Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 19 ное 2018 01:04

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 26 фев 2011 22:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 490
Местоположение: София
Авторът му е Alin Osarik, познат ни е с невероятните си модели на двигатели Daimler-Benz DB-601, Rolls Royce Merlin 45 и Walter HWK в мащаб 1:33.

Изображение

Хинденбург — Уикипедия

Цитат:
Дирижабълът Хинденбург (на немски: Hindenburg) е построен през 1936 г. в Германия и е най-големият пътнически летателен съд от този вид. Името му е дадено в чест на президента на Германия Паул фон Хинденбург. Бордовият му номер е LZ 129, от поредицата построени и експлоатирани за транспорт дирижабли от фирмата на Фердинанд Граф фон Цепелин (Ferdinand von Zeppelin) (1838-1917). Първият полет на дирижабъла е на 4 март 1936 г.

Последният катастрофален полет

Дирижабълът открива новия сезон на 3 май 1937 г., излитайки от Германия за Ню Йорк. На борда му има 36 пътници, 14 стюарди, 22 механика и 25 летци. В багажното отделение има 900 кг куфари и 2 кучета. Капитан на цепелина е Макс Прус - опитен пилот, ветеран от Първата световна война.

След 77 часов полет Хинденбург достига Ню Йорк, на 6 май, където на наблюдателна площадка на Емпайър Стейт Билдинг го очакват много любопитни граждани, включително и журналисти. Дирижабълът прави една обиколка над града и се направлява към базата за приземяване. Оттам му е отказано приземяване поради лошото време и дирижабълът кръжи известно време, очаквайки разрешение.

Към 19 часа се получава разрешение за кацане и Хинденбург се снижава до 180 м. Но от задната му част изтичал водород - пилотите забелязали, че задницата натежава, но не се досетили, че може да се дължи на утечка. От влажността на въздуха и от движението на дирижабъла, той се наелектризирал и когато въжетата са спуснати и са хванати от хората, намиращи се долу, от контакта на въжето със земята протича електрически разряд към металната рамка. Вследствие на това избухва водородът, изтичащ от 4 сектор. Капитанът успява частично да овладее ситуацията и с риск за живота си да спусне бавно дирижабъла на земята. Това помага на част от намиращите се на борда да оцелеят, изскачайки през панорамните прозорци в залата за наблюдение. По тази причина от намиращите се на борда 97 пътници и екипаж, 62 души успяват да се спасят.

След катастрофата останките от дирижабъла са изпратени в Германия за експертиза.

Край на дирижаблите за пътнически полети

През 1938 г. в Германия е построен нов голям дирижабъл - копие на Хинденбург, кръстен Граф Цепелин. Но този дирижабъл никога не полита с пътници, тъй като използването на водород за пълнене на дирижабли е забранено, а заместването му с хелий става икономически неоправдано.


Hindenburg | Airships.net

Създаването на модела може да видите тук >>>
(крайното съобщение на 4-та страница - линк за сваляне на модела, автор - Alin)

Един от линкове със сглобяването му (още не е завършен) Papírové modelářství CZ :: Zobrazit téma - LZ-129 Hindenburg / free / ALIN / 1:200

Във сайта му пък и трите линка за сваляне на модела са "мъртви", защо ли не ги обновява...

Модела, както и разни други линкове и информация за дирижабъла съм ги събрал в един архив.
Може да го дръпнете оттук >>>

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 1 мнение ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker