Форум за стендов моделизъм
http://model.airgroup2000.com/

PZL-37 A/B LOS.
http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=85&t=1254
Страница 1 от 2

Автор:  PACH [ 21 юни 2010 15:18 ]
Заглавие:  PZL-37 A/B LOS.

PZL-37 А/B Los

История на създаване.
Изображение
При избухването на Втората световна война P.Z.L.37 Лос е не само един от най-модерните бомбардировачи, произведени от полското самолетостроене до тази дата, но е и самолет в експлоатация от полските военновъздушни сили, така че може да се разглежда като елемент от модерния дизайн за времето си.
Фирма P.Z.L. (Panstwowe Zaklady Lotnicze ) е предложила PZL-Р.30 за среден бомбардировач, за да отговори на изискването на катедрата по аеронавтика за въздухоплавателни средства, в този клас, но финансовите сътресения през 1930г. са прекратили напредъка на PZL-37 извън етапа на проектиране. Изискванията към класа по това време са били от 1934 г. за нов бомбардировач с два двигателя, способни да носят бомбен товар от 2000 кг (включително и 300 кг бомби) със скорост над 350 km / h, както и обхват до 1200 км.
Следващото предложение на P.Z.L е за един бомбардировач, като версия на граждански транспорт PZL-30, който след като не успява да привлече купувач, се преобразува като бомбардировач и става прототипа на PZL-37.
По-късно е разработена и пусната в производство именно тази версия от компания LWS като „L.W.S.4 Zubr. P.Z.L. „. Тази монопланна двудвигателна конструкция, печели поръчка за три прототипа през 1935 г. като първият от тях - PZL P.31 / I е сглобен в края на юни 1936г. но този двигател (Бристол Пегас XIIB) и проведените тестове през 1936 г. разкрива редица проблеми с горивната система. Все пак има успешно тестване на този прототип с радиални двигатели Бристол/Пегас-ХІІ с мощност от 651 кVV, така че се дава старта на договор за 30 бр. под името Р.37-І (по-късно стават PZL-37 Los-А) които са сглобени и завършени до края на 1938 г.

Изображение

Изображение

Изображение
Новият дизайн е аеродинамично "изчистен" фюзелаж с малко елипсовидно сечение, който ще позволи на самолета да достигне скорост от 400 км / ч, това обаче, налага вграждането на бомбовите отделения в крилата. За да отговори на изискването, конструктор Dabrowski проектира нов крилен профил с много добри аеродинамични характеристики, който е подобен на първия ламинарен профил, а те стават широко използвани за военни самолети по това време, че и по-късно, по време на войната. Профила на крилото е патентован от д-р. Misztal и се използва успешно в полските самолети PZL.19 и PZL.26. Първият полет е извършен на 13 декември 1936 година.
Първите десет самолета са били с едно кормило на вертикалния стабилизатор.

Изображение

Изображение
Следващите бройки вече са с двe кормила за управление.

Изображение

Изображение
Те придобиват означението Р.37-ІІ. На последната бройка са монтирани за няколко изпитания, двигатели с мощност над 746кVV от различни производители ката Fiat, Gnome и Renault.

Изображение

Изображение
Показан на изложба в Белград през 1938 г.

Изображение
и в Парижкия салон, в една и съща година, P.37A създава огромен интерес, което доведе до официално съобщение за износ, като поръчки за общо 35 бомбардировача P.37C, задвижвани от 723kW Gnome-Rhône 14N.07 двигатели, предназначени за България (15) и Югославия (20), и 40 P.37В бомбардировачи с 783kW Gnome-Rhône 14N.20/21 двигатели за Румъния (30) и Турция (10). В допълнение, Турция придобива компоненти за още 15 самолета и подписва лиценз за производство.

Изображение
През 1938 г. двета прототипни самолета са тествани в ITL. По време на тези тестове PZL-37/I е загубен в резултат от недостатъчно добро занитване на основното крило, което предизвиква крилото да се „скъса” по време на полет. Двата самолета на които е изпробвано и различни двигатели от последната партида, са били превърнати в демонстратори с гражданска регистрации SP-BNK и SP-BNL. SP-BNK се използва за тестване на Gnome-Rhône (GR) двигатели и става прототип за износен вариант на P.37C (P.37/III). Лос C е доказано че е летял в Гърция и Турция, но в Турция, катастрофира единия от тях поради лоши атмосферни условия. Самолета остава в Турция, а екипажът се връща в Полша.

Изображение
SP-BNL е използван в рекламни полета до Румъния, България, Гърция и Югославия, където е и показан в Белград по време на Международен авиационен салон в 1938 година. През същата година този самолет е бил показан в Париж и в същото време е бил демонстриран у нас, в България.
Колкото до България като страна купувач, знам че един такъв самолет е кацнал тук заедно с представителя на ВВС на Полша горе долу по-това време но не съм сигурен дали въобще сме подписвали договор за закупуването му. Така или иначе, почва ВСВ и ние не сме имали такива самолети в нашите Въздушни войски по това време.(като си намеря българската снимката и името на полския генерал, ще ги пусна тук).

Изображение
Планираната доставка за тези експортни самолети е от юни 1940 г. и, като резултат, никой от тези договори не е завършен. Доставката на Лос А самолет на полските ВВС, започва в началото на 1938 г., и всички теса били оборудвани впоследствие с двоен контрол за използване и като учебно/бойни.
Следващата доставка на P.37B Лос Б (който въвежда модернизирано остъкление на пилотската кабина, двойни колела в основните колесници и двигатели Пегас-XX). Новото шаси е проектирано и патентована от Пьотр Kubicki, като серийното му производство започва в края на 1938 година.

Изображение

През 1938 г. в „PZL „ започват лицензно производство на двигатели Pegaz XXA и Б, и започва производство на PZL P.37B на 124 (+ 26 опции) самолета. До края на 1938 г. е трябвало да се приключи с 50 бр., но останалото производство е било отложено поради поредица от необясними катастрофи, пренасочване на средства от производствената линия на към 43 PZL (износ версия на PZL-23 - "Karas") и започване на производство на нов изтребител, PZL P.50. В началото на 1939 година производството е било спряно и изцяло се дължи на промяната в мнението у главнокомандуващият на ВВС , който иска да се наблегне на развитието на изтребителите, като бойни самолети. Общо са завършени всъщност 104 и производството на допълнителните 20 е преместено в нов завод на „PZL” в Mielec, от които само няколко са били завършени преди избухването на военните действия от 1 септември 1939г.

Ако не бе избухнала войната самолета, би могло да има голям износен успех. „PZL” планира производството на експортни варианти P.37C с GR 14NO1 двигатели и P.37D с GR 14N21 двигатели, които се предлагат в няколко европейски страни. Белгийското правителство купува правата за лицензно производство, докато Гърция обсъжда закупуването на 12 самолета с възможност за увеличаване до 24 броя. България показва интерес към придобиването на 15 и P.37C ", Югославия 20, Румъния е заинтересована в поръчките от 30 P.37D е, както и лицензно производство, Турция се интересува от покупката на 10-те P.37D" с допълнителни 25 въздухоплавателни средства, предназначени за монтиране в Турция от части доставени от Полша. Други страни, заинтересовани от включване в проекта са Дания, Естония и Финландия. Испанското републиканско правителство издава постановление за закупуване на 50 броя от модел „C”, но републиканците са победени преди доставките да започнат. Ако всички по-горе заявки бяха завършени, щеше да съхраняват производствените линии и до 1940.
Още по-пагубно за Полша е фактът, че само на 36 самолети Лос-Б в експлоатация са напълно оборудвани за оперативно използване, въпреки че те са допълнени с още девет малко по-късно.

Изображение
Някои от този брой – 36, са били загубени в бойните действия след 1 септември , а на 17 септември 1939 г. оцелелите, както и около 20 други P.37s, са били транспортирани в Румъния, където са били използвани впоследствие от румънските военновъздушни сили.
Изображение
Изображение
Развита версия на PZL-37 са били планирани по наименование P.49/„Мечо” (плюшено мече), и предназначени да бъдат задвижвани от двигатели до 1193kW. Прототипът е в процес на изграждане, но с навлизането на немсксите войски във Варшава е разрушен за да се избегне, попадането му в неприятелски ръце.
Изображение
Изображение


В служба
Първите PZL-37 (главно А и Abis) са били доставени на оперативните звена в края на 1938 г. и оборудвани следните бомбардировъчни дивизиони:
210 Dywizjon Bombowy,(състояща се от 211 и 212 Eskadra)
и 220 Dywizjon Bombowy (221 и 222 Eskadra)
и двата числящи се към първи авиационен полк (Pulk Lotniczy). Всяка ескадрила се състои от 9 самолета, обаче, комплектацията е била много бавна, поради закъснения в доставките на радиооборудване, пистолети, стелажи за бомби и резервни витла.
На 31 август 1939 г. (един ден преди началото на войната) във ВВС на Полша има общо 86 PZL -37: съответно 36 броя в X и XV (екс-210 и 215) дивизиона, като част от Brygada Bombowa, 31 в Malaszewice база ( като 20 са в резервния XX (екс-220)дивизион, плюс още 11 по различни звена за обучение, 5 в Samodzielny Dyon Doswiadczalny (Експерименталнен отдел ) и 14 в ремонт най-вече в „PZL фабрика Okecie” . Допълнителни 31 планери са на различни етапи на събиране на Okecie и Mielec.

Бойно използване.
Вражеското въздушно превъзходство, географското разположение на полските бомбардировчни полкове и недостатъчно оборудваните по областти писти (меките грунтови полоси не са подволявали на самолетите да излитат с пълен боен товар), е попречило на ефективното възползване от най-модерните самолети на Полша през Септемврийсктата кампания.

Изображение

Те се използват главно за мисии, включващи разузнаване и бомбардиране на немските мобилни сили, задачи за които самолета няма за основна цел. Освен това, никога не са включени голям брой самолети, които могат да нанесат значителни щети в общ удар по немските моторизирани колони.
Ремони на повредени самолети, не са били възможни, тъй като наземните екипи не разполагали с всички основни съоръжения. Допълнително битката е повлияна и от факта, че по-голямата част от самолетите не са били напълно оборудвани до този момент (радио, компас и т.н.). Недостиг на гориво и неспособност за координиране на операции с полската сухопътна армия влошава ситуацията, въпреки че РZL- 37 fj Brygada Bombowa са направили общо 135 излитания (от 1.09 до 09.19.1939), от които само 25 са били разузнавателни. Повечето от бомбардировките са участия в нападения срещу случайно избрани мобилни немски сили и са стоварени общо 119 тона бомби .
27 самолета са свалени, което съставлява 75% от първоначалното съдържание (59% включително подкрепления представено по време на военни действия): 11 са унищожени от вражески бойци, 5 от вражески огън във въздуха , 1 от приятелски огън, 2 са унищожени на земята от вражески бомбардировачи, 3 са били изоставени от екипажите си поради технически трудности, три са повредени на земята и загуби, дължащи се на пилотни грешки, 2 катастрофирали , поради липса на гориво.

Немските сили са заловени общо 41 PZL-37 във Варшава и Mielec. Тези самолети са били на различни етапи от сглобяване, въпреки че е имало и няколко завършени. Полските работници, използвани от германците за разчистване на летища успяват да унищожат по-голямата част от тях, в резултат на което само два PZL-37B остават в летателна годност. Двата получеват немски обозначения и единия е изпратен до Rechlin за тестване, където се разбива. Вторият самолет е бил част от "Победа на Запад" изложение, което е участвало във Виена през 1940. Неговата съдба е неизвестна.
Имам снимки от „М-хоби” на един екземпляр попаднал тогава на съветска територия , който е бил доста добре „заснет” от конструкторското бюро на известен съветски специалист на бойни самолети по това време. Явно самолета е бил „конфискуван” от НКВД, а пилотите избягаи с него от Полша са с „неизвестна” съдба.
По-голямата част от полските екипажи успяват да евакуират в Румъния още 27 бр. от PZL_37. Тези самолети са били конфискувани от румънското правителство и въпреки полския протест, както и дипломатическите усилия подкрепен от Франция и Великобритания, самолетите никога не са били върнати на полските ВВС, които са формирали нови ескадрили във Франция. По-късно с тези самолети са оборудвани 76 и 77 ескадрила на Fortele Aeriene Romane (Кралските румънски ВВС) и взимат участие в нападението над Съветския съюз през 1941 година. Някой от тях са били модифицирани и с 20 мм оръдия в носа (20 mm- MG FF) .
До края на 1941 г. PZL-37 e бил използван и за обучение на екипажите и Ju 88, като са останали в тази роля до 1944 година.

Технически данни на PZL-37A:
• Двигатели: два броя от по 680 кВт PZL Pegaz XX .
• Екипаж: 4 човека.
• Разпереност на крилата: 17.93 м
• Дължина: 12.92 м
• Височина: 5,10 м
• Тегло: празен 4935кг,
• Тегло с максимален товар: 8880кг
• Максимално тегло: 9106 кг.
• Бомбов товар: 2450 кг. (при PZL-37В товара е 2580кг)
• Mах. скорост: 412 kм / h на 2800 m
• Скорост н аизкачване: 4,15 м/sek (при PZL-37В е вече 4,70 м/sek)
• Таван: 5900 м (при PZL-37В тавана е 7000 м)
• Обхват: макс. 1750 kм (2600 км)
• Въоръженост: три 7.92 mm или Викерс Е или PWU wz.37 картечници .

За модела:
В мащаб -1/48
Mirage Hobby 1/48 PZL.37A Łoś
Производител: Mirage Hobby
Кат.№ 48131 и 48132
Технология: леене под ниско налягане
Варианти на камуфлаж:
- P.37B, 72-102, K, Polish AF
- P.37B, 72-225, 3, Polish AF
- P.37B, captured Luftwaffe test article
За мащаб - 1/72
Mastercraft 1/72 PZL.37A Łoś I
Производител: Mastercraft
Кат.№: D-06 ; D-07 ; D-08 ; D-09
Технология: леене под ниско налягане
D-08------------------- Mastercraft 1/72 PZL.37A Bis Łoś I "Luftwaffe"
D-06; D-07----------- Mastercraft 1/72 PZL.37B Bis Łoś II
D-09 ------------------Mastercraft 1/72 PZL.37 "VVS & FARR"

ZTS Plastyk 1/72 PZL P-37 Łoś

Производител: ZTS Plastyk
Технология: леене под ниско налягане
Декали
Само в 1:72
Techmod PZL-37A/B Łoś
Производител: Techmod
Кат.№: 72121
Варианти на камуфлажи и обозначения:
• PZL-37B (Łoś II), 72.225, white 3 of 12 Bomber Squadron, Małaszewicze, September 1939
• PZL-37A, 72.11, white 1 of 212 Bomber Squadron, 1st Bomber Regiment, Okęcie, 1939
• PZL-37B (Łoś II), white 220 of 4 Bomber Group, Royal Rumanian Air Force, Eastern Front, 1941
• PZL-37A, 72.5, white 3 of 212 Bomber Squadron, 1st Bomber Regiment, Okęcie, 1939
• PZL-37A, white 201 of 4 Bomber Group, Royal Rumanian Air Force, Eastern Front, 1941
• PZL-37A bis, Luftwaffe markings, “Der Sieg im Westen” exhibition, Leipzig 1940
• PZL-37B, 72.91, 10 Bomber Squadron, Ułęż, August 1939
• PZL-37B, 72.102, white K of 217 Bomber Squadron, September 1939
• PZL-37B (Łoś II), white 210 of 4 Bomber Group, Royal Rumanian Air Force, Eastern Front, 1941

Изображение
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

Изображение

Фотоец:

Изображение
Изображение

1:72
Part PZL-37 etched external details
Производител: Part
Кат.№: S72049 и S72050
Part PZL-37 etched internal details.

Литература

Изображение
Изображение
Изображение

Впрочем пропуснах един модел на самолета в мащаб 1/33 – от картон:
Изображение

Ами това е накратко историята н асамолета и някой от производителите на неговите модели и допълнителни джиджавки към него. Принципно тази информация намерих в мрежата, но макар и пообработена, не съм сигурен че е цялостна и вярна.
Другата седмица ще постна тук отворената кутия пред обектива , за да направя кратко заподзнаване с детайлите на моя модел който ще правя.
Впрочем в паузите си събирам материали за останалите модели с които бих искал да се включа тук , така че не си мислете че лентяйствам.
Поздрави!

Автор:  McVess [ 21 юни 2010 15:28 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Много интересно представяне на модела, доста положен труд, поздравления. :salut:

Автор:  Ivo hobby [ 21 юни 2010 15:51 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Страхотно представяне :salut:

Може ли да поясниш с кой от моделите ще участваш?
и в кой мащаб?
че нещо се омотах. Многото модели имал тоя самолет.

Автор:  PACH [ 21 юни 2010 16:15 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Разбира се!
С този (тази снимка е от Ибея):
Изображение

А това е вече от мойта работна маса:
Изображение

Мащаба е 1/72, като за момента още не съм решил дали да си купувам фотоеца - все пак е малък модел...
Пък и Стефанов не знам дали ще ми го намери на приемлива цена.
Така или иначе явно ще има и "надраскване" с подръчни материали.
На първи оглед (нали не смяташ че не съм отварял кутията още) видях че разшивката е външна и много рехава (явно няма да е вярна),
така че ме чака шлайфане и нова вътрешна ще се опитам да направя.
И тук е момента да ползвам нитачката която ти ми помогна да си купя.
Да видим с тая лъжица , дали ще стигна до някъде!!!
:D :D :D

Автор:  McVess [ 21 юни 2010 16:24 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Айде, една разшивка няма да те събори, какво е тя на фона на 15-те модела за шест месеца :D

Автор:  PACH [ 21 юни 2010 16:45 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

McVess написа:
Айде, една разшивка няма да те събори, какво е тя на фона на 15-те модела за шест месеца :D


А аз така и не разбрах (може би също като теб не чета внимателно) ТИ с какви модели ще участваш туканка? :shaking2:
;) Иначе още миналата седмица изясних на че не са 15 модела, а само ШЕСТ.

viewtopic.php?f=86&t=1225

Пък и там дето аз съм изяснил (а ти не си чел) все още си седи омешана темата, щото единия GB не е отключен (освен целият раздел).
Всъщност точно този тук не е отключен (та да разделя постовете на две от онзи GB в "пълзящите"... )

Ама това да ми е ... и както казах - за шест месеца ако не мога да направя четири "кибрита"(пълзящи) и две "кутии от прах за пране" (летящи), в мащаба 1/72 всичко е дребно, за какво ще се смееете майсторите тук!?!?!!!!!!
:lol: :D :lol:

Автор:  McVess [ 21 юни 2010 17:06 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

PACH написа:
А аз така и не разбрах (може би също като теб не чета внимателно) ТИ с какви модели ще участваш туканка? :shaking2:
;) Иначе още миналата седмица изясних на че не са 15 модела, а само ШЕСТ.


Беше шега, разбрах че са шест :lol: Поизцапахме ти темата.

А моите теми са си в съответните форуми:
viewtopic.php?f=85&t=1232
viewtopic.php?f=86&t=1242

Автор:  PACH [ 22 юни 2010 09:23 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Станало е някакво объркване, защото твойте модели ги знам, а в отговора си визирах (така и не знам защо ви сбърках) другаря Стефанов... :silent:

За това и казвам, че не е отключен GB-2...

Може би нещо съм бил прегрял....нямам смислено обяснение за грешката...
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

Впрочем дали ти или Стефанов, поне съм схванал, че е шега и съм се опитал в тон с нея да отговоря!
:shaking2: :shaking2: :shaking2: :mrgreen:

Автор:  PACH [ 23 юни 2010 10:13 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Такаа, тъй като се забелязва "засилен" интерес към моделите на това летало, правя лек реверанс към желающите да си го реализират:

Цитат:
Линковете за достъп до файла ще бъдат активни до : Сряда 07.07.10.
Файл : pzlp37.zip
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=3d1fca189c


Така, в този zip файл който е 84,93 мВ (!!!), има още 5/6 ( :scratch: ) такива компресирани "подфайла" където съм събрал някой от материалите които се глася да ползвам.

Сваляйте си го докато е активен.

Ако някой иска (pgp000 !) ще му пратя и известно количество детайлни снимки, направени в едър план на един от "съветските" екземпляри, които вече сканирах от списание "М-хоби". Впрочем снимките са страхотни, с много добри описания, така че ще ги сканирам и заедно със страниците (в PDF-вариант) заради текста към тях, тъй като имат някой съществени подробности, като например асиметричния щурвал !!!
:D :D :D

ПП.Ако ги интересуват колегите които работят с картон и хартия - да свиркат ...
Имам някакво файлче (май е доста страници :scratch: :biggrin: ) тъй като съм го дръпнал по навик - човек не знае от къде ще намери допълнителна информация по въпроса за самолета.
:salut:

Автор:  Foxbat-R [ 23 юни 2010 12:25 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

ами да, Мали Моделар всъщност имат няколко випуска на този модел.
обложката, която си показал е на най-новият им модел.
ако не се лъжа, издателство Fly Model също го имат, но да не ти спамя темата... :)
като гледам, доста си се подготвил :thumleft:

Автор:  PACH [ 28 юни 2010 12:11 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Така, отново е понеделник и докато подготвям подобните представяния на другите модели
които ще правя да края на годината , тук да "кача регулярното" :mrgreen:
развитие по темата. Тази седмица ще бъде доста натоварена...

Комплекта в кутията съдържа четири литникови рамки,
изработени от средно твърда пластмаса, в небесно син цвят.
Модела се сглобява от общо може би 75 детайла,
които са равномерно разпределени около двете половинки на тялото.

Изображение

Изображение

Крилата са разделени на „горна” и „долна” част,
и поне на пръв поглед дават възможност , при съответното изрязване,
да направя опит за по-раздвижено им представяне.

Изображение

Както споменах и по-рано, разшивката не само е външна и рехава,
но и няма нищо общо със действителната,
като само са загатнати листовете, но не и нитовката.
Доста работа ще падне, особено с „нитоването” – ако въобще се окаже,
че е лъжица за моята уста...

Изображение

Едва при заснимането забелязах тази интересна особеност
на две от литниковите рамки.
Изображение

Явно е едно – тази чупка изглежда е благоприятствала цялостното
запазване в претъпканата и тясна кутия на модела.
Изображение

От горната снимка се вижда, че бомбовите шахти са само нарисувани по крилата. Тоест ако искам да ги "отворя" не само че трябва да режа ,
но и ще трябва да си подсигуря подходящ комплект от фотоецвани детайли,
за да станат евентуално добре.
Но това тепърва ми предстои да го решавам в движение - особено,
ако не ме задоволи детайлността на модела и не се ...оакам с него.... :oops:

Петата литникова рамка е от прозрачен материал и
събира в себе си всички канцели на кокпита.
Дали поради некачественият материал или дългия престой в кутията,
но се забелязва леко замъгляване (най-вероятно от изветрялото лепило в комплекта) на прозрачните детайли и
май ще се наложи да се пробвам с техниката и помощта на „Pronto” – испанският аналог продаван у нас, на FUTURЕ (която втора година всички приятели ми я доставят , ту от Щатите, ту от Англия и все не успяват...).
Изображение

Изображение

Според инструкцията (която ще пусна утре тук в PDF – знаех си сутринта ,
че нещо пропуснах...) и листчето с „ваденките” – мога да направя поне две
камуфлажни схеми – полска и румънска.
Аз най-вероятно ще се спра на полската,
и може би ще е един от трите самолета прелетяли у нас,
за демонстрации, заедно с ген. Райски. по онова време командващ ВВС на Полша.
Повече по въпроса можете да намерите в един от последните броеве на "Ретросалон" - струва ми се в 82-ри брой.
:scratch:
Изображение

Декалите макар и доста стари,
изглеждат добре и може би няма да има нужда да ги напичам една седмица
на слънце , залепени към прозореца.
Дори белите надписи не са пожълтели, за разлика от основата
Изображение

В тази връзка да попитам – кой от вас е „въстановявал” декали по този руски метод?
Има ли значение, как и с коя страна се „залепят” (с тиксо!?)
към стъклото на прозореца при това въстановяване???
Споделете опита си моля

Автор:  McVess [ 28 юни 2010 12:28 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

PACH написа:
...събира в себе си всички канцели на кокпита.


След думата "фанар", която беше линчувана в този форум на някои хора ще им се изправят косите (ако имат такива :lol: ) след нововъведението ти :D

Автор:  PACH [ 28 юни 2010 13:44 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

Ами има някои думи които просто сме въвели в българският език поради липса на наши си.
Все пак не сме открили колелото ние, че да си правим наши думи...
А да прилагам някакви за аналог от българския език, не се чувствам подготвен...
Ако кажа "остъкление", не знам защо, :scratch: но си представям балкон със зимна градина, :geek: а не част от летателно средство!!!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Автор:  CANSO [ 28 юни 2010 19:38 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

McVess написа:
PACH написа:
...събира в себе си всички канцели на кокпита.

След думата "фанар", която беше линчувана в този форум на някои хора ще им се изправят косите (ако имат такива :lol: ) след нововъведението ти :D

Да, намира се все още по някой друг косъм на темето, но иначе съм прогресивно обрасъл по лицевата част и там също настръхвам понякога. :bigsmurf: Ама не от канцели на кокпити... :lol: :lol:
Според знаещите, професионално боравещи с авиационната терминология на български език, канцел е остъклението на носа (на бомбардира), а не на кабината (или кокпита на пилота).
Немската дума Kanzel се употребява по-широко и съм срещал книги, които наричат канцел остъклението на бомбардировачи без "нос", примерно Ju 188, Do-217М, B-29, Me 264. (Амвонът в църквата също се казва Kanzel, между другото.)
PACH написа:
Ако кажа "остъкление", не знам защо, :scratch: но си представям балкон със зимна градина, :geek: а не част от летателно средство!!!
:lol: :lol: :lol: :lol:

Мисля, че съм се старал да бъда винаги точен в изказа си употребяайки описателното "остъкление на кабината", та никой да не вземе да си мисли за оранжерии, остъклени балкони, зимни градини и прочие. :ugeek:

Автор:  PACH [ 29 юни 2010 09:19 ]
Заглавие:  Re: PZL-37 A/B LOS.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
(това е асоциирано само в мойта кратуна дееее.....)
:lol: :lol: :lol: :lol: :salut:

Страница 1 от 2 Всички времена са UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/