Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 ное 2017 16:02

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 50 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Привет на всички!
Много стар модел, вече е невъзможно да се намери оригиналът.
Разгъвките са преоцветени от Вячеслав Соколец.

Обложка:

Изображение

Доработките:
Корегирани са цифрите на борда (цифрата "7" от дясната страна беше нарисувана наопаки), направих вътрешната част на подвижната част на кабината, увеличих дължината на стойките на основното шаси. След което част от детайлите бяха разпределени за печат на гланцова, част - на матова фотохартия.

Литература:

1. Monografie Lotnicze №14 - Su-15 Flagon
2. Jefim Gordon, Przeglad Konstrukcij Lotniczych 1/97 - Su-15
3. Журнал "Авиация и время" 01/2003, статья В. Павлова "Классика второго поколения"
4. Журнал "Авиация и время" 04/2003, статья В. Мигунова "Ахтубинские эпизоды биографии Су-15ТМ"
5. Lotnictwo Wojskowe 06/2001 - Su-15
6. Военно-техническая серия №92 - Истребитель-перехватчик Су-15

И някои интернет-ресурси:

Сайтът на Соколец "Картонные крылья", Су-15 Flagon (http://paperwings.fatal.ru/)

Авиа музей Су-15, Монино

Aviation Photos Su-15

CombatAvia - Истребитель-перехватчик Су-15

Walkarrounds • Su-15TM Flagon

Suchoj Su-15 TM

_________________
Изображение


Последна промяна от Foxbat-R на 30 яну 2010 20:25, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
История: (съжалявам, на руски е)
(взето от: RU.MODELISM Обзор с пристрастием)

Цитат:
История Су-15 началась в 1960г., когда ОКБ Сухого в инициативном порядке занялось разработкой нового перехватчика для замены Су-9 и Су-11. 30 мая 1962г. В.С.Ильюшин совершил на нем первый полет, и в 1965г. перехватчик был принят на вооружение. О предыдущих перехватчиках Сухого в ВВС ходила поговорка: «Конструктор — Сухой, самолет — сырой, техник — мокрый». Су-15 же получился на редкость удачной машиной, которая была надежной, технологичной и не преподносила никаких особых сюрпризов. Ранние Су-15 имели треугольное крыло и фюзеляж с характерной «талией» для соблюдения правила площадей. В дальнейшем ради увеличения запаса топлива от сужения фюзеляжа отказались (что практически не сказалось на аэродинамике), а крыло получило удлиненные законцовки с меньшей стреловидностью. На Су-15ТМ также изменился обтекатель РЛС — из конического он стал овальным.

Су-15 служили только в ПВО СССР, на экспорт не поставлялись и участия в вооруженных конфликтах не принимали (хотя, по неподтвержденной информации из книги Зуенко и Коростелева, «В начале 70-х годов небольшое количество перехватчиков СУ-15 было направлено в Египет для защиты зоны Каира от налетов израильской авиации.»). Тем не менее, на долю этого самолета выпало несколько боевых эпизодов.

20 марта 1978г. Су-15ТМ с авиабазы Африканда сбил пассажирский Боинг 707 южнокорейской авиакомпании KAL, нарушивший воздушное пространство СССР и не отвечавший на запросы по радио. У лайнера была оторвана часть крыла, но он смог благополучно приземлиться на лед замерзшего озера; двое пассажиров были убиты обломками двигателя, пробившими фюзеляж, а остальные пассажиры и экипаж остались живы. (Этот случай хорошо описан в «Аэроплане».)

Второй инцидент окутан туманом. По советской версии, 18 июля 1981г. капитан Куляпин на Су-15ТМ таранным ударом (!) сбил над Азербайджаном CL-44 б/н LV-JTN аргентинской авиакомпании Transportes Aereo Rioplatense, везший груз оружия в Иран. Из трех летчиков, совершивших таран на реактивных самолетах, Валентин Куляпин — единственный, оставшийся после этого в живых.

Третий случай закончился трагично и очень дорого стоил Советскому Союзу. 1 сентября 1983г. южнокорейский же Боинг 747, летевший рейсом KAL 007 из Анкориджа в Сеул, зашел очень глубоко в воздушное пространство СССР. На перехват был поднят Су-15ТМ, пилотировавшийся Геннадием Осиповичем. Нарушитель не отвечал на попытки связаться с ним и был сбит перед границей воздушного пространства СССР. Самолет упал в море около острова Монерон, все находившиеся на борту 269 человек погибли. Немедленно разразился международный скандал, в котором Советский Союз был представлен этаким кровожадным убийцей безвинных людей. Через некоторое время пропагандистская шумиха несколько поутихла, и официально виновной была признана авиакомпания KAL.
Однако обстоятельства этого дела чрезвычайно запутанны, так что до сих пор достоверно неизвестно, что же произошло той ночью над Японским морем. Существует множество разных версий. Газета «Известия» в 1991г. опубликовала серию статей о проведенном ей независимом расследовании, которое поставило под большое сомнение официальные версии как СССР, так и США. Полной ясности нет, и, видимо, не будет еще десятки лет, но одно бесспорно: KAL 007 вовсе не был обычным пассажирским рейсом.


Моделът представлява онзи борд Су-15ТМ (б/н 17, или "Червен 17") който е свалил южнокорейският Боинг-747 през ноща на 31 август срещу 1 септември.

Изображение

Изображение

Фотохартията е APLI, матовата е 170 гр, гланцовата е 180 гр. Оребрението и съединителните лентички са напечатани върху обикновен картон 160 гр.

Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Таблото.

Ще добавям елементи за да повиша "копийността"
Таблото, дадено в разгъвките и на снимките на този ресурс малко се различават, но реших да не променям нищо.

Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Започнах кабината.

Малко доработих седалката. Сходимостта е много добра.

Изображение Изображение Изображение

Лостът ;-)

Изображение Изображение

P.S. Впечатленията относно работата с матовата фотохартия са положителни. При попадане на ПВА (С-200) мастилата практически не се размазват, но цветът малко се променя, става по-тъмен.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Пръснах с матов акрилен лак участъците с черен цвят (против блясъците от слънцето)

Изображение Изображение

първата секция

Изображение Изображение

Наложи се малко да корегирам от страната на таблото и от страната на въздухозаборниците за да осигуря плътното прилягане на следващата секция.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Направих нишата на предното шаси. Подсилих конструкцията с 1мм картон

Изображение

обаче тя не поиска да заеме мястото си. Наложи се пак да режа...

Изображение

след което тя бе успешно залепена

Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Залепих секцията със седалката и таблото

Изображение Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 ное 2009 18:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Следващата секция.

Изображение

Залепих въздухозаборниците. Детайлите 23b направих нови, тъй като оригиналните са по-къси. Дължината на новите - 45 и 42 мм за горната и долната части съответно.

Изображение Изображение
Изображение Изображение
Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 ное 2009 18:15 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2008 15:46
Мнения: 650
Местоположение: Роден и израснал в Казанлък, живее и работи в Габрово.
Foxbat-R написа:
Лостът ;-)
Изображение Изображение


Е те тук ми скри шапката..... :) :) :salut: :salut:

_________________
Русен Мочуков
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 ное 2009 23:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2614
Местоположение: гр. Провадия
OFFTOPIC :shaking2:

Делориан? Дайкаст или стендов модел е и в какъв мащаб?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 ное 2009 00:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 578
Местоположение: Бургас
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=39&t=847&start=0 ;)


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 ное 2009 00:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2614
Местоположение: гр. Провадия
Линка, който си дал не показва същия Делориан, който се вижда на тези снимки на заден план. Модела от хартия в 1/20, а този, който се вижда е далеч по-малък и може би по-детайлен, (а може би дори и метален) ....

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 ное 2009 00:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 08 яну 2008 00:32
Мнения: 578
Местоположение: Бургас
Май е същия - все пак Су-то е в мащаб 1:33, но най-добре Foxbat-R да каже със сигурност.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 ное 2009 13:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Делорин-ът, който е на заден план - die-cast, мащаб 1:24
това е подарък на рожденият ми ден :) който беше в края на август.

ето го.. :)

Изображение Изображение
Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 ное 2009 22:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 489
Местоположение: София
Секцията с нишите на основното шаси.

Изображение

Изображение Изображение
Изображение Изображение
Изображение Изображение

Реших да им направя оребрение и да залепя доп. лентички от 1мм картон по периметъра на страниците

Изображение Изображение Изображение
Изображение Изображение

Тук обаче се мъчих да ги залепя към обшивката. Интересното е че профила на страниците практически идеално съвпадаше с профила на оребрението.
На снимките се виждат проблемните места. Тези, които искат да избегнат тази грешка, ще трябва да корегират страниците на нишите, IMHO
Самият шпангоут се наложи да отрежа отстрани заради тези доп. ленти, защото те пречиха той да застане на мястото си.

Изображение Изображение
Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 50 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker