Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 29 мар 2020 11:38

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Golden HInd 1/100
МнениеПубликувано: 13 ное 2011 21:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2182
Местоположение: София
Име: Golden Hind
Производител: Heller
Мащаб: 1/100, въпреки, че на кутията не знам защо са написали 1/200

Това моделче май го показвах тук, но не в отделна тема, затова този път ще му направя малко по-обстойно ревю.
Правих го преди година и ми отне около 45 дни. Технологията на изработка е същата като при USS Constitution, с тази разлика, че тук няма чак по толкова много от всичко - оръдия, платна, такелаж и т.н.
Корабчето го направих за подарък, и отдавна доплава на местоназначението си в едно малко френско градче :)

И така начало:

Корпус ПВЦ, слепен с моделарско лепило и допълнително подсилен с милипут за здравина. Подмяна на ПВЦ палубите с дървени такива от 0.5мм кленов фурнир. Ширина на летвите - 2мм. Процеса е елементарен - шкуря ПВЦ палубата до гладко, облепям я с хартиено тиксо, което после да ми служи за основа при нанасянето на слоя Ц200. Идеята е лепилото да се просмуче през тиксото и да стане здраво. След 24 часа съхнене, опита да се отлепи добре залепена дъска обикновено е съпроводен с много псувни.

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

По-нататък: изработка на лафети и оръдия. Ползвах тези от кита с известни доработки - метални куки за оръдейния такелаж и откатното въже.
Готовите вече палуби се монтират по местата и топовете са позиционирани за душевен гъдел.

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Работа по отвратителните шарки, които ме вкараха във филма "Хвърлен надалече"...
Орнаментите на кърмата са боядисани на суха четка, а иначе целия корпус също е на четка, както и целия рангоут. Позлвал съм акрилни бои на Агама и Лайфколор.
Такелажа по оръдията ми се видя песен, в сравнение с близо 60-те такива на Конституцията.
Платмасовите подобия на стълби снимах и хвърлих, като изработих нови от фурнирец.
Грозната хелерска имитация на юферсни дъски също замина в кофата. Ако се вгледате внимателно по снимките ще откриете дървените, с които ги замених (едни такива светли). Изработени са от бъркалки за кафе, дето ги дават в Макдоналдс. Всъщност не ги дават - аз си ги взимам, в резултат на което сега ги преместиха по-навътре и не мога да ги докопам. Явно ще сменя локацията... Все още не мога да установя какво дърво са, но май прилича на липа.

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Рангоут, платна и такелаж:
Мачтите са си от кита - демек пластмасови. При този мащаб подмяната с дървени лично за мен няма особен смисъл, а и както казах, корабчето беше за подарък.
Неподвижният такелаж е черен. Започва се от щаговете - най-дебелите въжета на всеки платноход, след това се опъват вантите. Позлвам разлиочни диаметри конци - само синтетични.
Мачтата се изгражда до 1-ви марс, като опъването на вантите се редува - веднъж от ляво, веднъж отдясно. При натягането на вантите чрез юферсите, мачтата се стабилизира в желаното положение. Същото се повтаря нагоре по мачтата - докъдето има ванти.
След опъване на вантите, следва оплитане на вибленките (стъпалата). Има специален начин за връзване, който е показан много добре в дебелите книги - не е труден, но отнема време. Аз лично вибленките ги лепих с Локтайд гел - по капчица на всяка пресечна точка.

Платната са изработени от най-финия плат, който успях да намеря. По принцип в този мащаб всеки плат е немащабен, и винаги има голяма доза компромис. Понеже плата беше снежно бял, се наложи да го оцветя леко в смес от черен чай и нес кафе, след което го импрегнирах в разредено Ц200. Така си пазя нервите от евентуално разбридване на плата при следващите манипулации по него. А те не са малко:
Вертикалните тигели по всяко платно, при по-голям мащаб трябва да се шият на машина, или който има нерви да си играе с изтегляне на нишка. Аз ги лепих. Пак с Лолтайд гел. Не оставя следи!
Висящите къси кончета се наричат рифове - служат за привързване на част от платното при силен вятър - те се правят лесно и досадно - дупка, промушване с игла, капка познайте-какво, изрязване на излишъка, сресване.

Накрая занесох корабчето на изложба в Ниш миналата година, където отнесе два медала. След това отплава за далечна Франция. Получателя ахна, аз понаучих туй-онуй и накрая всички са доволни :)

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

А да, ето го на фона на другото прасе:

Прикачен файл:
333.jpg
333.jpg [ 122.51 KиБ | Видяна 1138 пъти ]


Мащаба е почти еднакъв, и снимката добре илюстрира що е туй тежка фрегата и галеон.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker