Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 18 фев 2020 13:09

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 17:52 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Модел: P-40E Kittyhawk
Производител: Heller
Мащаб: 1/72
Кат. № 80266


Модел: Фигури
Производител: Heller
Мащаб: 1/72
Кат. № 79648


Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение

Изображение
Изображение
Изображение

От доста време имам този P-40, който стои за разни експерименти. Реших да си поиграя за последно с него и ми се роди тази идея за диорама. Не знам какво друго да кажа, оставям на вас да си кажете мнението.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 20:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2008 15:46
Мнения: 650
Местоположение: Роден и израснал в Казанлък, живее и работи в Габрово.
Ето го и баткооооо :D

Идейката е добра, ама тази жълта чинийка нещо не ми се връзва, и така си реши да си правиш експерименти защо не се опиташ да направиш по добра подложка, да пресееш по ситен пясък и да понадеряш още малко самолета, ей такива работи, развихри въображението си сигурен съм че може да стане още по хубава диорамката.

_________________
Русен Мочуков
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 20:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Не знам как и от какво да си направя подложка, тази чинийка ми се стори добра подложка. За пресяването - мина ми като идея, много се чудех ама не знам честно казано защо не го пресях. А за остръгването на самолета - идея просто нямам как може да изглежда, къде да е надраскан и т.н. Гледах една диорама на аварирал P-40, там и той не беше надраскан, съвсем леко по носа и отдолу (ама там не се вижда).

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 21:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 14:06
Мнения: 141
Подложката я изяснихте. Съдържанието на чинийката обаче според мен е по-проблематично. И то не като замисъл и композиция, а по-скоро като мащабно пресъздаване на идеята. Терена в този му вид, изглежда по-скоро като каменист пейзаж от Афганистан, в който за капак на всичко екипировката (количката) и хората необяснимо потъват като във фин прах, докато в същото време, доста по-тежкия самолет е останал на повърхността. Според мащаба, онова което се е посипало върху крилете изглежда по-скоро като чакъл, който пък неминуемо би намачкал обшивката, нещо което не се наблждава в момента. Освен това на повечето снимки на витлови машини претърпели подобно кацане по корем, като правило винта е доста плавно огънат назад. В този случай винта ми се струва необяснимо наклонен напред от кока и завит назад в краищата. Разбира се последното е чиста проба размишление и би могло да се опровергае с подходяща снимка. Другото нещо което липсва са следите от влаченето по корем на машината, а и от хората и инвентара ако се предположи че той (терена) позволява потъването на същите (пясък?).
Иначе замисълът е бил добър, но може би трябва да се разровиш за снимки на Р-40 кацнал принудително за да си представиш по добре как би трябвало да изглежда пейзажа около машината в нужния мащаб.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 22:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Рових се много :oops: преди да започна и единственото, което намерих е един аварирал P-40 на една поляна, качествено косена преди това. За това се оставих изцяло на въображението ми на момента каквото се получи. За пясъка, да и мен ме дрази и ако реша да я пооправям диорамата направо ще пробвам да намеря по ситен или някък този да го пресея. А как да го направя по плътен да не потъват фигурите? Всъщност две са по вкопани, защото са с поставките си и да не се виждат уж ги попокрих малко с пясък. Мен ме интерисуват също обаче дали са се получили попаденията по корпуса (ако сте ги забелязали). Лопатите ги гънах на свещ, направи ми впечатлени (което го запомних за следващия път), че тая пластмаса се сгъва буквално за части от секундата... :roll: Такива сами общо взето проблемите с диорама №2. Някой ден и 3-та ще има...

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 22:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 14:06
Мнения: 141
Попаденията ги забелязах и си ги оставих за размисъл... Просто когато по едрото създаде въпросителни, дребното колкото и да е добре нашравено губи смисъл. Иначе изглеждат сякъш е стреляно отзад отгоре и отляво на дясно. Поне на мен така ми се срува, ти ще кажеш какво си опитвал. Иначе, до колкото мога да преценя от снимките, ми се струват не лоши като за стърелба от малък калибър. Може би тези около двигателя би трябвало да демонстрират теч на масло от поразения двигател, но това е само хипотеза - идея нямам какъв е автентичния сценарий при този самоилет... :roll:
пластмасата с цел контролирана деформация е добре да се обработва над електрическа крушка (100W примерно, макар че и 60 си е ОК) или във топла вода. Особено за по крехки детайли.
Колкото до повърхността, не е нужно да е пясък за да имитира пясък. Можеш да си подготвиш основа от каквото си решиш, да го поръсиш (ако се налага) с нещо достатъчно фино като прах върху да кажем предварително намазано лепило, като изсъхне махъш излишека, боядисваш в нужния цвят и отенъци и това е. В крайна сметка моделизма си е форма на оптическа измама. Номера е да направиш нещо да изглежда като каквото не е - пластмаса, смола и подобни материали, да изглеждат като метал, гума, дърво, плат че дори и плът ;)

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 22:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Точно това ми е замисъла - самолета го удрят отзад, повреждат хоризонталния стабилизатор (ляв), самолета прави ляв вираж и се издига леко нагоре (преди почти напълно да загуби стабилност), следват попадения отгоре, отляво на дясно (както сам си забелзал) и по тази линия и вървят - по крилото, двигателя и две попадения по другото крило. Опуших двигателя да имитира обгаряне и теч от попаденията (там са две). Двигателя изпушва, от лявата страна е по обгорено от ауспусите отколкото отдясно. Калибъра е малък да, гледах да е стандарно оръжие - 7.62мм или нещо близко (вероятно от японснки самолет - ако е достоверно, все пак "къртиса" в случая е австралийски). Не съм следвал сценарий, просто си измислях. За останало което говориш за имитациите - ех дано някой ден се науча да ги правя, за това използвам истински пясък (не мога да го имитирам).

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 23:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 14:06
Мнения: 141
леко с пълната загубата на управление - след такива случки не остава много от самолета ;) по скоро трявбва да се разглежда като нещо т сорта на "след попадения в двигателя и затруднение в управлението, с големи услия и благодарение на своя опит, пилотът ???? каца принудително на плажа на остров ???? едвам добрал се до своите" ;)

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 23:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 апр 2008 15:46
Мнения: 650
Местоположение: Роден и израснал в Казанлък, живее и работи в Габрово.
ще ме извините за офтопика, ама Стивън Спилбърк пасти да яде... :D
какъв сценарии само :)

_________________
Русен Мочуков
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2008 23:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Това е идеята на диорамата/диорамите да пресъздадат някакъв сценаряй, било то и на не точна, документирана случка...

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2008 12:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 02 яну 2004 14:48
Мнения: 183
Местоположение: Шефийлд/София
Я да се намеся и аз - харесва ми като цяло. Само дето има няколко фрапантни грешки. Човека дето се опитва да отмести камъка го прави с една ръка - а камъка изглежда бая сериозен. Второ - камъка щеше да е смачкал капота на двигателя ако машината се е влачила. Трето при показания брой поражения от 7.7 мм. картечница(калибъра на японските изтребители) Къртиса би продължил да си лети като змей(известен е бил като машина носеща много на бой), а японеца би си отишъл приписвайки си победата(липсвала е система за обективен контрол). А за машина свалена от Bf109G2 trop(австралийците са летяли и в Северна Африка) къртиса и изглежда бая цял. А да и още нещо дето ми направи впечатление - на количката зад пилота има резевоар, а той или щеше да е хвърлен преди боя или щеше да се е взривил от влаченето с бая грозни последствия за машината

_________________
Vive L'Union Europeen!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2008 13:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
Това което е човека, който е до камъка, той НЕ го мести, просто се е подпрял и го оглежда затова го сложих там и така, не ми е била идеята да го мести. А смачкването го има ама явно не се вижда, отдолу изкривих въздухозаборника от страната където е камъка. Значи за летенето, не знам дали ви е направило впечатлени, ама на ЗХО-то му липсва елерона... т.е. самолета е ударен първо там като то се поврежда и в процеса на падане и се откъсва - при това положение, който и да е самолет, надали ще остане във въздуха. Резервоара и аз се чудих дали да го сложа там, накрая попаднах на две снимки (документални) точно на къртис, където на едната резервоара е дори под самолета смачкан, а на другата е около него - откъснат при удара, затова и се спрях на тази версия. Ако пак намеря снимката може да я пусна (ама не си я свалял, гледах директно от нета).

Offtopic: Единствения самолет, който съм виждал да лети с откъснат стабилизатор е един B-52H, който при много силен вятър, по време на на полета му се откъсва целия вертикален стабилизатор и все пак машината се приземява успешно в близко летище.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2008 15:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 14:06
Мнения: 141
Иво написа:
......не знам дали ви е направило впечатлени, ама на ЗХО-то му липсва елерона...
Вероятно имаш впредвид кормилото за височина на левия хоризонтален стъбилизатор. Елерон си е елерон, помещава се само на крилото и главната му особеност е че се отклонява в различни посоки на двете полукрила. ;)
А със сериозни липси от управляемите плоскости са летели (и продължават) доста самолети. Късат се парчета от тях че и цели и при изпитания и в бойни условия и по технически причини. И пак казвам все трябва да е бил управляем за да остане относително цял при кацането иначе често пъти дори буталата не си остават на мястото при неуправляемо "приземяване". Все пак откъснатото (в случея) кормило заема не повече от 1/4 от цялото хоризонтално оперение, т.е. не е като да го няма съвсем тоя елемент.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2008 15:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2637
Местоположение: България, гр. Варна
eagle1 написа:
Елерон си е елерон, помещава се само на крилото и главната му особеност е че се отклонява в различни посоки на двете полукрила. ;)


Да прав си :oops: А не знам дали сега си противореча сам на себе си, ама идея ми е да кацнал аварийно, т.е да бил управляван през цялото време, въпреки щети си. Пилота да е си е бил вътре и все някък да е успял да го преземи. А не че той е скочил и е оставил машината сама да се носи из въздуха.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 юни 2008 16:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 02 яну 2004 14:48
Мнения: 183
Местоположение: Шефийлд/София
Иво написа:
Това което е човека, който е до камъка, той НЕ го мести, просто се е подпрял и го оглежда затова го сложих там и така, не ми е била идеята да го мести. А смачкването го има ама явно не се вижда, отдолу изкривих въздухозаборника от страната където е камъка. Значи за летенето, не знам дали ви е направило впечатлени, ама на ЗХО-то му липсва елерона... т.е. самолета е ударен първо там като то се поврежда и в процеса на падане и се откъсва - при това положение, който и да е самолет, надали ще остане във въздуха. Резервоара и аз се чудих дали да го сложа там, накрая попаднах на две снимки (документални) точно на къртис, където на едната резервоара е дори под самолета смачкан, а на другата е около него - откъснат при удара, затова и се спрях на тази версия. Ако пак намеря снимката може да я пусна (ама не си я свалял, гледах директно от нета).

Offtopic: Единствения самолет, който съм виждал да лети с откъснат стабилизатор е един B-52H, който при много силен вятър, по време на на полета му се откъсва целия вертикален стабилизатор и все пак машината се приземява успешно в близко летище.

Сега видях липсвашия елерон, обаче си оставам леко скептичен че машината би паднала от това. Несъмнено би и се нарушило управлението на виражи примерно, обаче ми се струва, че в тоя случай с малко повече физически усилия пилота даже щеше да успее да довърти и да си кацне на летището. Верно crew chiefа след това щеше да благославя майки, сестри(дори и да ги няма), стринки и т.н. по женска линия, задето му вадят една машина от строя. Докато в твоя случай явно е кацал мнооггооо спешно(особено ако не е хвърлил и бака и е рискувал 500 литра високооктанов бензин да гръмнат под него - а ако бака е поне малко празен в него обикновено се образуват безинови пари, които гърмят), което предполага по-сериозна повреда(от сорта примерно на повредена система за охлаждане - не си спомням каква беше на тоя къртис - гликол или нещо друго).
А иначе за човека криво съм разбрал, че мести камъка.

_________________
Vive L'Union Europeen!


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker