Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 21 ное 2019 06:14

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 01 авг 2012 22:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 апр 2008 18:39
Мнения: 543
Чакам продължение...............................

_________________
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 авг 2012 22:39 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 21:18
Мнения: 177
темата е чудна
стига да се обяснява както трябва

_________________
Николай Горанов


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 авг 2012 14:16 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Продължавам с описанието. Само да уточня, че това е мой метод и никой не е ангажиран да ползва абсолютно същия подход. Целта ми е да покажа, че въпреки страшно изглеждащите чертежи, всъщност нещата са много прости, защото всичко си е нарисувано, само трябва да се види. Ако се изразявам неясно темата е отворена и всеки може да я допълва и уточнява, все пак това е форум, а не личен блог.
За да направя кила(ще го наричам така за по-кратко), трябва да знам кое ще се вижда, за това използвам надлъжния разрез на кораба и го сравнявам със сечението.

Изображение

Изображение

Вижда се, че отпред под горната палуба пространството е открито, а отзад има каюта. Решавам, че каютата няма да се вижда през прозорците.
Отварям двата файла във фотошоп и по начина от другата тема копирам разреза при сечението. Той ми служи единственно за ориентиране. Хубавото на слоевете е, че могат освен да се изключват и да се правят прозрачни. Правя го на 50 и сравнявам кое къде се пада и най-вече дебелината на палубата, тя може да се вземе само от надлъжния разрез.

Изображение

Освен това направих един нов слой като кликнах на прегънатия лист до кофичката. Новия слой се появява винаги над избрания, но винаги може да се премести като се хване и влачи до желаното място. После го избирам, избирам бял цвят от палитрата и с комбинацията Alt+Backspace запълвам слоя с бяло. Това го правя, защото когато започна да трия да не се вижда основния чертеж отдолу. Изключвам и слоя с разреза, той за сега не ми трябва и избирам слоя със сечението.

Изображение

Ибирам ласото от инструментите и внимателно ограждам тази част от чертежа, която не ми трябва.

Изображение

После с бутон Delete изтривам селектирания участък. Уверете се, че сте избрали слоя, който искате да триете.

Изображение

Повтарям процедурата докато премахна всичко ненужно.

Изображение

Вече имам шаблон в груб вид.

Изображение

Предстои ми финно да премахна всичко, което би ме объркало при рязането. Избирам гумата от инструментите, после цъкам на "Brush:", за да избера четка, има твърди и меки, на мен ми е нужна твърда, когато е избрана с плъзгача отгоре може да се променя големината и.

Изображение

За финната обработка ми трябва да увелича чертежа, има няколко начина, единия с лупата от инструментите, другия е с комбинацията Ctrl и + или - за намаляване. С Ctrl и 0 се разтяга файла по екрана. Ползвам първо тази комбинация и с лупата увеличавам кърмата.

Изображение

Естественно при голямо увеличение картинката се размазва, пък и аз ползвам малка картинка за демострацията.
За това обяснение ще ползвам оригинала. Кърмата е най-шибания момент, за това много трябва да се внимава при нея. Двете извивки под транеца се пресичат и трябва внимателно да се прецени коя е средната и коя крайната. На мен ми трябва и линията на гредата носеща руля. Освен това маркирах и мястото на последния шпангоут, извивката, която се вижда ще я оформя по-нататък с полуширините. Изтривам с гумата излишното.

Изображение

Оставих на носа втория шпангоут, защото прецених, че няма да се вижда и така конструкцията ще стане по-здрава, а и по-лесно ще оформя носа с полуширините. Вече имам шаблон за изрязване на който да се залепят шпангоутите.

Изображение

Следва продължение...


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 авг 2012 14:19 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Продължение. Направата на шаблон за шпангоутите е малко по-сложна процедура и ще има повече обяснения за фотошоп.

Отварям файла с теоретичния чертеж и правя нов А4 с резолюцията на чертежа. Селектирам това което искам да обработвам и по описания преди начин го вкарвам във файла за разпечатване.

Изображение

Следващата стъпка е да определя коя половина съдържа повече информация. Виждам, че в лявата е отбелязана линията на палубите "С", а тя е много важна за поставянето на линията на бимсите.

Изображение

Изтеглам "Guides" ще го наричам маркер за по-лесно, става като щракна с Move Tool отсрани на линийката, задържам и го изтеглям във файла до средата на чертежа. Вижда се, че е крив. Ще използвам функцията трансформ, активира се с комбинацията Ctrl+T. Отгоре се появяват няколко прозореца с мащаба и ъгъла. Един много лесен начин за въртене, щракате в прозореца за ъгъл и със скрола въртите и го променяте докато осевата линия се изравни с маркера. Другия вариант е да задавате ъгъла ръчно. С ENTER потвърждавам промените и с Move Tool и стрелките нагласям центъра да е точно на маркера.

Изображение

Трябва ми само лявата част от чертежа. Селектирам я и селекцията залепва за маркера, той помага да се хване само желания участък.

Изображение

После правя копи-пейст на селекцията и тя се появява като нов слой. Изключвам оригиналния чертеж и завъртам слоя по показания начин по хоризонталата.

Изображение

Получих огледален образ и с Move Tool го слагам отдясно. После с Shift избирам и двата слоя и ги сливам в един.

Изображение

Вече имам изправен и симетричен чертеж с всичко необходимо на него. Кръщавам го Оригинал за по-удобно и го дубликирам 7 пъти, колкото са шпангоутите. Изключвам слоевете върху които няма да работя, като оставям най-долния който е фона.

Изображение

С ласото, по описания преди това начин ограждам ненужното и го изтривам.

Изображение

Вече имам първия шпангоут, процедурата се повтаря за всеки отделен, докато се отделят всички шпангоути, всеки в отделен слой.

Изображение

Добре е да не се изтрива съвсем по линията на шпангоута, трябва да се вижда линията за палубата и височината на борда.

Следва продължение...


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2012 13:10 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Продължавам с бимсите. Копирам във файла напречния разрез на най-широката част от корпуса, напасвам го към шпангоутите, като преди това го направих прозрачен, за да се вижда отдолу шпангоута. Има разминаване, не мога да си обясня защо е така, но на мен ми трябва извивката на палубата.

Изображение

Когато разгледах чертежите, открих, че бимсите са дадени по най-големия, описано е в монографията. Копирам ги във файла и тях.

Изображение

Напасвам бимса и се вижда, че всичко е ок, когато двата края са на мястото белязано с пунктира. Напасването става с комбинацията Ctrl+T за режим трансформ и с постояно натиснат Shift тегля ъгъла, така се увеличава пропорционално.

Изображение

Изтривам излишното и оставям само горната дъга, само тя ми е нужна. Забравих да спомена, че с магическата пръчка селектирах белия цвят и го изтрих, така остана само черния контур.

Изображение

По същия начин копирам и обработвам бимса за горната палуба, той ми е нужен за първия шпангоут( V' на чертежа).

Изображение

Дубликирам бимса колкото са шпангоутите и премствам всеки един, така че всеки шпонгоут да си има бимс. После един по един с Move Tool и стрелките ги напасвам към пунктира. Накрая се вижда как следват извивката на палубата и на тях когато се изрежат ще се поставят летвичките за нея.

Изображение

Следва продължение...


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2012 13:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 апр 2008 18:39
Мнения: 543
Всичко ОК.
Място за чернова само не се оставя.

_________________
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2012 14:28 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
По прицип в тази тема се опитвам да обясня подхода към теоритичния чертеж. Относно черновата, според мен зависи от мащаба, ако този кораб е по оригиналния чертеж в мащаб 1:24, сигурно обшивката ще е към 2мм, достатъчна дебелина за чернова и чиста. Макар напоследък да ми се струва, че по-добрия подход е без чернова, а да се запълнят пространствата между шпангоутите с меко дърво и да се изжули по полуширините. Така ще има твърда основа и няма опасност от прежулване и лепене на черновата със смола отвътре за по-здраво.
Радвам се, че става ясно какво обяснявам, но ако някой има въпроси, ще се опитам да отговоря адекватно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2012 14:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 апр 2008 18:39
Мнения: 543
При бимсите е хубаво да се оставят едни 2мм за чернова.
За външната подходите са много :salut:

_________________
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2012 15:08 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
На третата картинка се вижда че линията на бимсите се пада точно под дебелите дъски на палубата, а те са 2 пъти по-дебели от външната обшивка. Хората са го сметнали.
Жалко, че за това корабче няма качествени чертежи, изглежда доста приятно и сравнително лесно за изпълнение.


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2012 11:19 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Продължение. Направа на фалшборда. Тук процедурата е малко пипкава и се иска търпение.
След като сложих бимсите, слях слоевете на отделните шпангоути и бимси за по-удобно.

Изображение

Копирам напречния разрез на предната част, в случая е шпангоут III, напасвам го, слагам го над всички слоеве и го правя прозрачен, от него ще взема дебелината на фалшборда.

Изображение

Трябва ми дебелината при палубата и в горния край.

Изображение

Премествам разреза, така че да съвпадне края на шпангоута с ръба на фалшборда до обшивката. Селектирам от шпангоута само часта над палубата.

Изображение

Копи-пейст на селекцията и тя става на нов слой. Премествам я, така че да съвпадне с дручия ръб на фалшборда.

Изображение

Премествам разреза и повтарям процедурата и в другия край.

Изображение

Тук пренебрегвам свиването в горния край, защото височината е много малка, но при другите не е така.
Нагласям разреза, така че да съвпадне при палубата и пак селектирам само часта от шпангоута над нея. Копи-пейст на селекцията и избирам слоя с нея.

Изображение

Селектирах с магическата пръчка бялото и го изтрих, за да остане само контура. Премествам я докато съвпадне с вътрешния ръб на фалшборда.

Изображение

Премествам разреза да съвпадне с горния край. Ctrl+T за да влезна в режим трансформ, кликам на центъра на въртене и го влача там където се пресичат бимса и фалшборда и въртя, за да настроя дебелината. Така при въртенето няма да се получи изместване.

Изображение

После с ENTER подтвъждавам.

Изображение

Повтарям процедурата и за левия борд.

Изображение

Накрая сливам трите слоя в един.

Изображение

Този метод го прилагам при всички шпангоути, най-накрая са готови за печат. Удобството да са на слоеве е, че има само един файл и при печат просто се оставя видим само нужния слой, после се изключва, прави се видим следващия и т.н.


Последна промяна от alabala на 16 авг 2012 13:24, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2012 13:24 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Смятам, че трябва да уточня още нещо. Начина на сглобяване на скелета. Дебелината на кила е строго фиксирана, взима се от чертежа на шпангоутите. Самите шпангоути може да са с произволна дебелина, но трябва да се спазва подредба. Единия от ръбовете трябва да е водещ, поставя се на чертата от чертежа, другата част трябва да следва извивката, така че да може да се изпили без да се нарушава водещия ръб, иначе ще избяга геометрията на корпуса.

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2012 23:07 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
Колега alabala, доколкото разбрах, тук идеята е, че палубите са успоредни на водолинията. И така ще се получи. Мисля, че доста кораби бягат от тази идея!!! :o

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2012 23:33 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
Кое те кара да мислиш, че палубите ще са успоредни на водолинията. Ако беше така всички бимси щяха да са една върху друга и да изглеждат като една черта, а не е така. Вижда се където съм наложил всички шпангоути един върху друг.


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 авг 2012 23:57 
Извън линия

Регистриран на: 29 окт 2011 11:12
Мнения: 243
Местоположение: Хасково
На първия чертеж от последната публикация...вярно, бимсите са на различни нива. После като гледам изравняваш нивото на краищата на бимсите на първа и трето ребро. Не съм специалист, ама така го разбирам!

_________________
Няма - Не може! Има - трудно става и не мога!
Манол Христов


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 авг 2012 10:47 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 708
В последната публикация изобщо не пипам бимсите, те вече са фиксирани там където пунктира маркиращ палубата се пресича със съответния шпангоут. Тук целта е да се вземе дебелината на борда и местя разреза, така че да може да се вземе долната и горната дебелина, защото нагоре изтънява.
Добре, че стана този спор, защото ме накара да видя, че съм допуснал грешка. Така както съм го показал дебелината при палубата е еднаква по водолинията, а трябва да следва извивката на палубата. Това означава, че при всеки шпангоут, разреза трябва да се напасва по бимса. после само с наляво, надясно се взимат най-долната и най-гоната дебелина.

Изображение

Тук си преди време си играх да ги правя във векторен формат по същия принцип, не знам дали си личи добре, но всеки шпангоут си пасва идеално на мястото.

Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 82 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker