Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 15 дек 2019 18:54

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 15 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 21 ное 2019 15:18 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Координатната маса я видях в тубата, колегата е българче и я направи от шперплат. Във фирмата чистеха разни архиви и попаднах на дебел плексиглас направен на папка за стари журнали, с ремонтирания циркуляр го нарязах и взе че се получи. Не съм правил чертежи, напасвах на място, размера го съобразявах със стойката.

Прикачен файл:
001.jpg
001.jpg [ 551.46 KиБ | Видяна 256 пъти ]

Прикачен файл:
002.jpg
002.jpg [ 507.15 KиБ | Видяна 256 пъти ]

Прикачен файл:
003.jpg
003.jpg [ 534.54 KиБ | Видяна 256 пъти ]

Прикачен файл:
004.jpg
004.jpg [ 468.16 KиБ | Видяна 256 пъти ]


Финото регулиране надолу.

Прикачен файл:
005.jpg
005.jpg [ 629.73 KиБ | Видяна 256 пъти ]

Прикачен файл:
006.jpg
006.jpg [ 508.18 KиБ | Видяна 256 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 ное 2019 15:14 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Пуснах една черта с фреза 0,3 мм, идеално успоредна на ръба е. Добавих фин реглаж и по Y, само бута, но е достатъчно за точно наместване, например ако правя прорези за стълби или подобно. Сега трябва да измисля как да закрепвам детайлите към плота, отворен съм за предложения.

Прикачен файл:
007.jpg
007.jpg [ 551.42 KиБ | Видяна 238 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 дек 2019 14:21 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Мислех да мина без менгеме, но си е нужно, за това си спретнах едно. Даже го направих да се върти, хем така изпробвах фрезата. Това нещо плексигласа голяма благодат за работа.

Прикачен файл:
002.jpg
002.jpg [ 419.4 KиБ | Видяна 180 пъти ]


Направих система за рязане на решетки, диска е дебел 1,2 мм, това е само проба, получи се. За съжаление един диск отиде в кофата заради процепа, не става да се заточи. При следващото ходене на вилата ще си нарежа заготовки, защото там е големият циркуляр.

Прикачен файл:
001.jpg
001.jpg [ 523.14 KиБ | Видяна 180 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 дек 2019 19:28 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Методите показани от Шевелев ме амбицираха да си направя фрезата, на снимката е как е направил лафетите си, гаранция, че това не е първият му опит.
Проблемът е, че трябва да подам надолу 2,5 мм, но се получава 2,7 мм, когато го повторя още 3 пъти има натрупване на грешка и заготовката в боклука.

Прикачен файл:
61.JPG
61.JPG [ 181.13 KиБ | Видяна 173 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 дек 2019 11:38 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
С тренировки почти го докарах, за пръв път работя с фреза. Ще направя подвижен водач и отпред. Наложи се да добавя спънка и отзад, защото по-голяма фреза от 3 мм избутва масата, болта не държи достатъчно здраво.

Прикачен файл:
005.jpg
005.jpg [ 600.05 KиБ | Видяна 154 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 дек 2019 16:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1260
Местоположение: Силистра
Точно там им е проблема на стойките, поддават при по голямо усилие. И аз с такава работя. Половината части съм и правил наново че се трошат. Масата ти ме кефи, само да има поне малко точност. Иначе си инженер по душа.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 дек 2019 16:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1260
Местоположение: Силистра
За решетките, не схванах точно какво си направил. Снимай и обясни повече. Тия решетки са много тънка работа.
Лафетите си ги докарал на форма. Но влакната на дървото трябва да са по дължина на лафета. Все пак са правени от дъски. Това се получава като фрезоваш пакет от напречни летви. Шеве е показал лафети от долната палуба, там не се виждат много. По добре показва как се прави Доктор Майк.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 дек 2019 17:50 
Извън линия

Регистриран на: 11 апр 2012 22:43
Мнения: 106
координатни маси има във всеизвестен китайски сайт на цени от около 40 лв до 100 мисля прилича или по точно копирана е от проксънската за мф70 не се мъчи да си правиш но това е мое мнение де ако нямах мф сигурно щях да си купя такава ако не е против правилата на сайта мога да пратя и линк към сайта


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2019 19:15 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
tomba08, въпроса не е до пари, мога да си позволя фрезата и всички съпътващи асксесоари, но исках да си доставя удоволствието да ги направя сам, масата ми е с перфектна точност, а доработките са още по-забавни.

Славяне, решетките сме ги коментирали във форума, няма проблем ще ги повторя.

При Шевелев:

Прикачен файл:
18.2.jpg
18.2.jpg [ 156.48 KиБ | Видяна 120 пъти ]

Прикачен файл:
18.8.jpg
18.8.jpg [ 249.54 KиБ | Видяна 120 пъти ]


При мен:

Прикачен файл:
007.jpg
007.jpg [ 552.67 KиБ | Видяна 120 пъти ]

Прикачен файл:
008.jpg
008.jpg [ 569.51 KиБ | Видяна 120 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2019 19:49 
Извън линия

Регистриран на: 11 апр 2012 22:43
Мнения: 106
ами да прав си кеф е да си го направиш сам също като корабомазохизма шега де


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2019 19:50 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1260
Местоположение: Силистра
Шеве не е показал финала. Шкурено е отдолу до падане на основното. Става ажурно. Чаткаш нали.
Трябва да стане, в едната посока гребени, в другата плоски дъски. Най нагледно го има в Мондфилд.
Доктор майк го прави по хитро. В едната посока само гребени. В другата няколко гребена за дистанционери и лепи плоски. После маха гребените и на тяхно място слага плоски. Получава се същото но по лесно.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2019 20:28 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Сляване, първо този метод за правене на решетки не е изобретение на Шевелев, второ това е само решетката и Шеве е показал финала. Като си толкова отворен можеш ли да ми кажеш кое е истински гениалното, което той е направил в продължението на снимките му, защото е много важно за Данчо.


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2019 23:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1260
Местоположение: Силистра
Да го е изобретил Шевелев не съм казвал. Верно преди него го показа Баранов, той откъде го е видял нямам идея. Но на снимките не става ясно как става ажурно.
С други думи не става ясно ако не знаеш какво трябва да се получи. Но по метода на Доктор Майк е по лесно. Очевидно, трябва да ти го начертая.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 дек 2019 19:15 
Извън линия

Регистриран на: 10 окт 2011 09:30
Мнения: 734
Славяне, не знам за какви ажури, абажури и лампиони ми говориш. Не ми отговори на въпроса, но аз съм добричък и ще ти помогна. Шевелев е страшно изобретателен, когато види проблем, а той вижда неща, които други пропускат. Какво се случва при неговите решетки, ами те са извити (чертежа е примерен).

Прикачен файл:
рустер.png
рустер.png [ 15.28 KиБ | Видяна 97 пъти ]


Какво забелязва той, ако направи решетките прави(както са моите) и после ги заобли, то всяка летва след средната ще става все по-широка, особено най-крайната. Решението му на този проблем е гениално, убеден съм, че е негово защото другаде не съм го срещал.

Първо прави дълбоки канали на заготовките, за да не се загубят при заоблянето.

Прикачен файл:
18.3.jpg
18.3.jpg [ 183.75 KиБ | Видяна 97 пъти ]


После ги нарязва по размер и ги заобля.

Прикачен файл:
18.4.jpg
18.4.jpg [ 193.42 KиБ | Видяна 97 пъти ]

Прикачен файл:
18.5.jpg
18.5.jpg [ 216.54 KиБ | Видяна 97 пъти ]


И тук е гениалната част. Прави извита основа с водач за канали, така каналите стават под ъгъл спрямо центъра и са с еднаква ширина.

Прикачен файл:
18.6.jpg
18.6.jpg [ 161.53 KиБ | Видяна 97 пъти ]


Перфектни решетки.

Прикачен файл:
22.1.jpg
22.1.jpg [ 139.81 KиБ | Видяна 97 пъти ]


Аз нямам такъв проблем при моята лодка, Данчо да му мисли, знам, че ще го измисли.


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 дек 2019 22:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1260
Местоположение: Силистра
Коце, не знам защо изтърва добрия тон и сигурен ли си че си прав. Темата е за твоята координатна маса. За решетките ще отворя нова тема в съответния раздел за да е полезно за колегите.

_________________
Славян Нарлев BG-136

"Уж полчаса я ищу выход из ворот,
но нет его есть только вход и то не тот."
Владимир Высоцкий


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 15 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker