако вече имат поне една бройка изработена от даден проект, в страницата му качват освен 3D ппоекции от проект и снимки-ревю от реалния детайл, за преценка дали ти харесва.

Доколкото си спомням, имат и отзивчиви консултанти за контакти с проектантите. Как и какво файлове, подходящи материали за твоя проект и т.н. Май даже и телефонни линии имат, ако можеш да звъниш в Щатите...или нещо такова.
Опции и възможности там бол. За нещо различно от обикновенно разглеждане на каталозите ( имат търсачка по име, мащаби и т.н.) трябва да се регистрираш. То иначе няма как и да си поръчаш се...

С адреси за доставки и конструктори на проекти от България работят - доказано е!
:salut:


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker