Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 25 сеп 2020 19:04

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 5 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 28 юли 2008 16:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2673
Местоположение: България, гр. Варна
Имали ли сте някога нужда от спирателни парашути за даден модел? И да сте се чудели как и от какво може да си направите? Ето и отговора, в темата по-долу ще опиша как става това.

Парашутите са в мащаб 1/48 и ако ви трябват в други мащаби, ще са необходими и корекции в размерите. Като за начало ще ви трябва тиксо и обикновен найлон за опаковане на кутии с широчина 2 инча и др. Също ще е необходим и ел. кабел, от който да извадите медната тел.

Окончателно ще са ви необходими
- найлон за опоковане
- дървена дъска на която да очертаете парашутите
- медна жица от ел. кабел

Прикачен файл:
01.jpg
01.jpg [ 56.93 KиБ | Видяна 2012 пъти ]



О, и разбира се електрическа круша (за какво, ще разберем по-нататък)

Прикачен файл:
02.jpg
02.jpg [ 50.33 KиБ | Видяна 2013 пъти ]



А сега по-детайлно:

1) Необходимо е да приготвите дъска, на която да се разпънат телчетата равномерно. Прави се основа от по-дебела тел, която се захваща към плота. Желателно е да е разпределена на 7 реда и да е с площ на всяка страна 1,5 кв. инча.
Прикачен файл:
03.jpg
03.jpg [ 88.78 KиБ | Видяна 2010 пъти ]

2) Сега е необходимо да извадите медта от кабела. Желателно е медните жички да са с дължина 3-пъти по-голяма от дължината на самия парушут. В случая те ще са с дължина 13,5 инча.
Прикачен файл:
04.jpg
04.jpg [ 60.57 KиБ | Видяна 2011 пъти ]


Процеса на работа:

1) Върху подготвеното табло за работа, започвате да слагате тиксо от край до край. Добре е да проверите дали между ръбовете и тиксото има оставени пролуки или празни места. НЕ трябва да се запълват.
Прикачен файл:
05.jpg
05.jpg [ 74.41 KиБ | Видяна 2005 пъти ]

2) Слагате тиксо и перпендикулярно /на предната снимка/
Прикачен файл:
06.jpg
06.jpg [ 74.91 KиБ | Видяна 2005 пъти ]

Прикачен файл:
07.jpg
07.jpg [ 53.73 KиБ | Видяна 2002 пъти ]

3) Започвате да редите медната тел от край до край.
Прикачен файл:
08.jpg
08.jpg [ 56.96 KиБ | Видяна 2001 пъти ]

Прикачен файл:
09.jpg
09.jpg [ 60.51 KиБ | Видяна 2002 пъти ]

4) Доста критична операция.... трябва отново краищата да се залепят с тиксо. Преди това в краищата се поставят успоредни телчици за да се оформят и самите краища на парашута. След това се слага тиксо в краищата, трябва много да се внимава да не се разместят телчетата, защото после става една много кофти работа. Трябва телчетата да останат като в „сандвич“ между два слоя тиксо – тиксо отдолу и тиксо отгоре.
5) Вече можете да махнете парашута от предварителната конструкция и да я дооправите малко ръчно
Прикачен файл:
10.jpg
10.jpg [ 85.87 KиБ | Видяна 2001 пъти ]

6) Сега трябва да се изрежат краищата на телчетата, стърчаща извън найлона. Става с по- остра ножица, тъй като жичките не са толкова дебели.
Прикачен файл:
11.jpg
11.jpg [ 51.46 KиБ | Видяна 1999 пъти ]

Прикачен файл:
12.jpg
12.jpg [ 65.45 KиБ | Видяна 1999 пъти ]

7) Разрязвате краищата на парашута през средата. Разрезите трябва да са до края на външата част, не трябва да режите вътре из парашута.
Прикачен файл:
13.jpg
13.jpg [ 70.15 KиБ | Видяна 1999 пъти ]

8)... Вече може да се отървете от тиксото в краищата...
Прикачен файл:
14.jpg
14.jpg [ 68.98 KиБ | Видяна 1997 пъти ]

9) Сега вече идва ред на ел. крушката. Тя служи за да се получи формата на парушата и да се огънат телчета. Трябва да се използва подходяща крушка съобразена с мащаба на парашутите иначе може да се получат по-раздути или не толкова раздути.
Прикачен файл:
15.jpg
15.jpg [ 58.63 KиБ | Видяна 1998 пъти ]

Прикачен файл:
16.jpg
16.jpg [ 44.15 KиБ | Видяна 1996 пъти ]

10) Накрая се получава това ... Парашут. Малко се понаместват ръчно страните за да се получат равномерни краища.
Прикачен файл:
17.jpg
17.jpg [ 71.14 KиБ | Видяна 1994 пъти ]

11) Крайния резултат.... Парашута стои изправен и достатъчно стабилен за да издържи и някакво натоварване.
Прикачен файл:
18.jpg
18.jpg [ 61.58 KиБ | Видяна 1993 пъти ]

Прикачен файл:
A.jpg
A.jpg [ 47.5 KиБ | Видяна 1994 пъти ]


Автор: QC Tan http://aircraftresourcecenter.com/
Превод: Ивайло Александров

P.S. Аз лично съм изпбробвал тази техника и се получиха горе-долу, успях да направя един парашут за около час. Но явно заради бързането, не ми се получиха много сполучливи. Направих общо 3 опита и всеки следващ ставаше все по-добре. С няколко опита и малко търпение, според мен ще успеете да постигнете същия резултат. Аз мойте парашути не ги пазя, изхвърлих ги.... :)

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 авг 2008 18:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 02 яну 2004 14:48
Мнения: 183
Местоположение: Шефийлд/София
А какво смятате да правите със спирачните парашути? Обикновено самолета не ги влачи след себе си.
Пускат се за определено време (след което според няколко статийки за различни съветски летища в Авиация и Космонавтика) до полосата дежурят войници, които ги прибират и явно ги връщат на механиците за повторна употреба.

_________________
Vive L'Union Europeen!


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 авг 2008 22:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2673
Местоположение: България, гр. Варна
Ем в този случай те са просто като украшение към модела (не съвсем отговарящо на действителността). Основно да се покаже как излгеждат именно в мига, когато самолета докосва бетона.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 сеп 2008 21:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 03 сеп 2008 09:28
Мнения: 68
Местоположение: София
Аз съм чувал, тези парашути не се използват повторно, но мога и да греша.

_________________
„Има две житейски правила: Правило 1 — Не се тревожи за дреболии. Правило 2 — Всички неща са дреболии.“
Фридрих Ницше


Изображение
http://images.neobux.com/imagens/banner9.gif


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 сеп 2008 10:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Самолетните парашути по принцип са за многократна употреба, също както и всички други чаркалъци в авиацията (и не само), имат определен ресурс на използване. Периодично преминават през сертификация до изтичане на ресурса, когато се бракуват. При различните типове самолети отделянето на парашута(тите) след кацане и отваряне става по различен начин, като обикновенно това се случва в самият край на пробегната права, когато двигателите са с почти отнета тяга и самолета може да разчита на намаляне на остатъчната скорост само от спирачките на колесника, или направо след спирането на самолета, преди рулирането или буксирането му към буксата.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 5 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker