Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 05 дек 2019 22:51

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 23 мар 2011 09:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
Е те тва е вече друго, наистина приличат на баки с боя и идеята са парцала се е получила, ОБАЧЕ, доколкото разбрах машината е за руския фронт :scratch: , що не направи баките да са с вар, за белосване на танковете и т.н. , не че съм виждал немски танк с чълто и червено по него/може и да е имало някой артист-танкист да си рисува акулски зъби и мацки по машината/. Ако е за летище по-може. Лично мнение е, не ти го налагам и така си е супер имитацията/може пък да са мацали по някоя вишшшка или КПП :geek: /

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 24 мар 2011 18:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Червеното е по-вероятен цвят, защото често май е ползван като цвят за обозначаване на разни неща, които дори за момента трябва да се откроят. Не знам и аз, както писах, цветовете ги избрах на прима виста. Изобщо нито съм гледал някъде, нито нищо, тези видях първо и тези направих. :lol: Но мога да ги сменя, това изобщо не е проблем, даже никакъв, баките още не са залепени и стават много лесно и просто. Тъй че, може да сменя жълтата с бяла, но си да си оставя червената, че тя ми харесва :D

Радвам се, че ти хареса, защото аз по едно време, след като го гледах отново - малко си викам "дали пък нещо не го оплесках", почнах май да се колебая ... :?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 25 мар 2011 21:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Лепя (сигурно утре) аксесоарите! Само както казах, в предния пост и както ме посъветва camaro ще заменя една бака. Ако не излезе нещо друго, може още в неделя да направя финалното ревю.
Лепенето разбира се ще е с C-200.

Един малко ранен въпрос, но какво да направя за подложка? Единия ми вариант е снимка, документална на камиона, другият е да сложа малко пръст, като основа, даже съм взел една, която изглежда доста подходяща. Сцена или нещо повече надали ще мога да направя, май не ми е по моделистките възможностите, още. За това ще гледам да се огранича с нещо семпло, просто и изчистено. Всъщност нещо такова:

viewtopic.php?f=21&t=1280&start=15

Табелка - единия вариант да направя и разпечатам на хартия, другият е - видях в Практикер, ключаря, който работи на входа, прави и метални табелки, за врати. Чудя се да питам дали, дали не може да направи и табелка за модела?

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 26 мар 2011 08:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 27 дек 2008 11:53
Мнения: 1546
Местоположение: Novi Rock
Гледайки камиончето, мисля че нещо си се подценил с направата на малко по раздвижена сценка. Съвсем спокойно можеш или да подстрижеш некоя баданарка за тревица :geek: или пък пак с ц-200 и малко сода за хляб да поръсиш за снеггг, да добавиш някой друг корен за изсъхнало дърво. Само идеи давам, все пак ти си майстора на модела и ти решаваш. А тва за табелката и ключаря си е доста идейно, дано се навие :thumleft:
Успех и чекаме финала :cheers:

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 08:47 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4243
Местоположение: София
Иво написа:
... Чудя се да питам дали, дали не може да направи и табелка за модела?

Може, ще ти излезе горе-долу колкото модела.... :D

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 15:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Academica написа:
Може, ще ти излезе горе-долу колкото модела.... :D


Всъщност доста вярно. Цената е 7лв. Модела беше около 15, наполовина от него. А друг вариант? Друг, смисъл, някъде другаде да се правят табелки.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 16:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2135
Местоположение: София
Да се разпечата табелка на хартия, за модел, в който е вложен няколко месечен труд, е меко казано неуважение, както към самия модел, така и към загубеното време по него.
Това е все едно да отидеш на ресторант и като ди дадат менюто да кажеш - "Благодаря аз си нося" и да извадиш консерва боб.
Табели правят не само ключари, има си и рекламни фирми, които срещу смешната сума от 12-15 лв, ще направят табела като слънце.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 16:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Moarein написа:
Да се разпечата табелка на хартия, за модел, в който е вложен няколко месечен труд, е меко казано неуважение, както към самия модел, така и към загубеното време по него.


И аз за това не искам се спирам на хартия. Както и да го гледам, металната табелка си е метална и трябва да бъде такава.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 16:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2135
Местоположение: София
Може и ПВЦ с метализирано покритие. Ето тази е такава:
Прикачен файл:
tabela.jpg
tabela.jpg [ 67.54 KиБ | Видяна 339 пъти ]


Излезе ми точно 12.50 лв. Даже ми направиха два вида.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 17:18 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2645
Местоположение: София
Този вид табелка не може ли да се изработи от парче пластмаса, боядисано с някакава металикова боя и отгоре да се лепне една ваденка с надписа?
или има някакви специални изисквания към табелките?


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 19:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2135
Местоположение: София
Ivo hobby написа:
Този вид табелка не може ли да се изработи от парче пластмаса, боядисано с някакава металикова боя и отгоре да се лепне една ваденка с надписа?
или има някакви специални изисквания към табелките?


По принцип може, но едва ли ще е с това качество. На мен времето ми е крайно ограничено и предпочитам да си поръчам.
Има такава фирма на входа на Скай сити МОЛ - носиш си размера и надписа и те ти предлагат 100 вида табели. Срока на изпълнение е 2-3 дни.

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 28 мар 2011 19:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Мерси за информацията! :thumleft:

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 21 апр 2011 14:06 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Взех такава рамка, леко тясна дойде, малко покрива модела от ръб до ръб, но като се сложи леко на диагонал става. Мисля да не я сменям :)

Прикачен файл:
ramka.jpg
ramka.jpg [ 246.81 KиБ | Видяна 265 пъти ]


Следва ...

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 21 апр 2011 16:19 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Sd. Kfz. 9 “FAMO” Ostfront, 1943

Изображение

На кратко за влекача:
Sd.Kfz.9 е немски полу-верижен влекач използван през Втората Световната Война за изтегляне на свръх тежки оръдия и като машина за поддръжка на техниката. Известен е още като “FAMO”, произведени са около 2500 бройки в периода 1938-1945г. от производителите FAMO, Tatra и Vomag. Камиона разполага с 12-цилиндров двигател с водно охлаждане, мощност 270 к.с. и максимална скорост на шосе – 50км/ч. На камиона са базирани множество допълнения – зенитна артилерия (в различни варианти), за пренос на пехота, за пренос на товари и версиите 9/1 и 9/2. 9/1 е разполага с шест тонен кран, а версия 9/2 – с дванадесет тонен кран. Има създадени версии с допълнителна бронировка, основно в предната част. Също така интересно за този камион, когато се използва вариант с кран, обикновено техниците са заваряли големи стоманени плочи в предната част на камиона, за да уравновесят тежестта и да не се преобърне влекача. Друга възможност е тази на камиона да бъде прикачена котва, отзад, в задната част. Тя служи като … котва, при изтегляне на по-тежки танкове, с нея влекача се стабилизира за да не поддава назад. Точно това е вариант, който правих през последните месеци и ще покажа завършен по-долу.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

За модела:
Ревю на модела, тук:
viewtopic.php?f=20&t=1194
Работа по модела – в тази, същата тема
viewtopic.php?f=86&t=1614
Аксесоари:
Wolfenstein, valcad, Старшията . С големи благодарности към тях и особено на wolfenstein, от където дойдоха основните и повечето детайли. Другото, което не е от тях аз си сам си изработих.

Изображение

Изработка:
Много късно се включих в Group Build-а, много късно завърших модела. :D Но ето, че вече и това е факт. И много се радвам, че съм първия във форума, който завършва и показва точно този уникален влекач. Радвам се сам на себе си. :D :D В следващите редове ще разкажа подробно за изработката, някои неща сте видели по-напред в тази тема, но мисля, че има и още, което може да се каже.
Отново (стана няколко пъти вече го правя) преди започване на работа разделих модела на части/модули. Като идеята ми е да работя по всеки модул и накрая да сглобя. Тук при този модел те бяха три – шаси; ходова част; каросерия.
Първата част от модела беше шасито. Нищо сложно, с изключение на твърде бедната детайлировка. Детайлите пасват перфектно, работата по тях, а и по самия модел е приказка. Започва се със самата рамка на шасито, след това се нареждат цилиндрите за опорните ролки между тях, двигател, скоростна кутия, ауспуси, предното окачване на камиона заедно с рамената, на които се поставят предните колела, макарата на буксирното въже, ролката за буксирното въже, теглича. До тук всичко по инструкция и направо от кутията. Всичко дадено е на ниво, но все пак липсват съществени неща от конструкцията на камиона, а някои детайли и не приличат кой знае колко на това, което пресъздават. От тук нататък се заех с допълнителната детайлировка по шасито.
Започнах с предаване на малко по заоблена форма на главите на 12-цилиндровия двигател (но той все пак не се вижда), след това направих и горната част на скоростната кутия, тъй като тя беше половинчата. С това работа по тези два детайла приключи, за сега. Следващото нещо от този модул, което се нуждаеше от доработка беше макарата на буксирното въже, и то от сериозна доработка. Макарата също беше половинчата, липсваше горната й част, като в този си вид изобщо не приличаше на това, което трябва да бъде. Последва доработка и по този детайл като използвах копче за горна част. Следващата стъпка беше допълнителна детайлизация на механиката на тези неща. А именно: 1) направих вал между двигателя и скоростната кутия; 2) направих и вал между скоростната кутия и макарата; 3) добавих два цилиндъра (не знам точно за какво служат, ама ги имаше на снимките).

Изображение

Изображение

Следващите доработки бяха доста по-простички – разпробих детайла, който пресъздава ролка за изтегляне на буксирното въже, добавих и някои допълнителни дръжки по теглича. Самото буксирно въже сложих чак накрая, точно преди да залепя товарния кош.
Тук би следвало да кажа няколко допълните думи за някои от тези детайли, които мисля, че ще са от полза за този, който ще се хване да прави същия модел. Първо детайла, който се слага точно над теглича служи като статив, на който има две метални ролки, между тях в действителност се движи въжето. Необходимо е да се разпробие, защото през него по-късно ще мине и самото въже, което пък държи котвата в изправено/прибрано състояние. Не поставяйте котвата в този момент, защото после ще пречи много при работата. С това работата за мен по шасито приключи.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Втората част от модела беше ходовата част. Тук също няма нещо кой знае колко особено. Както при всички модели на Revell, а и предполагам и на други фирми принципа е все един и същ – ролки –> вериги. Първо редя ролките, после събирам и веригите, които са пръснати на много малки парчета (отделни тракове). Тук има обаче един малко по-специален момент. Ролките са на три реда, нещо, което е характерно за някои немски верижни машини от ВСВ. Тези от вас, които правят бронетехника са виждали, че съвременните танкове са с по една ролка от две части. Тук ролките са единични, тънки, образуващи по-големи колела. Като цяло трябва да се внимава с нареждането им, да не се разместват и да следват една линия, защото после ще бягат от веригата. Аз първо сложиш водещите ролки, после наредих вътрешния ред, после външния, паразитни ролки, външни ролки. С това работа по ролките приключи. Някой ще попита „ами предните колела, те също са от ходовата част”. Аз не ги сложих в този момент, сложих ги чак накрая, причината е, че пречат, пречат при по нататъшното сглобяване на модела.
Тук обаче също има подводен камък. Ролките имат проблем, при нареждането си ако бъдат наредени директно, няма да паснат на веригата, ще излязат от нея. Тук благодаря на pgp000, че подхвърли това още преди да почна модела. Направих първо суха сглобка на ролките и части от веригата. Така неговите думи се потвърдиха – ролките излизат извън гъсеницата. За да оправя проблема изрязах чопчета на най-вътрешните ролки и много плътно ги „набих” на оста им. Така последователно и следващите редове влязоха малко по-навътре. След това вече гъсениците паснаха идеално.
Последва нареждането на веригата. Как съм я нареждал, аз си имам принцип, бях го описвал преди време, ако някой се интересува мога отново да го споделя. Тук успях да избегна типичния проблем на този тип детайл – получаването или по скоро не получаването на правилно преливане на отделните части на веригата. Това стана лесно, частите са от мека пластмаса, гънат се, но разбира се имат предел, след който се чупят, трябва да се внимава. ;) Така успях да прелея и да получа заоблените форми на веригите в нейните краища. Така и втория модул завърши на 99%.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Нагоре
 Заглавие: Re: Sd. Kfz. 9 "FAMO'
МнениеПубликувано: 21 апр 2011 16:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2634
Местоположение: България, гр. Варна
Изображение

Изображение

Изображение

Трета част е свързана с каросерията и котвата. Тук има най-малко доработки и това е най-бързо сглобяваната част, отнемаща най-малко време. Товарния кош се прави за 15 мин – една плоска част + четири стени :D. Единственото особено е, че след това отдолу трябва да се затвори дупката под кутиите за инструменти. Това място се вижда на модела. Ако не се запушат дупките се получава сандък без дъно. Следват калниците и там тамошните детайли. Поставя се клетката за резервната гума. Тук трябва да отбележа, че се слага само клетката, не слагайте и резервната гума както е по инструкция. Причината е, че при точно тази версия, с котва, не може гумата да стои там, където е дадено. От там, през клетката минава буксирното въже за котвата, то винаги стои там, иначе котвата няма да се прибира. При другия вариант, без котва, механизма на металните ролки е изместен вляво (до левия калник) и въжето минава, заобикаляйки тази клетка, което позволя там да стои гумата и дори да има врата за този отсек. Друго нещо е, че когато поставях коша трябваше да изрежа част от рамката на клетката за гумата, много малка част, иначе се получава застъпване между този детайл и детайла за въжето. Коша сложих след като бях поставил вече предницата на камиона. Просто задната част се ориентира по предната, така пасваха по-добре.
След всичко това се заех с предница, всичко по инструкция. Основа, решетката за радиатора, предния капак, странични капаци, фарове, след това основата на седалките, страничните панели, самите седалки, предното стъкло. Тук стъклото може да се остави подвижно, не е отбелязано в инструкцията, но просто начина му на поставяне е такъв, че то може да се движи т.е да се сваля напред и да се вдига. Самото стъкло е от прозрачния лист, който си беше в кутията. А, и малко преди това – таблото, педали, волан, лостове и още някои детайли по кабината. Тук доработката е една единствена – страничните дръжки за захващане ги направих на ново от тел. Тези, които бяха излети с модела не приличаха на нищо, най-малкото пък на дръжки. Това всичкото го залепих за шасито и се получи полуготов камион.
Следващото нещо беше поставянето на котвата. Самото й сглобяване е доста просто. Само в инструкцията са объркани детайлите, с които тя се захваща за шасито. Там където пише ляв трябва да се разбира десен, а десния отива на леви и се лепят отстрани на шасито, а не както е посочено в горната част на рамката. Това го разбрах от опит, защото в началото следвах инструкцията и накрая този детайл просто не пасна на мястото си. Също така аз в последствие залепих котвата в изправено положение, защото първо по ми харесва така и второ тя не стои сама изправена, пада, след като се вдигне. Според книжката трябва да стои и права без да пада назад, и да е подвижна, ама не стои.

Изображение

Изображение

След като приключих и с това сложих и буксирното въже. То е от конец, боядисан, закачих за него гегичката на котвата. После поставих и товарния кош, залепих го съответно за шасито и за предницата. От горе добавих и детайла, който имитира метални пръчки, върху които се разпъва покривало. Като доработка направих закопчалките, които предържат тези пръчки на сноп, прибрани на една място. Сложих седалките, тапицерията на задната е от хартия за цигари, за да имитира намачкване. Накрая наредих и аксесоарите в каросерията.

Изображение

Боядисване, декали, тониране:
Боядисване: В инструкцията са дадени два вариант за изработка: Нормандия, 1944г. и Руския фронт, 1944г. Съответно охра със зелени петна и охра със зелени и кафяви петна. Тук вече започна голяма дилема – как да бъде боядисан модела и дали изобщо да следвам инструкцията? Коя окраска отговаря на това, което правя, какви точно цветове да ползвам, как да получа петната? Първоначалната ми идея беше да направя модела охра с двата вида петна и да се предържам към инструкцията. Накрая обаче намерих една информация, че точно този вариант с котва е използван доста повече на източния фронт, където пък основно, а и според снимките камионите са били сиви. Имах и подходящата боя – tank grey и го боядисах сив. Предполагам, че окраската е правилна, защото спрямо снимките и това, което разбрах това е основния цвят, с който са били камионите. И нещо друго, в едната книга, от която гледах снимки, в раздела „Камуфлаж” имаше само няколко изречения, с които темата се изчерпа, едното беше следното: „основния цвят на камионите е тъмно сив или охра, но точно определен камуфлаж на тази машина никога не е имало. Камионите тръгват с един цвят, като стигнат бойното поле, спрямо терена, фронта, метрологичните особености и вижданията на техниците са били пребоядисвани в най-различни окраски. На практика колкото са произведените камиони, толкова са и вариантите за камуфлаж.” И го направих сив. :D После ми хареса и то много и го оставих такъв. Използваните бои са Tank Grey на Model Master (основния цвят) и Black на Humbrol (за гумата по ролките), веригите са основен цвят – матово черно.

Изображение

Декали: Малко са, а и предвид модела. Включват четири бели ленти – за отпред на калниците две, две за отзад на товарния кош, две регистрационни табели. Декалите са хубави и лесни за поставени.

Тониране: Тази част от работата по модела най ме измъчи. Отнеми може би повече от две седмици, близо 16 дни за да направя тонирането. Първоначално исках да постигна един определен нюанс, определено запрашаване, но така и не стана. Идеята беше модела да е с полепнал прах от черен път, характерното светло жълтеникаво-сивкав нюанс на прах от отдавна изсъхнала кал, от самото движение. В крайна сметка след много опити, много пъти цапане, триене, пак цапане и пак триене се получи този резултат. До сега не мога да преценя дали е сполучлив или не. Но в един момента наблегнах на логиката, че след като се използва за извличане на танкове и то в Русия, би следвало да гази на места където почти няма пътища, основно да влиза в полета и да заорава в типичната за Русия пръст. И от там този резултат. Е, в последствие като тонирах резервната гума, доста след модела, точно пък тя за мой късмет се получи с нюанса, който исках. В крайна сметка реших да не трия за пореден път модела и го оставих така. На същия принцип е тонирана и котвата, даже там повечко наблегнах на кафявото, защото все пак е била в пръста, мръсна си е. Запраших и стъклата, но не съм правил точно оставени следи от чистачки. Така е направен и отдолу. Седалките са изсветлени допълнително, за да имитирам износване. Всичко е правено със сухи пастели и смивка, с многократното им смесване. Веригите са също по този начин тонирани, основния им цвят е матово черно. Ръбовете по камиона са минати с молив 6B. Друго не се сещам.

Изображение

Изображение

-> Продължава на следващата страница!

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!


Последна промяна от Иво на 21 апр 2011 16:30, променено общо 2 пъти.

Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 68 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker