Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 26 сеп 2018 12:11

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 3 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 22 окт 2014 11:03 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 267
Здравейте,
Търся информация за "ОФ" обозначителните знаци по бългаските самолети от периода след ВСВ. По конкретно с какви размери са били, къде са се поставяли, какви са били съпътстващите ги номера на самолетите и така нататък. Интересът ми е продиктуван от следната цветна схема:
Прикачен файл:
Il-2p.jpg
Il-2p.jpg [ 20.58 KиБ | Видяна 575 пъти ]

Благодаря предварително на всички отзовали се.


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 окт 2014 12:12 
Извън линия

Регистриран на: 30 ное 2011 14:45
Мнения: 267
Поради интереса към темата ще изложа в кратко резюме информацията която намерих аз:
„ОФ” знак на българските ВВС се въвежда като задължителен със спешна заповед след 9-ти Март 1945 г, когато около град Печ- Унгария, от съветски изтребител и бил повреден и свален на земята наш куриерски До- 17 с андреевски кръстове. Така пъвроначално самолетите от сражаващото се 642- ро ято, а в последствие и тези, които са били в България, се „опознават” вече по „ОФ”- начин до пролетта на 1949 г.
Първоначално маркировката представлява червен кръг с бял пръстен поставен на тялото и на крилете и хоризонтална трицветна лента през целия вертикален стабилизатор. Този знак обаче не се задържа и един месец, тъй като се смята, че прилича на японския. Затова през червения кръг бива прекарана хоризонтална широка зелена ивица. От тук поради приликата с абревиатурата "ОФ" той става популявен именно с това название. Цифри са се изобразявали изцяло бели и са се поставят само странично на тялото.
Според инструкция за нанасянето на тъй нареченият "ОФ" знак общия диаметър на рудъра е бил около 80см. Разстоянието между зеленият кант и червените части от кръга - 1,4 см, а краят на същата зелена лента на 0,7 мм вътре от края на бялата окръжност.
Не са малко снимките от този период обаче, в който нагледно се вижда как нашите самолети са летели само с отделни елементи от опознавателните "ОФ" знаци- само бял кръг, бял кръг и червен вътре, зелена лента от до без бял кант т.н. От това може да се направи извод, че инструкцията не се е спазвала стриктно, а по скоро пожелателно.
Източници: различни статии, книги и публикации във форуми.
Дано ви е било интересно.


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 окт 2014 14:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4200
Местоположение: София
За интересното - интересно е.
Ама аз мислех, че си преровил във форума - майка. Там, се сещам, че ОФ знаците ги бяха дъвкали надълго и нашироко във връзка с един проект на valko-bg.

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 3 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker