Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 21 ное 2018 18:23

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 11 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 09 дек 2013 17:02 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
Реших да изпробвам един интересен продукт, който пише че трябва да върши същата работа като HairSpray техниката, но да е по-лесно.
Старателно изгледах това филмче, което е предложено в сайта на Mig Absolute Chipping: Visual guide


Както обикновено, рекламата изглежда много добре.
И аз реших да направя силно олющен самолет :)

Явно какъвто и препарат да хвана, все получавам коренно различни резултати от описаното :?
Ето какво се получи:

За основа (това е само тест) сложих черна гланцова боя Mr. Color C-1 - за да си спестя грундиране и шлайфане за равна основа.
Прикачен файл:
IMG_7339.jpg
IMG_7339.jpg [ 104.88 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


металният цвят, който искам да се вижда под олющената боя
Прикачен файл:
IMG_7343.jpg
IMG_7343.jpg [ 126.03 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


Взех си въпросният препарат
Изображение

И започнах нанасянето му върху сребърната боя.
В инструкцията пише, че може и с четка и с аерограф. Опитах и двете.
Ето как седи нанесен с четка... течността се събира на доста едри капки, малко след като мина с четката.
Прикачен файл:
IMG_7349.jpg
IMG_7349.jpg [ 71.36 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


А ето как изглежда с аерограф, ако пусна малко повече количество течност
седи на много ситни капки
Прикачен файл:
IMG_7354.jpg
IMG_7354.jpg [ 75.82 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


Изчаках да изсъхне първият слой. После минах втори слой, после още няколко (за по-сигурно). Гледах да пръскам с много малко течност, за да не се събира на капки.

След видимо изсъхване на течността нямаше никакви следи, капки или петна.
Пръснах основния цвят OliveDrab на Model Master Acryl. Както е според инструкцията боята трябва да е акрилна.
Не разбрах първият цвят, който се покрива с AbsoluteChipping, дали и той трябва да е акрилен :scratch: :?:
Прикачен файл:
IMG_7356.jpg
IMG_7356.jpg [ 129.78 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


Изчаках един ден да изсъхне боята.
Започнах да обливам една част от модела с AbsoluteChipping и изчаках малко да проникне до долния слой и да го разтвори.
Периодично пробвах дали вече се лющи, ама не :scratch:
Наливах още течност, чаках... пак наливах течност, пак чаках... ами не ще да се лющи, боята не мърда :scratch:

Опитах с клечка за зъби, други остри и твърди предмети, само толкова
едва забележими драскотини, но в никакъв случай до сребърната боя.
(цвета е отново OliveDrab, просто апарата ми не обича да го показва правилно :lol: )
Прикачен файл:
IMG_7366.jpg
IMG_7366.jpg [ 63.34 KиБ | Видяна 1404 пъти ]


Омръзна ми и го зарязах за кратко.
Като се върнах, течността на AbsoluteChipping-а беше напълно изсъхнала и гледам това
Прикачен файл:
IMG_7362.jpg
IMG_7362.jpg [ 80.75 KиБ | Видяна 1404 пъти ]

:o :o :o
Боята е станала в съвсем други оттенъци. Мислех че ще се махне с търкане, ама не. Сменила си е цвета в дълбочина, даже с шкурка не се оправя лесно :scratch:

Реших, че боята е много устойчива и на друг участък вместо с absolute chipping налях спирт.
От опит знам че спирта леко разтварят или по-скоро омекотява тези бои. Надявах се, че ще мога да я олющя, но...
спирта сваляше по-бързо Alclad-а, отколкото акрилната боя, така че олющванията стигнаха до черната lacquers боя.
Прикачен файл:
IMG_7371.jpg
IMG_7371.jpg [ 92.43 KиБ | Видяна 1404 пъти ]



Дайте някаква идея, какво съм объркал, че така драстично ми се разминава резултата с показното :shock:

Или как трябва да го използвам този Absolute Chipping ?


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 дек 2013 17:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3524
Местоположение: Варна
Аз ползвам аналогичен продукт, но на АК Интерактив. И се получава добре и предсказуемо. В твоята работа виждам две неправилни неща. Акрилната боя по принцип се навлажнява с вода и след изчакване две-три минути (поне при АК е така) може да се "лющи" с клечка или твърда четка. А основния проблем според мен е прекалено дългото изчакване - по принцип повечето акрилни бои след едно денонощие вече са полимеризирали и трудно се поддават на лющене. Аз изчаквам половон-един час максимум. Само допълвам че засега съм пробвал да "лющя" само Лайфколор и акрилните на Гънзе - и с двете се получава прилично.

П.П. още в началото на филмчето, което си пуснал се споменава че боята трябва да съхне около 30 минути, а не един ден. Мисля че там е проблема.

_________________
С уважение: Веселин Пенев
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 дек 2013 20:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1871
Местоположение: София
Mи много е проста работата. Ако ще пускаш такива миризливи химии, каквито ползва др. MIG (R) трябва да удариш един кат ЕМАЙЛЕН гланцов лак за защита на металния слой и тогава да ръсиш с каквото ти падне.

Както истинския метал алкладът се окислява като бесен, те затова хората го пипат с ръкавици.

Ефектът на промяна на тона е далеч по-слаб, когато използваш банален лак за коса. Чип-ефектът е същият; рецептата е 100% идентична.

1. Основа - грунд, черно, каквото ползваш.
2. Метал/друг цвят, който ще се вижда на чипването - няма значение каква е основата.
3. Ако 2 е различен от емайлна/нитроцелулозна боя - гланцов емайлен лак. В останалите случаи пропускаш този слой.
4. Слой лак за коса/измишльотина на АК/измишльотина на MIG(R). Съхне докато не виждаш капки.
5. Слой акрил - съхне до състояние да може да се пипа с пръсти, което значи достатъчно покривна, но добре разредена смес, която и да изсъхне за 20-30 мин (моят опит е с Gunze, Tamiya, Vallejo).
6. Четка и вода, с които намокряш и постепенно разбутваш слой 5 до получаване на нужния ефект.
7. Запечатване и последващи манипулации, вкл. след емайлен гланцов лак СЛЕДВАЩ слой 4. Повтаряш докато си доволен от ефекта.

2 и повече слоя 4, особено ако са дебели, водят до усилване на ефекта и загуба на контрола над него колкото повече е нанесената магическа смес. Боята пада все по-лесно и се бели на все по-едри участъци, което значи, че не можеш да маскираш с тиксо, щото после трябва да пребоясдисваш.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 11:23 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
До колкото успях да схвана, от това което четох за тези препарати е че лака за коса е на различна основа от химията на MIG. Затова, както pgp000 казва, под лака за коса трябва да е емайлна или lacquers боя, докато при MIG трябва да е акрилна.

Повторих експеримента:

Свалих боите с разредител Mr. Color Thinner (най-бързо и лесно, ама миризливо :pale: )
Прикачен файл:
IMG_7372.jpg
IMG_7372.jpg [ 78.71 KиБ | Видяна 1356 пъти ]


Този път за проба боядисах (направо върху пластмасата) три вида сребърни бои, Alclad101, Silver и Aluminum от акрилните на Model Master (ляво, среда, дясно както е на снимката)
Реших да видя до колко има значение дали AbsoluteChiping-а се влияе от вида на боята и какъв ще е крайният резултат.
Прикачен файл:
IMG_7373.jpg
IMG_7373.jpg [ 121.4 KиБ | Видяна 1356 пъти ]


Тъй като AbsoluteChiping-а явно не може да се нанася върху Alcad-а, реших да пръсна един слой акрилен лак върху него. После да видя AbsoluteChiping-а дали ще се разстеле върху акрилния лак.
Върху акрилните сребърни бои AbsoluteChiping-а се нанесе перфектно, абсолютно равномерно.
Явно AbsoluteChiping-а трябва да се нанася върху акрилни бои :idea:

С ръждива акрилна боя реших да опитам един участък да стане нещо като "сандвич" метална боя-AbsoluteChiping-ръждива боя-AbsoluteChiping-основен цвят и да видя дали ще се полчи ефект на олющване до грунд и метал

Навсякъде покрих с AbsoluteChiping на няколко слоя. Оказа се че покрива напълно добре върху AquaGloss лака на Alcad, така че ако искам отдолу да седи Alcad ще трябва да го запечатвам с AquaGloss.
Прикачен файл:
IMG_7376.jpg
IMG_7376.jpg [ 164.95 KиБ | Видяна 1356 пъти ]


След 20-30 минутно изчакване да изсъхне минах с акрилната боя OliveDrab
Прикачен файл:
IMG_7377.jpg
IMG_7377.jpg [ 85.74 KиБ | Видяна 1356 пъти ]


След 10-15 минути чакане да съхне, започнах да мокря.
Отново участъка намокрен с AbsoluteChiping избеля значително.
На другите места намокрих с вода.
Търках с четката... нищо не стана. Пак мокрех... пак не стана. Накрая видях, че на места боята взе да подпухва и там с клечка за зъби започна да се лющи. С четка нищо не се получи, но с клечка за зъби вървеше горе-долу.

Боята започна да втвърдява и на около 30тата минута вече можеше да се лющи само с пинцета, ама взе да се надира доста на дълбоко, а и се получават само прави драскотини. След още 10 минути вече нищо не можех да надраскам.
На снимката се вижда:
ляво - чипвано с клечка за зъби
среда - с пинцета
дясно - боята изсъхна напълно и не мръдна
светлото петно е от опита за накисване с AbsoluteChiping върху боята. Нито размеква боята, пък и цвета и сменя :scratch:
Прикачен файл:
IMG_7379.jpg
IMG_7379.jpg [ 105.88 KиБ | Видяна 1356 пъти ]



До тук поне имам напредък. Резултата много ми харесва, особено по ръбовете на изпъкналите детайли.
Наистина както е в рекламата, може да се правят големи и малки олющвания.

Предполагам че има все пак значение каква акрилна боя ще се ползва за финална. Явно на Модел Мастер боите съхнат бързо и стават водо-устойчиви, което малко затруднява тази процедура. (какво се учудвам, като на 30-тата минута ги пиля с водна шкурка 8-) )

Ще направя още един опит с няколко вида бои да видя коя ще ме "изчака", така че да имам време да олющя достатъчно голям модел ;)

От сребърните бои, мисля че по-добре става с акрилните. На Alcad-a нещо му се губи визията в толкова малки петна. Докато акрилните на голяма повърхност изглеждат странно, за петната на олющванията пък имат доста по-добър ефект. Освен това слабо си променят визията след лакове върху тях.

Ако може да споделите опит с коя марка акрилна боя колко лесно се лющи и колко време след боядисването може да се чипва?
Искам да използвам тази техника за достатъчно голям модел, като общото време за чипване може да надхвърли час-два, а не ми се ще да го боядисвам на части :scratch:


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 13:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1871
Местоположение: София
Принципно съм работил с всичките 3 (лак за коса, MIG(R), AK), и при трите съм третирал по гореописания начин без да имам особени проблеми. В инструкцията на MIG(R) си пише, че трябва да намокряш боята не с вода, а със самия препарат, което е силно вероятно да е причината за твойте неволи.

Както вече писах по-горе можеш просто да положиш по-дебел слой (или няколко слоя през няколко минути), което увеличава ефекта, само че не вярвам да успееш да го чипнеш всичкото за 30 мин. Решенеието е или да мацаш по-сериозно с химията, или да работиш на зони. Ще рече да си замесиш нужното кол-во боя, да боядисаш по-слабо засегнатите зони плътно и да ги направиш със суха четка, а тези, където искаш ефекта да бъде по-силен - да обработваш една по една.

Очевидно имаш предпочитание към типа боя, така че смяната отпада. Не знам не можеш ли да ползваш някакъв ретардер за акрила, или да го разредиш по-силно, за да забавиш съхненето или да намалиш покривността в зоните, където искаш по-силен ефект.

Алтернатива при така създалата се ситуация е и методът на маскиране със сол.

Прецени си сам.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 10 дек 2013 14:05 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
pgp000 написа:
...В инструкцията на MIG(R) си пише, че трябва да намокряш боята не с вода, а със самия препарат...
Да, видях инструкцията, но при тази боя се обезцветява и силно се променя цвета (виж светлото петно на модела). А и боята е много устойчива на тази химия и въобще дори не омекна от нея.


pgp000 написа:
...Очевидно имаш предпочитание към типа боя, така че смяната отпада...
Да, така е, харесват ми тия бои. Но само липсата на друга марка боичка OliveDrab ме спря да тествам и с другите марки :)
Следващия тест ще е с различни марки акрилни бои, каквито налични намеря OliveDrab.


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 12:08 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
В описанието на видовете OliveDrab бои (което valcad пусна) пише, че цвета на Gunze H-52 е най-близко до истината, но за по-сигурно взех и трите цвята от акрилната серия на Gunze.

Следващият тест направих с 3те цвята на Gunze и за проба добавих акрилна боя на Revell и Tamiya (каквито цветове имах).
Понеже боите на Гънзе реагират различно с различни разредители, всеки от 3те цвята е с различен разредител :)
На снимката ги подредих боя+разредител до съответната боядисана зона.
Прикачен файл:
IMG_7385.jpg
IMG_7385.jpg [ 129.07 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Отново киснене и лющене, където можеше ;)
Прикачен файл:
IMG_7386.jpg
IMG_7386.jpg [ 93 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Най-добре се получи с този вариант Gunze боя+Revell разредител
Този беше първият цвят, докато измивам аерографа и сменям цветовете, минаха около 40 минути преди да започна да го кисна с вода.
Въпреки, че беше най-дълго съхналия цвят се работеше най-лесно. Имах относително добър контрол върху това дали искам малки олющени точки или по-големи участъци, ръбове и т.н. Е, разбира се имаше и места, където без да искам падаха големи парчета боя.
Прикачен файл:
IMG_7390.jpg
IMG_7390.jpg [ 125.28 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


По-тъмният цвят (също OliveDrab) с марковият си разредител не пожела да се разтвори с вода. Работеше се трудно. Лющеше се само с голям натиск с четката. Боята не омекна както предния цвят.
Прикачен файл:
IMG_7392.jpg
IMG_7392.jpg [ 103.39 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Gunze боя+разредител от lacquers серията (Mr.Color Thinner 110)
Малко по-трудно постигах ефекта на "слабо" олющен. Повечето падаха на големи парчета, но като цяло може да се каже, че ефекта е подобен както при Revell-ския разредител.
Прикачен файл:
IMG_7395.jpg
IMG_7395.jpg [ 116.17 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Revell акрилна боя+Revell разредител (цвета е какъвто имах)
Тази боя е най-твърдата и бързо съхнеща. След изсъхване даже с клечка за зъби не можех да я мръдна :scratch:
Времето и за съхнене беше доста малко, но въпреки това изсъхна. Почти не се разтваря от водата, независимо колко е кисна. По-устойчива е даже от ММ боите.
Прикачен файл:
IMG_7396.jpg
IMG_7396.jpg [ 115.97 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Въпреки, че очаквах Тамия боите да реагират добре, нещо прио мен не се получи.
Боята омекна, но не достатъчно за да се лющи на малки петънца. Получаваше се само на едро олющена. С клечка се надира лесно, но с четка нещо не успях. Стори ми се доста по-твърда от Гънзе боите.
Прикачен файл:
IMG_7399.jpg
IMG_7399.jpg [ 129.28 KиБ | Видяна 1270 пъти ]



За точно този модел, ми се струва, че като голям и монотонен, едно слабо олющване би го направило малко по-инетерсен
нещо като това очертаното с кръга
Прикачен файл:
IMG_7387.jpg
IMG_7387.jpg [ 116.35 KиБ | Видяна 1270 пъти ]


Сравних цветовете 3те на Гънзе и ММ, да действително потвърждавам описанието, което valcad пусна, поне за Гънзе и ММ бои е вярно.

Количеството химия Absolute Chipping, която отиде за тия тестове ме навежда на мисълта, че ще ми трябват поне 2 шишенца за целия модел :o
Определено няма да може да се боядиса целият навъднъж и после да се лющи. Ще трябва да се боядисва на части :?

Дайте идея да го мъча ли да е олющен или да го оставя "чисто нов" ?

--------------
дискусията за олющванията на В-24 е преместена в тази тема
Администратор


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 дек 2013 12:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
Ако желаеш да има отлющвания на всякъде по самолета ти предлагам да го направиш с помоща на техниката със солта, там поне няма да имаш проблеми със съхнене, промяна на цветове и т.н. за големи площи мисля че ти е по-добрия вариант :study:

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 дек 2013 13:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4206
Местоположение: София
И аз съм за "солената" технология. Моделът не е малък и позволява. :thumright:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 май 2015 12:31 
Извън линия

Регистриран на: 12 апр 2014 12:46
Мнения: 197
И аз да кажа моето мнение, въпреки малкия ми опит има въпросния чипинг на АК, но имам и двата единия който се води за по-малки и слаби плющвания и този за по-едри зверски олюпвания. В първия ти пост си писал, че след нанасяш химията изчакваш да изсъхне насяш отгоре боята и чакаш да изсъхне един ден.

НЕ ТРЯБВА да чакаш толкова, в упътването пише да се изчака да изсъхне химията 10-15мин, нанасяш боята и също изчакваш 10-15-20мин. и мокриш с вода или химия и търкаш с четката. Пробвал съм според предписанията и си става, малко боята една такава омеква като де да знам дъвка да кажем докато я махаш с химията, но след обработката и изсъхване всичко е наред.

На мнение съм, обаче, че абсолютно същия ефект, се постига и с гъбичка (за дребни олющвания)


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 май 2015 13:30 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2586
Местоположение: София
Абсолютно съм съгласен. С тези химии трябва да се работи бързо.
Това беше и една от причините да се откажа на голям (по размери) модел да ги използвам. Докато го боядисам от носа да опашката боята ще е изсъхна твърде много. Или трябва да се работи на секции, което ми е трудно.

От последните ми експерименти, установих че чипинг химията най-много се влияе от типа/марка боя. Уж все са акрилни, но една с една не си приличат при този експеримент.
По мои тестове, като че ли най-подходящи за този вид чипинг май са боите на Gunze-акрил ("H" серията), АК (акрилните им бои), LifeColor. Съответно бои с които не можах да направя този чипинг са Revel-Aqua, Humbrol-Acryl и MM-Acryl.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 11 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker