Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 24 фев 2020 01:39

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 08 яну 2010 22:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Не, не беше котка. Да беше котка щеше да стане зян.
По темата:
Точна информация за бройката внесени/ получени в БГ Пчолки няма. По- точно не е пълна. Но, чрез врачуване се установява, че са между 10 и 14 бр. Първите доставки са договорени 1966 г и първите (най- вероятно) 4 самолета Ан- 14 пристигат от Киев в БГ март- април 1967г. Те веднага са зачислени към звеното за рибно разузнаване, но изпълняват и други функции. Най- вероятно (няма категорични даднни и документи) първите 4 са с гражданска регистрация LZ- 7001- 4. По- късно към първите четири самолета се доставят още два (най- вероятно 7005- 6), а два от вече зачислените, с изтекъл ресурс ( най- вероятно 7002- 3) се преоборудват за специализирани медицински нужди, разбирай свирки във въздуха. Към края на 1968 г е доставен един чисто фоторазузнавателен за МТО нужди. Къде, кога и на кого е предаден- Аллах бильор. Предполага се на военните от ТрАб- Враждебна.
1975 г към БГА Балкан се обособява Звено за Специални Авио Услуги. В него влизат и наличните (по предположения) 5+ 1 самолета, кой за рибно разузнавоне, кой за медицински услуги във въздуха, кой за фоторазузнаване. Правени са опити за български универсализиране на самолета, т. е. неговата многофункионалност, т. е. свирки+ снимки+ публика във въздуха. Тук мисля, че крумовският е от тях. Виж диванчетата. Стандартна Плочка с такива ебалници няма. Тия, които са предадени на ТрАБ- Враждебна, са между 3- 4. Един от тях аварира (без жертви) и е подменен с нов внос в началото на 70- те години. Но каква е била тяхната регистрация- не мога да ти кажа.
Най- интересното:
LZ- 7003, самолет Ан- 14М, получен като пътнически, преустроен като медицински. Интересното при него е, че запазва синята си окраска. Само кръста е червен в кантов черен кръг.
През 1971 г момата- пилотка Сийка Белинска катастрофира с Ан- 14 М, LZ- 7006, също медицинско- санитарен, но с червена окраска, същата като синята, но червена.
За тия от ТрАБ- Враждебна няма данни да им е променян камуфлажа, освен нанасянето на БГ звездите с кокардите, т. е. стандартен съветски.
Това е засега.
Справката и консултацията бяха направени с уважаваният от мен Евгени Андонов.
Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2010 19:02 
Извън линия

Регистриран на: 05 мар 2009 22:05
Мнения: 94
блъгодаря обаче изникват поне два въпроса. това известната катастрофа с ан-14 ли е защотото ако е бил санитарно медицински как е извършвал редовен полет и къде можеш да разположиш толкова пасажери в санитарен самолет че и единия да изпадне при удара през задната врата? второ тоя в музея е някъква българска направи си сам модификация сам виждаш диванчетата за какво могат да бъдат ползвани само .........
имам снимки на що годе оригиналния салон на Ан-14 мислех си да не би у нас нещо пак да сме ги "модифицирали".
подледно тоя белия в Бургас доколко отговаря на истината?
гледах днеска по дискавъри един филм за пилотите в конго в момента, оказа се че там използват още много АН-28 и в кадър попадна за секунда и май един Ан-14.което ще е много странно ако още лети.


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2010 19:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Цецо, това "медицински" ми звучи много като едни подобни филми. :)
Повечето наши Пчолки са доработвани в България, като се е целяло многофункционалност. Т. е. Днеска е фоторазузнавач, утре медицински, след това транспортен. Това важи и за военните варианти, а и фактите го доказват. Забравих да ти кажа нещо важно- диванчетата на музейната Пчолка са хванати с няколко винтови болта за пода, вътре, под седалките, а те както сам виждаш се вдигат. Поставянето и свалянето им е въпрос на минути. Разбирай- свалят диванчетата и слагат две носилки и ства медицинско- санитарен, слагат ги и става за ебалник. Под пода има кухина, в която е било възможно монтирне и на фотооборудване, съотвенто с малка доработка за обектива. Така, че напълно възможно е при катастрофата на българският Ан- 14 Пчолка, LZ- 7006, в самолета да са били монтирани диванчетата. То затова и един е изхвърчал през задната (основна) врата. Ако бяха с нормални седалки и колани, това надали щеше да се случи.
За този в Бургас се твърди, че е LZ- 7001. Незнам, може и да е той. Аз съм го гледал още на земята. Вътре е изтърбушен и чисто празен, така, че който и да е при това положение все тая.
Новото, което научих е, че в ТрАБ- Враждебна е имало моменти, когато Пчолките са били използвани за парашутни скокове.


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2010 20:04 
Извън линия

Регистриран на: 05 мар 2009 22:05
Мнения: 94
имаш ли представа какво представляват конусовидната дупка на дъното и ти си я забелязал и плочата,която се движи по релси също там. да не са във връзка с многофункционалността му?


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2010 20:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Точно! За фотоапаратура, ама не ми дадоха да ровя повече. :D :D :D


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 яну 2012 02:01 
Извън линия

Регистриран на: 28 фев 2011 18:43
Мнения: 14
Темата ви е много хубава, жалко, че я виждам с година закъснение. Извинете ме. Хубаво сте я разнищили, само да добавя малко информация от "първа ръка".

Самолетът в Бургас е един от доставените за ВВС. През 1998 година той беше предаден от авиобазата в Равнец за откриващия се тогава музей на Летище Сарафово заедно с Миг-17 и Миг-21. Не зная каква е оригиналната му окраска, но познавам хората които го пребоядисваха. Мога да ги разпитам при случай. От Равнец пристигна вече в този си вид( меко казано,неточното светло синьо -бяло-черно боядисване).

Инициалът LZ-7001 е поставен неслучайно, тъй като това е култов самолет за Бургаското летище. Наричан е "Пчьолката на Армандо", на името на колоритния си капитан. Това е бил първият трайно базиран самолет на Сарафово и се е използувал основно за следене на рибните пасажи. По спомени на колеги, които са работили тогава на летището, имало е само един ред седалки най-отпред, и допълнителен горивен резервуар в салона, покрай който се е минавало за да се влезе в кабината.
Преди години ми бе ше попаданала много рядка черно-бяла снимка, на която този самолет носи надпис "water pollution control" под черната лента под прозорците, но за съжаление сега ми е доста трудно да я открия. Ако някой я е има, нека я пусне тук.

А истинския LZ-7001 е този, който десетина години стоя в Приморско ( Снимката с "Балкан"-ска окраска ). Така е боядисан малко преди "пенсионирането" си и, според очевидци, почти не е летял в този вид. В края на 80-те е закаран в Приморско по споразумвние с тогавашния кмет. Каква е съдбата му в момента не мога да кажа, но със сигурност не се е връщал в Бургас.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 21 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker