Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 19 окт 2018 10:46

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 06 юли 2010 23:39 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Изображение

„ЗАХАР” – Едва ли има човек, интересуващ се от WWIІ, който да не е чувал за ЗИС-5-„тритонката”, изнесла на рамата си сериозна част от тежестта на Великата отечествена война. Камионът, който заради своята непретенциозност, здравина и ремонтнопригодност, е получил прякора „захар”.
Заради гигантските нужди от товарни автомобили на СССР, отчетени през първата петилетка, се предприемат различни програми за разширяване на производството им. По една от тях през 1928 год. изпращат правителствена комисия до САЩ да водят преговори с фирма Аutocar за масово производство на някой нейн модел. Изборът пада на 2,5т „СА”, който за времето си е бил една модерна конструкция с голям запас на здравина и дълговечност. Производството започва през 1930год под името АМО2. Отчитайки представянето на първите бройки, започват доработки, съобразени със специфичните руски природни условия и човешки фактор. :) От 1933 год. започва да се произвежда под абревиатурата ЗиС-5 - Завод имени Сталина. (а как иначе ;) ). Последните варианти „Урал ЗиС 355М” слизат от конвейра през 1963 год. – 33 години след началото на производство. Не можах да открия точна цифра на произведената бройка, но съдейки по това, че е произвеждан в няколко завода и типичните руски мащаби на производство, вероятно е произведен в гигантски количества.
Сега конкретно за модификацията ЗиС-6, на чиято база ще е моя модел. За нуждите на Червената армия е бил необходим и специфичен вариант с повишена проходимост и товароподемност. Използвайки чуждия опит, решават да създадат триосен вариант, влязъл в серия през 1933 год. До 1941 год. са произведени 21239 бройки. Използван е за база на голямо разнообразие специализирани машини. Най-известна е ролята му на носител на руската реактивна артилерия – легендарната БМ-13 „Катюша”.

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 06 юли 2010 23:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Изображение

Изображение

Изображение

Модели в 1:72. Имам 3 модела от различни модификации - две на РСТ – БМ-13 и ЗиС-42М и на MW – импровизиран бронеавтомобил с купола от Т-26. Понеже те не се вписват в рамките на Group Bild-а, реших да направя вариант ПАРМ-2.

Изображение


Самата надстройка ми е подарена от моя добър приятел Wolfenshtane в сглобен вид. Информация за тази модификация е крайно оскъдна. Има налична една снимка от самата инструкция. Колега, специализирал се по камионите, смята, че е възможно това да е следвоенен прототип. Случайно открита в моя архив снимка, показваща същия, товарещ учебно торпедо, потвърждава реалното използване на машината, но не и годината.
Самите модели на ЗиС-а имат общ корен. Произлизат от „АER-Moldova” – нелош модел, но доста опростен и примитивен. Това ме принуди да избирам дадена част, най-близка до прототипа, след което да я доработвам и мултиплицирам. Така преди време постъпих с радиатора, намалявайки „ямата” на логото ЗиС до необходимия размер и дълбочина. Разглеждайки го тези дни, се замислих дали да не го направя отново. Решетката на радиатора представлява кръстосана мрежа, но вглеждайки се в снимки се вижда, че всъщност няма такава декоративна решетка, а само вертикалните тръбички на самия радиатор, които са обхванати от декоративна рамка. Ще се опитам да ги нарежа на смолния детайл. Ако не стане, ще трябва да ги правя отново.
Проблемни са и колелата (Като върл маниак на камиони съм се убедил, че над 90% от колелата на моделите не стават за нищо. Затова обикновенно се хващам първо за тях.) Колелата на ЗиС-а са били доста разнообразни като използвани гуми и грайфери. Но в нито един от случаите нямат нищо общо с показаните на РСТ грайфери тип правоъгълна стъпчица. Затова се наложи да правя няколко експеримента. В единия от тях залях реалната гума, редувайки слоеве лепило и кит (за да не се рони) и след това отгоре се опитах да рисувам грайфер. Но по-добър резултат даде изрязаната от листова пластмаса с подходяща дебелина гума и наново нарязване на грайфер. За модификацията ЗиС-42М ще ми се наложи да търся (или правя) гума със шарка тип „елха”. А също така могат да се използват, както е било реално през войната, гуми от доставените по Ленд-лийз. Вземайки си модела на MW, бях изключително зарадван от добре направените джанти с по-голям и по-верен диаметър и резинови гуми (с надписи) :cheers: Но в последствие се оказа, че гумите са същите от модела на ГаЗ-АА и са с по-малък от необходимия диаметър (нископрофилни) :colors: Затова и там нещата са все още неудовлетворителни.


Изображение Изображение Изображение Изображение

_________________
Изображение


Последна промяна от moted на 31 юли 2013 20:50, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 22 юли 2010 13:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Не по правилата забавих доста следващия си пост, защото в тези жеги изключително трудно се насилвам да отида да сглобявам, още повече че работя на остъклената тераса, а следобед там е "истинско удоволствие" да се диша, камо ли да се прави модел. Затова нещата вървят бавно, но не много славно :) и все пак има малък напредък. Успях да доработя едно колело като се постарах да го направя с две лица да може да става и за предно, и за задно външно.

Изображение

За онагледяване съм сложил оригиналното колело на РSТ, мастер-модела и първите две отливки с малки дефекти по тях. Снимани са от вътрешната и от външната страна.
Не станаха зле (колко съм скромен :) ). Наскоро попаднах в руски форум на отливки на колелета за ЗиС-5 и АМО-3 с отлично качество.
Ако някой прави заявка в някъде из руски магазини и ги мерне, ще съм му благодарен, ако ме включи в заявката с този комплект (ЗиС-5)
http://www.acemodel.com.ua/forum/viewtopic.php?t=3057&start=30

_________________
Изображение


Последна промяна от moted на 22 юли 2010 16:50, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 22 юли 2010 13:07 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Това е другия детайл, който ми отне близо седмица мислене - тележката със задните ресьори, която на ЗиС-6 представлява група от 3 блока листови ресьори (видна на чертежа на снимката).

Изображение

Тъй като исках да се размина с малко "кръв" (поради слабата видимост на детайла, скрит зад задните колелета) направих от няколко ресьора на различни автомобили това което виждате на снимката. Отне ми половин час и общо взето резултата ме удовлетворява. Отливането на такива тънки, дълги детайли от смола, представлява известен проблем поради трудно обезвъздушаване (както се вижда от първата отливка), но мисля че общо-взето се получи добре.

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 26 юли 2010 23:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Ето нещо ноето ме хвърля в дълбок размисъл последната седмица.:scratch:
Изображение
Обърнете внимание на задната част на рамата-прилича на най обикновена рамка,нямаща много общо с рамата на ЗиС-5,
Изображениеи още по малко с рамата на PST.Сега дилемата е:дали да преработя наличните или да си изработя нова,придавайки и П-образността на профила на елементите на рамата.
:geek: Слушайки това:http://www.youtube.com/watch?v=UxFbWzdnDOg&feature=related
и размишлявайки в/у камиона усещам как изпадам в болестното състояние на безкрайни доработки разтеглени в необозримо бъдеще. :shock: Това е и основната ми пречка в завършване на някой от стотината започнати модели.Блаженни са младите завършващи модел на един дъх....Ееех,приятно вспомнить!
:D(Извинявам се за размера на картинките-ако може да ги корегирате ще съм благодарен) :?

_________________
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: "ЗАХАР"
МнениеПубликувано: 27 юли 2010 22:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 окт 2008 20:26
Мнения: 471
Реших да мина по пътя на най-малкото съпротивление и да преработя стандартна пластмасова рама като изрежа излишното и придам частична П-образност на рамата. Инструмента не беше много подходящ, но вижте какво се получи.

Изображение Изображение Изображение Изображение

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 6 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker