Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 27 май 2017 09:05

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 2 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 18 дек 2011 15:36 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
YG Model №2, Су-7БМК, мащаб 1:33

Първоначално пуснат в свободно плуване от самия автор, този модел произведе на мен силно впечатление. Досега не бях виждал добър модел на Су-7. Има един, мисля че на издателството IAF, доста стара разработка, 80-те, а може би даже 70-те години.
Този просто ме разби. Има си дребни недостатъци, както грешчици в разгъвките, така и по-различната конструкция на вътрешното оребряване на крилата, както и липса на тех. надписите. Последното бих казал че е нещо нормално при хартиените модели, за съжаление. Мога да говоря дълго на тази тема, но не й е мястото тук.
Разгъвките вече сте ги виждали
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=63&t=1563

В един руски форум разработката беше привлякла внимание на едно младо издателство YG Model, което реши да го издаде на хартия.
Първото списание беше Ту-95РЦ (представих разгъвките тук, те са същите): http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=38&t=1285
ще направя едно ревю и на този номер.

и Су-7 е втория номер.
Модела е напечатан върху тъй наречената "мелована" хартия с имитация на метална повърхност. Формата е А3.
Не ми се е налагало да работя с такава хартия, но по форумите четох, че се изисква повече акуратност и внимание при огъването и залепването на детайлите, защото и най-малката неравност ще е по-лесно забележима.
Задната обложка си е обикновен лист 1мм картон, който предпазва списанието от огъване, след това може да се ползва за изработката на самия модел.
Печата е доста добър.
1 лист с текст, 5 листа с графични инструкции, и 6.5 листа с детайли.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 юли 2012 13:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
YG Model №7, Су-17, мащаб 1:33

Здравейте, колеги!
Следващия модел - Су-17, автор - отново Киянский Т.Н, който ни е познат с предишния си модел Су-7.
Този Су-17 е награда за спечеленият от Су-15ТМ конкурс през май месец.

Както е посочено в текстовата инструкция, това е Су-17 94-та серия, произведен през 1974 година в Комсомолск-На-Амур. Самолет с б/н червена 11, з/н 9407, 3-то звено 1-ва авиоескадрила на 43-ти полк на изтребители-бомбардирувачи.
Конфигурацията и оборудването на самолета съответстват на бойната готовност "Постоянна"
Летище Чойбалсан, есен 1974 г.

За самолета: Сухой Су-17

А сега за модела.
Формат А3, гланцова хартия. Печата е с имитация на металик.

Изображение
(снимката на обложката е от музея на авиацията, гр. Монино)

Инструкцията и схемите за сглобяването са на 2 листа:

Изображение Изображение

и 6 листа с детайли:

Изображение Изображение Изображение

Изображение Изображение Изображение

Оборудването - 2 външни резервоара ПТБ-600. Въоръжение - 2 блока НУРС УБ-16 и 1 бр. спецбоеприпас - ИАБ-500 - имитационна авиационна бомба 500 кг.
http://www.russianarms.ru/forum/index.php?topic=4638.0
http://en.valka.cz/viewtopic.php/t/89534

Цитат:
Как и вся фронтовая авиация, Су-17 были способны нести тактические ядерные боеприпасы на подфюзеляжном узле, но только на особом пилоне. Как и полагается ядерному оружию, пускай даже и тактическому даже сам вид его был секретом, в частях проводились учения по подвеске макетов, изучались кодоблокировочные устройства, на учениях применялись имитационные бомбы ИАБ-500, которые при подрыве обеспечивали характерный «гриб», то есть набирались опыта и летчики и наземные войска одновременно (одни учились как бомбить супостата, другие как себя вести, когда этот самый супостат на нас начнет кидать свои «ядреные» бомбы).

Но спецбоеприпасы за всю историю СССР фактически так и не покидали хранилища (именуемые объектами «Гранит»). Вернее покидали, но для замены на более новые и для профилактики «начинки». Мне представляется, что буквально единицы самых-самых посвященных людей видели ЯАБ, подвешенную под самолетом Су-17 фронтовой авиации.

Материалът е оттук

Изображение

Изображение

Изображение Изображение

Хартията е същата като на Су-7. Гланцова е и от двете страни, затова лепила на водна основа (като С-200, например) не е хубаво да се ползват. Бих казал изобщо да не се ползват, тъй като такава хартия е по-податлива на външни въздействия, освен това подобни лепила не "държат" добре върху нея. Пробвах с една капка лепило, изчаках докато изсъхне. След това капчицата се отлепи без големи усилия.
Освен това, и най-малката неравност ще е по-забележима, отколкото на обикновена матова хартия.
Като му дойде редът, мисля да пръсна листовете с поне 2 слоя матов лак. Хартията хем ще стане малко по-твърда, хем металикът няма да е толкова лъскав.

Самолета има единствена опция за въздушните спирачки - да бъдат в отворено положение, присътства и механизмът за въртене на крилата, както разбира се и отворен фанар.

Тех. надписите присътстват, предимно се четат, но има места, където са нечетливо напечатани (заради шрифта и цвета му, така си го обяснявам)

Изображение Изображение

Изображение Изображение

Модела не е идеален, в печата присътстват леки артефакти като съвсем малко изместване на цвета (основно в кабината) и раздвояване на контура на някои детайли. Интересното е, че няма закономерност, съвсем произволно в различните части на листа.

Изображение

като за мен, това не е критично, защото вътре в кабината не всичко се вижда. За раздвояването на линиите също не е страшно. Всичко се отрязва много внимателно. Сигурен съм, че това няма да проличи на готовия модел.

Също така забелязах няколко други неприятни момента. Прилича ми на някакво механично въздействие върху все още неизсъхнала боя.

Изображение

Освен това, до някои от детайлите присътстват изометрични проекции на възлите и механизми, към които този детайл има отношение. Или как изглежда.
Както забелязвате, поради (не много качествен) печат тези неща не се пропечатиха добре.

Изображение

На живо изглежда по-добре ;)

При обсъждането на модела в един рускоговорящ форум се изясни, че в електронния вариант тези лини са с нормална дебелина и се виждат много добре. Значи проблема идва от типографията. Същия проблем има и инструкцията, само че там положението е още по-зле. Много трудно може да се проследи нумерацията.

Обърнах се към автора на модела да предостави инструкцията и схемите за свалянето в онзи форум.

Резюме:
Както и бях очаквал, много добър модел! Не е лишен от недостатъци, които в болшинството не са толкова големи, и няма да попречат при сглобяването му. Основно са от печата. Всичко друго ще покаже сглобяването.
При желание и опит всеки един моделист може да сглоби много точен модел на Су-17 (казвам много точен - да. Автора е започвал службата си като авиационен техник, впоследствие е станал началник отдел проектиране. Нямам никакви съмнения относно точността на разработката)

Такива уникални модели съм взимал и ще продължа да взимам, с бъговете или без тях.

За феновете на реактивната авиация - MUST HAVE

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 2 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker