Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 22 фев 2020 21:05

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 13 авг 2012 22:09 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Здравейте. Имам нужда от малко помощ
Това е самолета, който би трябвало да стане
Изображение

Та не мога да реша това синьо, какво синьо е или е нещо виолетово немско.
На тази схема се вижда, че крилата отгоре и отдолу май са без шарено камо,
но имам и една друга схема и не зная кое е вярното
Изображение

Няма почти никакви документални снимки. Квадратния знак на профила в
първия случай е чисто червен, във втория има някакво писание, дали за всеки
самолет е различно. Ако някой има някаква идея ще съм благодарен, особено
за цвета :salut:
Модела, който правя е на Wingnut Wings 1/32

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 13 авг 2012 23:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
поздравления за избора на модел :) направо е жесток а?

Относно камото - това са два различни самолета, единият е в тъмно зелено и лилаво (по-ранен вариант на камуфлажите ако не се лъжа), а другият е по-късна машина, която е в сребристи сиво и крилата в пет цветно лозенже. WNW предлагат такъв декал и ако не си си го взел от тях кажи да направим една обща поръчка :-). Това което искаш да направиш е машина, която е преживяла WWI и е участвало в гръцко-турската война. Шансът това да е от ранните машини в лилаво и зелено е нисък, по вероятно е машина от този период да е с 5 цветно лозенже. Все пак бих изчакал да видя какво ще каже Canso по въпроса :thumleft: Иначе ето малко неща който успях да изнамеря: Последната снимка е на Albatros DVa, но все пак е интересна.


Прикачени файлове:
PfalzDIII turk.png
PfalzDIII turk.png [ 187.44 KиБ | Видяна 1713 пъти ]
Turkish Pfalz D.IIIa No.1359[18.jpg
Turkish Pfalz D.IIIa No.1359[18.jpg [ 48.47 KиБ | Видяна 1713 пъти ]
Scan0008.jpg
Scan0008.jpg [ 47.11 KиБ | Видяна 1713 пъти ]
Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 14 авг 2012 09:34 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
@Ssasho0
Благодаря. Първия самолет е от 1917г., поне така пише в монографията.
Втория е от 1920, то си пише и на картинката. Та не зная дали мога да намеря
разположението на петната на първия, или трябва да се импровизира ;)
Ако реша да правя втория, но надали, имам за него шарени петна
Изображение
понеже правя трети модел на фирмата, включително бранденбурга с петната
та оттам не са ми харесали много. Седят малко неестествено
остават ми свободни другите декали
Изображение
ако някой ги иска мога да му ги пратя. За мащаб 1/32 са.

@wolfenstein
Пише му се път за там, че затова :)

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 14 авг 2012 10:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
сега като се заглеждам в първата машина забелязвам, че я не е Pfalz DIIIa какъвто е китът на WNW), а ранната версия Pfalz DIII. Разликите са доста, като най-очевидните са:
1) двата Spandau Gun-а са прибрани под капак във фюзелажът и им се подават цевите, което означава, че муцуната е малко по различна
2) различна форма на долните крила и на вертикалният стабилизатор
3) 160к.с. версия на двигателя Mercedes DIII (Pflaz DIIIa е с 180к.с. Mercedes DIIIа версия на двигателя)
Така че сериозно се замисли за втория вариант. Естествено ако човекът за когото е моделът не разбере разликата няма какво да се чудиш :)
Не разбирам кое точно "разположение на петната" те притеснява? Уточни пък ако мога ще помогна.

Много ще се радвам ако решиш да покажеш снимки от работата по модела :) Аз имам един Albatros DV и му се каня зимата да го почна :)

Поздрави,
Сашо


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 14 авг 2012 11:05 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
Не е за човек, може би ще ходи на изложба :) , затова трябва да е горе-долу точен
Явно минавам на втория вариант, още повече, че е по-ясен. Ще преглътна шарените декали :D

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 14 авг 2012 13:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 948
нещо още да добавя за цвета на втория самолет - най-вероятно не е бил сив (както изглежда на илюстрацията), а сребристо сив. Водят го SilberGrau или нещо такова, аз изчетох доста по темата преди време и накрая го постигнах с светло сиво и сребристо в съотношение 1:1. Това е бил цветът с който самолетите са излизали от завода (ако си спомням правилно) и в последствие са били пребоядисвани според личните изисквания на пилота и частта.
Тъй като това е по-късна машина е вероятно и турците да са си я пребоядисали изцяло в сиво......знам ли


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 14 авг 2012 21:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
Ssasho0 написа:
...сега като се заглеждам в първата машина забелязвам, че я не е Pfalz DIIIa какъвто е китът на WNW), а ранната версия Pfalz DIII...

Сашо, с това косвено доказаш, че първият профил с виолетовите петна е грешен или просто измислен. Ето и турската интерпретация на същия самолет, респ. на немски такъв тук.
Обърнете внимание, на факта, че двата профила са с един и същ сериен номер, но с различни години след него! :shock: Самолет със сериен номер 1359/17 (като на втория профил) няма! Серийните номера на модела Pfalz DIII започват от 1360/17.
Историята е малко по-различна.
През август 1918 (не по-рано!) немската ескадрила Jasta 1F, разположена в Палестина (отчасти днешен Израел), получава 12 самолета от типа Pfalz DIIIa, за да замени остарели или повредени самолети. Единствената снимка на машините е тази:
Изображение
Според доста източници, самолетите изпратени в Палестина са от последния блок Пфалцове, със серийни номера от групата 1250-1349/18 (година на производство 1918). Освен немските части в Йилдирим (Палестина), там са разположени и части на турската авиация, но те не получават такива самолети!
След края на ПСВ много от немската техника остава на територията на Турция и бива използвана от турската авиация. Сред самолетите са и 4 от гореописаните Pfalz DIIIa. Още веднъж: такива самолети не са доставяни или продавани на Турция по-рано от края на ПСВ!
В първия сайт, който цитирах по-горе (с профилите) са изброени 4 серийни номера на турските машини: 1358, 1359, 1362, 1363/18. Не зная откъде турският източник има тези данни, но те са грешни! Посленият сериен номер на самолет от типа Pfalz DIIIa е 1349/18.
Може да са просто избрани (но с грешка) от оригинален немски източник, който споменава, че 6 от доставените в Йилдирим самолети имат серийни номера 1258, 1259, 1260, 1261, 1262, 1263/18. Тъй че турските самолети може да са били 1258, 1259, 1262, 1263, но може и да не са. Както и да е, всичките са от блока, който споменах по-горе. Защо е важно това:
1. Това са машини само от варианта IIIa
2. Блокът и моментът на производство са меродавни са камуфлажа на самолетите
Снимката на турския Пфалц е единствената от периода на турското му използване през гръцко-турската война (друга такава не съм виждал ;) ) . За съжаление качеството й е лошо, което води до предположението, че самолетът не е с оригиналния си немски камуфлаж, а е бил допълнително камуфлиран с по-тъмни петна (откъдето и профилите с виолетови и зелени елементи).
Какво може да се твърди с по-голяма сигурност? Благодарение на факта, че има 2 много добри снимки на фабрично нов самолет от същия блок (със сер. н. 1284/18), оригиналният камуфлаж на самолета най-вероятно е както по-долу (самолетът е по-време на изпитания на двигателя - кокът на витлото липсва):
Изображение
Изображение
И снимката на турския образец:
Изображение
Тялото на оригиналните машини е в стандартен сребристо-сив цвят (както писа Сашо по-горе). Крилата отдолу са сребристо сиви, не с Лозенге. Последното се дължи на факта, че напечатаният плат не се е доставял в нужните количества равномерно. Между другото на снимката на турския самолет, въпреки лошото й качество, долните повърхности изглеждат също както при немския. Горните повърхности на крилата и опашката са в по-тъмния вариант на Лозенге-камуфлажа, вероятно 5-цветен (другата възможност е 4-цветен).
Видима разлика е, че подпорите на крилата при турския самолет са тъмни и носът му изглежда някак по-тъмен. Оттам и версията за променения камуфлаж, нанесен допълнително, но само по тялото и подпорите. Има версия, че турският пилот Vecihi (не зная как му се произнася точно името :roll: ), заявил, че самолетите имат "екзотичен камуфлаж". Може би това е разпалило нечии фантазии, но честно казано Лозенге-камуфлажът си е доста екзотичен и без добавки. ;)
Относно опознавателните знаци също има доста конфузии.
През периода след ПСВ турските самолети получават отново знаци с полумесец и звезда на червен фон (каквито са били преди 1915 година ако не ме лъже паметта, когато турците имат и червено-бяло-червени кокарди на крилата). През последните години на ПСВ турските опознавателни знаци са черни квадрати с бяла окантовка. Само морските самолети имат полумесец и звезда, но след 1916 преминават към черните квадрати. Така че е много вероятно знаците и на горните повърхности на крилата да са полумесец и звезда на червен фон, а не само червен квадрат. Квадратът на тялото може и да е бил черен с бяла окантовка. Знакът изписан в него (на единия от посочените по-горе профили) е арабската цифра 2 (арабска цифра, не както ние я ползваме, а в оригинал). Цифрата на "Албатроса" на подобна снимка по-горе пък е 1. Много е вероятно, авторът на профила да е използвал снимката на "Албатроса", за да добави тази цифра и при "Пфалца" Във всеки случай в Гръцко-турската война, аеропланните части на турците са със смесен състав, а не разделени по типове самолети, така че последователно номериране на различни по тип машини не е изключено. Виждал съм доста снимки на турски самолети, при които в квадрата са изписани цели изречения на арабски. Червената опашка с полумесец и звезда на червен фон е също предположение на базата на снимки на други самолети от периода. Във всеки случай има десетки разновидности как е изрисуван полумесецът: прав, под ъгъл, отворен нагоре, назад или напред и т.н.
:!: Има една доста интересна сбирка от снимки на турски самолети, която може да даде допълнителни идеи :arrow: тук. Снимките са от книга на Оле Николайсен, смятан за "гуру" на историята на турската авиация дори от самите турци.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 15 авг 2012 10:26 
Извън линия

Регистриран на: 02 ное 2009 18:28
Мнения: 1691
Местоположение: Варна
CANSO, :salut: :cheers: повече подробности здраве му кажи.
Значи варианта сиво-сребърен, тъмно лозенге отгоре на крилото.
Полумесеци със звезда отдолу /те се виждат и на последната снимка/
Червени квадрати с бял кант отгоре и отстрани и някакъв номер от периода
са достатъчно достоверни за модела

_________________
http://valcad.myalbum.com/
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Pfalz D III
МнениеПубликувано: 15 авг 2012 20:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1051
valcad написа:
CANSO, :salut: :cheers: повече подробности здраве му кажи.
Значи варианта сиво-сребърен, тъмно лозенге отгоре на крилото.
Полумесеци със звезда отдолу /те се виждат и на последната снимка/
Червени квадрати с бял кант отгоре и отстрани и някакъв номер от периода
са достатъчно достоверни за модела

В общи линии малката цветна схема с 2 проекции, която пусна отначало, без камуфлажа отдолу на крилата е най-достоверна и отговаря на всичко написано досега. Tя е на хартиен модел между другото. Серийният номер е грешен - както писах не може да е 1359/18, а ще е 1259/18, но тази грешка идва от книгата на Оле Николайсен (когото споменах по-рано - там той бърка серийните номера). Това е самолетът, пилотиран от Vecihi, с номер 2. Тъй като "Албатросът" с номер 1 е пилотиран от турския ас кап. Фазил бей, мисля, че номер 2 за другия самолет е вариация на художника на профила, а не исторически факт. Но пък не може да бъде доказано противното... ;) "Ескадрилата", която командва Фазил бей през 1920 г. се състои от три самолета: 2 Албатроса и един Пфалц, тъй че кой какъв номер е имал и дали изобщо е имало номера през този период (лятото на 1920 год.) е малко смътно. Повече информация за Гръцко-турската война тук. Между другото там е споменато, че от четирите Pfalz D IIIа, намерени от турците (това е точното обяснение - самолетите са изоставени немски машини и са транспортирани след края на ПСВ до летището в Коня) два самолета са ремонтирани и използвани през 1920 год. в новата война.

Хоризонталните кормила с Лозенге са също достоверни. Аз мисля, че цялата опашка отгоре е тъмно Лозенге (според снимката на немския самолет).
Това, за което не съм сигурен е дали няма полумесец и звезда отгоре на крилото, но точно за този пункт никой от източниците, с които направих сверка не е сигурен, а и би било много голяма рядкост, сиреч може да отпадне.
Полумесецът на крилата отдолу е отворен напред, за разлика от други снимки (на други турски самолети), където е отворен наляво и надясно (навън, към края на крилото). Последното ме кара да мисля, че полумесецът на опашката ще е отворен назад, без да е наклонен, завъртян и т.н. Пак както е на профила. Виждал съм и турски самолети от двайсетте години с полумесеца отворен напред, а не назад, но това вероятно е по-късна версия.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 9 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker