Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 дек 2019 16:06

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Тази тема е заключена, не можете да променяте мнения или да публикувате нови отговори.  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 27 авг 2013 23:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2141
Местоположение: София
Колеги нещо май толкова задълбахте в темата, че ви убягна основния момент в нея.
А именно - не можеш да кажеш на клиент - "Това не е концерт по желание".
Ами точно такъв концерт е, нали клиента си плаща за услугата!
Аз се занимавам с международен транспорт. В момента, в който някой ми поиска доставка на определена дата, и ми плати исканата от мен цена, аз съм длъжен да я спазя. Ако не я спазя (случва се) обяснявам защо не съм могъл. Ако си позволя да му кажа - "Това не е концерт по желание", клиента завинаги е загубен за мен, а аз на другия ден съм на улицата.
Я идете не фризьор, кажете как искате да ви подстриже и да ви кажат - това не е концерт по желание ;)
Просто е.

Колегата точно това сподели - става дума за някакъв си милипут, не за профи афтермаркети и модели за по 1000+ лв.
Нормално е да е възмутен.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 09:35 
Извън линия

Регистриран на: 29 апр 2010 09:45
Мнения: 27
Местоположение: Филибето
Интересна дискусия е започнала. Не знам каква точно е причината, горе се е изказал човек, който се занимава с международен транспорт. Аз пък го разглеждам от гледна точка на вносител. За да внеса от производител n броя материали, трябва да поръчам минимум 1000 броя. И ако ще и най-любимия ми клиент да иска един брой точно утре, а аз нямам в момента необходимите средства за поръчката (често измерващи се с четирицифрени суми в евро), то не мога да удовлетворя желанието му. Сигурно с транспорта е друго положението - там има преместване от точка А в точка Б.
В крайна сметка има поне още четири моделистки магазина - защо не попитахте те по какви причини не внасят Милипут? Да не би да се окажат същите?
pgp000 го е посочил много точно. Няма как да сравняваме броя на моделистите и магазините в други страни. А и моделизмът е преди всичко търпение. Ако човек няма търпение, по-добре да се захване с електронни игри. Да не говорим, че някак не мога да бъда убеден, че моделистите в България са над 100 човека. Говорим за тези, които се занимават постоянно, а не инцидентно. Останалите едва ли имат нужда от специализирани консумативи. А и дори в моделистки форуми се препоръчват кит за дърво или автомобилен кит за целите на моделизма. По този начин едва ли се подкрепя внасянето на кит за моделизъм.
Между другото, докато се вихри този изцяло ненужен спор, доставката Милипут отдавна е пристигнала и скоро може пак да няма, но да има сърдити.


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 10:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2141
Местоположение: София
Колега Георгиев, моля недейте чете като дявола евангелието.
Ако от Нира бяха дали обяснение, каквото вие дадохте, едва ли колегата щеше да повдигне тая тема.
Всичко стана заради прословутата фраза с концерта по желание.
Дайте да не правим от мухата слон.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 11:07 
Извън линия

Регистриран на: 29 апр 2010 09:45
Мнения: 27
Местоположение: Филибето
Искрено се съмнявам някой да дължи обяснение на друг. Някакъв евентуален клиент е питал във ФБ страницата на някакъв магазин за необходим му един артикул. Получил е отговор, който не го е удовлетворил като срок, и е започнал да заплашва как никой нямало да купува от този магазин, задето не са му внесли един брой Милипут на някаква дата.
Всеки, който има някаква елементарна представа от търговия, може да си представи какво е да се внесе някаква партида. В този смисъл, "концерт по желание" е употребено точно в контекста на ситуацията. Но правото на някой да се чувства пренебрегнат си е негово. Особено от висотата на собствената си значимост.


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 11:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 942
Многократно бе споменато в темата колко малък е родният пазар, което си е чистата истина. А сега ми обяснете като е толкоз малък пазарът, защо с лека ръка от Нирахоби губят клиентите си?
Абсолютно недопустимо е да кажеш на клиент, че еди какво си "не е концерт пожелание"! Винаги можеш да го кажеш, така че да не загубиш клиента. Можеш да му предложиш алтернативен продукт или просто учтиво да му обясниш, че в момента не можеш да осъществиш внос. Сигурен съм, че ако господинът от Нирахоби искаше е можел съвсем спокойно да отговори навреме и без използването на подобни изрази. Малкият БГ пазар със сигурност не го оправдава, даже напротив - прави реакцията му още по неадекватна. Това че пазарът е малък предполага борба за всеки клиент а не обиждането им и препращането им към конкуренцията.


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 11:30 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Колеги, негативни мнения и критики едва ли ще помогнат за развитието на моделизма в България.
Предложете нещо позитивно :!: Как да зарибим повече младежи към хобито например?

Една такава тема стана безумно дълга, а никой не забелязва, че има една шепа хора, които се опитват да популяризират хобито, като в още 4 града тази година се надяваме да направят изложби!
Всички тия хора отделят от собственото си време и пари и не се оплакват по форумите. Нито пък някой е чул с какви абсурдни трудности се сблъскват.

Аз лично не виждам как подобни теми биха допринесли за моделизма в БГ.
Но определено ще се изненадам ако видя дори една тема в стил "...дайте да направим..."


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 11:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2141
Местоположение: София
КолегаГеоргиев, не се познаваме с Вас, но съдейки по стила Ви на писане личи, че сте образован човек. И не мога да се начудя, защо казвате на черното бяло, разтягайки локуми за търговия, партиди и т.н.
Никой на никого не дължи обяснение, но тука става дума за елементарна търговска етика, и отношение към клинет, пък било то и потенциален такъв. Едно просто обяснение като Вашето по-горе щеше да свърши чудесна работа, и тази дискусия нямаше да я има.
Ако Вие влезете в магазин и поискате да си купите ръжен хляб, и ви кажат че това не е концерт по желание, и че има сямо бял, понеже е сложно да се поръча цяла партида за потенциален клиент, който прекалява с чувството за собствена значимост, как бихте реагирали?
А това, че моделизма иска търпение – така е! Но не виждам какво общо има моделизма, с покупката на помагала за него. Или понеже модела се прави бавно, дай сега и аксесоарите за него да се доставят бавно, и когато някой се оплаче, да го изкараме невротичен геймър!

Иво, темата е за магазини - не може само хвалби да има. Развитието на моделизма е по всички останали теми.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 12:01 
Извън линия

Регистриран на: 14 окт 2011 15:40
Мнения: 15
GGeorgiev, заплашвам? Интересно виждане сте придобил от мнението ми и коментарите ми. Така. Елементарното ми познание относно търговията е изградено от позицията ми на зам. управител на магазин, чиято дейност е далечна от тази на Нирахоби и няма никакви допирни точки, като говорим за доставки с много по-голям обем и стойност от тази на Милипута, който дъвчем на 2 сраници, въпреки риска да ни се втвърди в устите. ;)
Ако мой служител отправи такъв коментар към клиент, ще си отреже опцията да обслужва и бабички на сергия за домати. На мен ми бяха казвани определени месеци като такива на доставка. Чаках, без да казвам нищо и ми беше приятно, че Нирахоби ми предложиха и алтернативен вариант, който не ми пасва на вижданията за количество и незнайно качество. Това ме грабна в този случай и ме постави в позиция на изчакване. Реагирах чак, когато ме отсвириха по най-дразнещия и грешен от гледна точка на търговия начин.
Игри не играя и съм прекалено спокоен, за да се тръшкам за това, че някой е толкова невъзпитан, че да се държи по този начин с клиент, който ако се беше "закачил" към магазина му, щеше да му товари не малко пари. Да са живи и здрави от конкуренцията му, защото те бяха достатъчно разбрани и съдействащи. :)

П.П. Това, което каза Иво е много разумно и май е крайно време да започне мислене и в тази посока.

Поздрави,
Вик


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 15:57 
Извън линия

Регистриран на: 29 апр 2010 09:45
Мнения: 27
Местоположение: Филибето
IgniteAll, като зам.управител на магазин (какъвто твърдите, че сте) би следвало да сте наясно как се извършват поръчките от чужбина. В такъв случай тази дискусия е излишна, а Вие бихте могли просто да се обърнете към собственика на "Нирахоби" - по телефон или мейл. Във ФБ виждам са Ви обяснили неколкократно, че се очаква пратка, а пратката към момента е факт - т.е. не са Ви излъгали по никакъв начин.

Колега Моарейн, неправилно интерпретирате дадения от мен пример с търпението. Освен търпение следва един моделист да има и елементарна визия за бъдещите стъпки при моделирането. Не да се захване с модел, а на етап декали да установи, че му е свършила химията за декали. И да ореве навсякъде как не са му я доставили на момента. Би следвало още със започване на даден модел да сте наясно какви бои, консумативи и детайлизации ще Ви трябват.

Намирам темата за изключително тенденциозна - прави се от мухата слон, с цел дискредитиране на един от магазините в страната.


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 16:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3569
Местоположение: Варна
GGeorgiev написа:
Намирам темата за изключително тенденциозна - прави се от мухата слон, с цел дискредитиране на един от магазините в страната.

В никакъв случай. В темата вървят две нишки - 1. за конкретния случай и отношение към клиента и 2. За способността на българските магазини да откликнат на нуждите на моделистите.

По първата аз не споделям заключенията на топикстартера, винаги съм имал добра и навременна комуникация с Любо от НираХоби.

А по втората - еми не мога да се съглася че няма как да се поддържат нормална номенклатура и нормални наличности. И в случая не става дума конкретно за Нирахоби, а за всички български моделистки магазини. Айде ако може и ние да разбираме малко от търговия и внос. Ежедневно поръчвам стоки за внос, за това са договорите, да се сключат изгодни условия. Когато трябва поръчвам един ТИР стока, когато е необходимо - една бройка. И тази бройка идва до два-три до седем дни (ясно че от Азия ще е по-дълго).

Но и друг момент не е за пропускане:
GGeorgiev написа:
Не да се захване с модел, а на етап декали да установи, че му е свършила химията за декали.

Съвършено вярно! Както моделиста трябва да се запаси с декална химия, така и търговеца поръчва същата тази химия не като му свърши в магазина, а когато светне "резервата на резервоара", т.е. като му останат необходимите бройки с които да изкара до слеващо зареждане.

Ivo hobby написа:
Аз лично не виждам как подобни теми биха допринесли за моделизма в БГ.

Ако тона на дискусията се запази приличен и се изкажат конструктивни критики (а и похвали, защо не) то управителите на магазини само биха имали полза от нея.

И последно: както се каза в темата - моделистите са малко, магазините са няколко, работят с горе-долу едни и същи марки, не може всеки да си позволи да поръча минималното изискуемо количество от даден производител. Извода е логичен - не е толкова трудно да се направят две неща - 1. Да си помагат - свършил ти чистителя за аерограф - вземи десет бройки от колегата, докато дойде следващата доставка. 2. Ами да се комбинират за доставките - пет магазина ще поръчат по-голямо количество и на по-изгодни условия отколкото един. Практика във всички области на търговията, независимо колко публичния образ на фирмите е на конкуренти, сътрудничеството е задължително, без да е нужно ние да го знаем. Важно е да има резултат.

Всички изказани от мен забележки не се отнасят за самите модели, а за всичко останало съпътстващо хобито ни.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 17:11 
Извън линия

Регистриран на: 14 окт 2011 15:40
Мнения: 15
GGeorgiev, дам, запознат съм с доставките на стока в последния момент и ми се е налагало за 2 дни да поръчам музикален инструмент от Италия и да го доставя на по-неизгодна за мен цена, от тази, която е предоставена в магазина. Не целя да дискредитирам когото и да било и смятам ще се съгласите с мен, че всеки има възходи и падения в отношението си с хората. Не искам да започвам безумен и безкраен спор, защото виждам, че тук застъпвам повече лични взаимоотношения на хората с конкретния търговец, отколкото клиентски. Ако бях някой велик моделист, повечето от вас сляпо щяхте да скочите как може да стане така, но за щастие май не съм и това прикрито лицемерие бива спестено на Интернет пространството.

McVess, съгласен съм с всичко, което бе написано в коментара ти. Дори и с това, че не приемаш моята позиция, защото не си имал подобно препятствие.
И да, ще дам съвет на всеки един търговец, колкото и да подбуди още емоции. Изразът "Извиняваме се за неудобството" лекува нервни кризи и запазва клиенти, когато нещо не се е развило спрямо доставни планове. Също така "Производителите/дистрибуторите, от които купуваме имат пречка, която ще отложи доставката нататък във времето, като не можем да уточним кога ще стане това. Моля следете сайта ни редовно или се свържете с нас на следния телефон.". Това съм го казвал на клиенти толкова пъти, че вече ми е като нервен тик и няма нищо лошо в това да обясниш на клиент, че от теб нищо не зависи.

Причините, поради които изписах толкова много в тази тема са, че никога не мога да се примиря с отношение от този тип. Такъв съм и в личния си живот с хората, които познавам. Това има плюсове и минуси, но съм такъв. Ако съм подразнил някои от вас заради пристрастията им, извинявам се. Ако някой се сблъска с такова отношение, ще знам, че съм казал, че е възможно и съм предупредил. Пожелавам на Нирахоби да си продават стоката с огромен успех и желание и да стъпят едно стъпало по-горе като отношения към клиентите им.

GGeorgiev, търсете малко по-малко конспирация в случките от живота на хората. Не всичко, което е негативно, е свързано със задни мисли. Клиентът е клиент и има право да е доволен или недоволен. Аз съм недоволен, но си намерих алтернатива, което ме прави щастлив. Не съм свръзан с конкурентен магазин, не изпълнявам поръчки на такъв и никога няма да го направя, защото имам едно малко по-различно възпитание и виждане за нещата. Отидете негде навън, влезте в магазин, получете обслужване и пак се върнете на темата ми и помислете отново дали е било редно да бъда засипван с това, което получих като коментари. :)


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 21:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1896
Местоположение: София
Ivo hobby написа:
Аз лично не виждам как подобни теми биха допринесли за моделизма в БГ.

Веднага ти казвам - бързо ще се самоотсеят всички кандидати с под определено ниво на Чувството си за Собствена Важност.

Ако трябваше да се засягам лично при всяко мнение, което благодарение на изостреното си ЧСВ сметна, че е по мой адрес (или на тези, с които смятам, че съм свързан) отдавна да съм хвърлил топа.

Да минавате така на лични нотки и да си обяснявате един на друг кой какво мислел (вместо него), да давате съвети на трето лице как да мисли е меко казано противопоказно на такава затворена (и прогресивно оредяваща) общност. Като сте такива големи моделисти с големи нужди да бяхте спретнали по 1 тема да видим къде го ползвахте всичкото, което някой не можал да ви достави в точния момент и сте си го купили от другаде. Уви.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 22:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2141
Местоположение: София
GGeorgiev написа:

Колега Моарейн, неправилно интерпретирате дадения от мен пример с търпението. Освен търпение следва един моделист да има и елементарна визия за бъдещите стъпки при моделирането. Не да се захване с модел, а на етап декали да установи, че му е свършила химията за декали. И да ореве навсякъде как не са му я доставили на момента. Би следвало още със започване на даден модел да сте наясно какви бои, консумативи и детайлизации ще Ви трябват.

Намирам темата за изключително тенденциозна - прави се от мухата слон, с цел дискредитиране на един от магазините в страната.


Колега Георгиев,
Има ли значение на кой точно етап от моделирането му трябва на колегата IgniteAll въпросният милипут? Като гледам как е чакал няколко месеца, преди да си намери алтернатива, нещо ме кара да мисля, че милипута му е трябвал за да започне модел. Така че "реването навсякъде" поради лоша планировка на необходимите консумативи увисва.
Въпреки това, продавача няма как да знае сега ли се почва модела, или е във финална фаза и консуматива е спешен. Това обаче не му дава право на такъв отговор! И темата визира точно това! Пренебрежителното отношение.
Колегата Сашо го каза много добре по-горе - при толкова малък пазар от моделисти, всеки клиент е ценен. Подобен отговор и препращане към конкуренция е извън моите представи за добър търговец.
Всякакви разсъждения по натам, както и ползването на разни трибуквени съкращения нямат място в темата.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 28 авг 2013 23:51 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1896
Местоположение: София
Честно казано изобщо не ми допада някой да ми обяснява какво трябва да мисля и какво имам право да пиша в някаква тема, в която някой очевидно тенденциозно се оплаква - и то на фона на лична комуникация на ръба на провокацията в началото и все повече лични нападки на страница 2. Въобще такъв тон някаква заплаха ли трябва да предполага? Наясно сме, че авторът на темата ти е близък и сега какво - всички сме за бой защото не сме готови да скочим на Любо и да го бойкотираме ли?

В събота към 11 ще съм там да си взема фанарите от Павла.

Накратко: каквито клиентите - такъв и пазара.

Сега ще си сменя паролата с такава, която няма да запаметя в браузъра с идеята да ви оставя да се забавлявате по този очевидно подходящ за възрастта и нагласите ви за хобито начин. Стойте на сянка, много ви моля, докато не сте се докапчили, че на следващата година форумите и изложбите ни участници ни посетители ще имат като гледам. Много ви здраве.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
 
МнениеПубликувано: 29 авг 2013 08:34 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 1825
Местоположение: Панагюрище
Тъй като споделянето на мнение за един магазин предизвиква прекалено големи спорове и нещата прерастват на лична основа - ТЕМАТА СЕ ЗАКЛЮЧВА !

_________________
Изображение


Нагоре
 
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Тази тема е заключена, не можете да променяте мнения или да публикувате нови отговори.  [ 30 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker