Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 21 авг 2019 19:35

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 04 окт 2010 22:05 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Имам някава слабост към ранната реактивна авиация да ви кажа. Под "ранна" имам предвид докъм 1960-65 година, което си е доста разтегливо понятие, щото доста от летящите и до днес машини водят началото си от онези години. Като се замисля досега не съм правил реактивен самолет, като се изключат разбира се Не-162 и започнатия Арадо 234, но това са си машини, принадлежащи на Великата Война. Имам и няколко секретни експеримента с един Sepecat Jaguar, и един Су-24 в 1/72, но те не се броят, щото резултат беше плачевен. Та сега бих искал да се пробвам с нещо по-така. Веднъж попаднах на архивен сайт на списание "Авиация и Космонавтика - споменал съм го в раздел "Интернет" - и в няколко броя подред надълго и нашироко се описва историята на Су-7. Тъкмо тогава и Едуард пуснаха репак на модела на Копро, и аз реших да си го взема. Тук искам да направя малко отклонение. Абсолютно съм бос спрямо реактивните самолети - "лаборант" съм както се изрази наскоро наш колега. Та малко помощ няма да е излишна.
Малко история:
През лятото на 1952 в съветски ръце попадат 2 изтребителя F-86 Sabre от Корейската война. Решава се да се строи негова реплика и се създава конструкторско бюро, начело с инженер В.В.Кондратиев. на следващата 1953 същият е освободен от длъжност, и на неговото място е назначен П.О.Сухой. Отказват се от идеята да копират Сейбъра, тъй като се появяват нови, по-добри американски машини - F-100 Super Sabre и YF-102 Convair. Съответно се дава задача да се построи самолет, който, естествено да превъзхожда противника. С това всъщност именития конструктор бива реабилитиран, и се поставя начало на едно от най-добрите и най-успешни не само съветското, а и световното самолетостроене конструктурски бюра.
За основа на първият опитен екземпляр С-1 служи полетелия още през 1948-49 г Су-17(първи):
Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 41.17 KиБ | Видяна 1187 пъти ]
На 07.09.1955г опитния екземпляр полетява за пръв път, а на 24.06.1956 същия е демонстриран публично по време на въздушния парад в Тушино, заедно с друг проект на ОКБ Сухой - Т-3:
Прикачен файл:
2. Sukhoi_T-3.jpg
2. Sukhoi_T-3.jpg [ 34.94 KиБ | Видяна 1187 пъти ]


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 окт 2010 22:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 26 ное 2009 13:10
Мнения: 347
Супер ама не и в тоя билд.
Не е нито Су-9 нито 11. Значи...ТЦ!
Ама аз викам да си спретнем билд....джет-атак-еъркрафт, и да се пусна с Хариера, там и су-то има място.


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 окт 2010 22:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
Mozart, Су-7 е изтребител-бомбардировач. Ако беше Су-9 или 11 или 15 - ОК, но това не е прехващач.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 окт 2010 23:05 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Всъщност аз знам, че не съм много-много за тоя билд. Обаче пуснах темата без да искам - вместо "запази", натиснах "изпрати" :oops: Преди това мислех да питам дали аджеба не става да разширим билда въобще на "Реактивна БОЙНА авиация след 1945. Основания: И без друго темите в него са 6-7, а и Airbert каза:
Цитат:
Само мойта тема ли се движи на някъде, или никой не пише щото ми гледате сеира
(ама за втори път цитирам тоя израз днес :cry: ) Така всеки може да се включи с кой каквото му душа иска. По принцип мнението ми за билдовете, които не изразих по време на обсъждането е, че не бива да се ограничават тясно темите щото истината е, че моделистите не сме бройка като в Русия да речем - да има по 100 човека в билд ...
Ако не сте съгласни - аз модела го почнах, и страшно ме увлече, т.е нямам намерение да го спирам - моля темата да бъде преместена в "Моята тема"


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 окт 2010 01:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 26 ное 2009 13:10
Мнения: 347
Що да не се направи още един груп билд? Само че, с по-дълъг период. И без това този фрагмент от форума липсва като цяло...
Аз ще участвам с Хариера, Моцарт със СУ-то, ако се намери още някой, ще стане тъкмо като старт за нов билд.
Така, дори да не са го планирали някакви си членове на форума, ще могат да се емнат.
И да, моделистите не са много, но не са и малко, само че се скатават.
Ако се раздвижат нещата, 100% е сигурно, че ще има повече хора които биха се включили.
За разширяването на този билд мисля честно казано че не е редно.
Ако беше реактивни изтребители, ДА. Дали са изтребител -прехващачи, -бомбардировачи или -разузнавачи....ОК.
Само че тука са прехващачи и ми се струва по-добре да си запази профила.
Това си е мое мнение де, нека повече хора да се изкажат, и масата да надделее.
После, ето пример как от вятъра се появява опция за нов билд. Той би могъл да е jet-attack или просто ударни самолети. Или ударна авиация. Така и от световните войни влиза какво ли не, че и хеликоптерни истории...тоест, да не е 'самолети' а авиация.
Ако не пречи на никой, защо не?
Ето valcad може да се пробва със Суфа-та в 32ри в такова начинание....
:)


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 окт 2010 01:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 26 ное 2009 13:10
Мнения: 347
A всъщност като помисля...
защо не се направи едно гласуване?
Например:
1. Да разширим билда.
2. Да направим нов билд.
3. Да не правим нищо.

Съмнявам се някой да гласува за последното, освен ако целенасочено не иска да осакати и без това полу-окуцелия форум.
Нека има развитие, нека има драма!
Аз лично съм за номер 2, ама и номер 1 ми се нрави.


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2010 12:29 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Айде докато се изясни статута аз ще си продължавам. Още история, че самальота има дълга и интересна такава...:
...Скоро след това с правителствено постановление било решено да се зпочне с производството на С-1 под името Су-7. Едновременно бил построен опитен образец – С-2, на който били изпробвани най-различни доработки и нововъведения, както и нов двигател АЛ-7Ф-1
Първите серийни Су-7 били предадени в 1959-г в Краснознаменный Оршанский ИАП (след това Вздвиженка Приморского края). Тази войскова част поради близостта си със завода-производител става впоследствие и своеобразен полигон за експлоатационни изпитания на всяка нова модификация на Су-7
През 1960г започва серийното производство на нова модификация – Су-7Б с усилено въоръжение и увеличена далечина на полета. За разлика от Су-7, който бил експлоатиран само в две поделения, то с новата версия били въоръжени главно части в европейската част на СССР, а от 1963 – и някои съветски полкове в Унгария и ГДР.
През същата година започва и производство на следваща версия – Су-7БМ, като тя е първата, която е и за износ – през 1964-65 година 66 самолета са предадени на Чехословакия, а през лятото на 66 – 6 на Полша. Една много интересна особеност на тази модификация: В края на 50-те години на въоръжение във ВВС постъпва първата серийна спецавиобомба – т.е атомна бомба – предназначена за окачване под тялото на самолета-носител. Бомбата тежала 480кг, и в 1959г била изпитвана първо на МиГ-19, после и на МиГ-21Ф В 1961г и Су-7Б влязъл в „групата“. М/ август и декември 1962 в СССр били проведени 59 въздушни ядрени изпитания – 24 над известния полигон Семипалатинск. От Ту-16, Ил-28 и Су-7Б. По този начин „седмицата“ станал единствения свръхзвуков носител в историята на СССр, от който се осъществяват пускове на спецбомби в щатно снаряжение.
Следващата модификация е Су-7БМ. Тя получава редица нововъведения като двигател с по-голям работен ресурс, катапултно кресло позволяващо напускане на машината при скорост до 1100 км/ч, преокомплектована пилотска кабина и др. Всичко това довежда до увеличаване на масата с цели 600 кг. Между 1963 и 1965 били произведени 291 машини от тази версия.
Следващата модификация е Су-7БКЛ или "колесно-льiжний". Основната му забележителност е промененото шаси, което е окомплектовано с малка ска, която поема част от тежестта при кацане в/у грунтови площадки:
Прикачен файл:
Su-7_10.JPG
Su-7_10.JPG [ 51.3 KиБ | Видяна 1112 пъти ]
Прикачен файл:
Su-7_13.JPG
Su-7_13.JPG [ 53.01 KиБ | Видяна 1112 пъти ]
Прикачен файл:
Su_7BKL_90.jpg
Su_7BKL_90.jpg [ 103.53 KиБ | Видяна 1007 пъти ]


Като цяло целта е била подобряване характеристиките при излитане и кацане, затова освен новото шаси са били предвидени още двоен спирачен парашут, а също и стартови ракетни ускорители..., разбира се и нова версия на двигателя и още множество други нововъведения. Производството на Су-7БКЛ започва през 1965г и приключва през 1972г с общ брой 274 машини.
Естествено нуждата от учебен самолет довежда до такава модификация - "спарка"
Су-7 е и доста експортиран зад граница. За основа на експортната версия е използван фюзелажа, системите и агрегатите на Су-7БКЛ и шасито и крилото на Су-7БМ. Версията за износ носи името Су-7БМК (комерческий"). Производството му започва през 1966г и приключва до 1971г. Сред най-големите оператори са Египет, Индия, Ирак, Афганистан, Сирия, Алжир ,Чехословакия, Полша..."Седморката участва активно във редица арабо-израелски , индо-пакистански конфликти, ирано-иракската война и Гражданската война в Афганистан.
За периода от 1957 до 1972г са били произведени 1847 Су-7 от всички модификации, от които 759 са били изнесени зад граница.
Следва...


Последна промяна от Mozart на 08 окт 2010 17:40, променено общо 3 пъти.

Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2010 15:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3556
Местоположение: Варна
Mozart, единствено исках да помогна в изписването на липсващите букви. Най-искрено се извинявам за разводняването на темата и очаквам продължението й. А ако трябва нещо да се трие то това е моето и на Академка мнение, само не и темата ти.

Приеми още веднъж извинения :salut:

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 окт 2010 19:40 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1892
Местоположение: София
Билдът вече е факт, моля авторът да продължи да показва работата си по модела :thumleft:

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 окт 2010 10:34 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
МОДЕЛА

Модела е на Едуард и е преопакован Копро от недотам близките вече соцгодини. Типична Едуардска кутия – голяма и луксоззна, с горно отваряне. Като махнах капака обаче, щях да извикам от ужас – аз, който напоследък щателно проверявам във всевъзможни сайтове съдържанието на всеки модел, този път – признавам - бях подходил малко...емоционално, и купих модела под напора на чувствата. Та значи вътре стояха няколко платки от ужасно дебела пластмаса, с доста вдлъбнатини и всякакви всмукнатини, с доста широки линии на разшивката...абе с две думи хич не мязаше на Тамия или Хасегава!
Усещането донякъде се тушира от двете платки с фотоец, смолната кабина и страхотните декали + типичната цветна книжка с инструкции.
Снимките са от сайта на Едуард:
Прикачен файл:
p1148_00b.jpg
p1148_00b.jpg [ 255.66 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_01b.jpg
p1148_01b.jpg [ 197.57 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_02b.jpg
p1148_02b.jpg [ 195.69 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_03b.jpg
p1148_03b.jpg [ 204.42 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_04b.jpg
p1148_04b.jpg [ 156.75 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_05b.jpg
p1148_05b.jpg [ 174.63 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_06b.jpg
p1148_06b.jpg [ 239.56 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_08b.jpg
p1148_08b.jpg [ 105.99 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
p1148_07b.jpg
p1148_07b.jpg [ 241.47 KиБ | Видяна 1004 пъти ]

Ще се наложи обаче поръчването на още сетове - смятам да ползвам(а е и наложително!) ец за соплото, за чарковете на колесниците, както и смолни гуми.
След като прочетх темата на Daikatana за МиГ-21МФ, и номера с шкуренето на разшивката, и особено след като го пробвах, положението се оказа не чак толкова страшно :) .По нататък ще се изясни. Също така ще се изясни дали въпреки всички кусури моделчето отговаря на чертежи, снимки и т.н


Последна промяна от Mozart на 08 окт 2010 11:00, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 08 окт 2010 10:46 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Декалите са за цели 6 версии - индийска, египетска, иракска, 2 чешки(споменах вече, че чехите са били един от най-големите оператори на Су-7 с над 100 машини!), и...само една съветска :( По принцип мисля да го правя съветски, а освен всичко друго някакси не възприемам по-ранните съветски самолети с друга визия освен цвета на естествения метал. Да не говорим, че дадения тук камуфлаж е ПЕТЦВЕТЕН - т.е бая сложен като за мен ;) То не, че алуминия е по-лесен - досега не съм работил с метализатори... Ама дотам има още време и тогава ще имам нужда от помощ...
Прикачен файл:
S7007202.JPG
S7007202.JPG [ 98.55 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
S7007203.JPG
S7007203.JPG [ 74.92 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
S7007205.JPG
S7007205.JPG [ 64.86 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
S7007206.JPG
S7007206.JPG [ 66.59 KиБ | Видяна 1008 пъти ]
Прикачен файл:
S7007209.JPG
S7007209.JPG [ 60.79 KиБ | Видяна 1008 пъти ]


Следва...


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 окт 2010 12:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 яну 2004 17:06
Мнения: 188
Много прилича на ревелския Су-7.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 окт 2010 12:10 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Ами може би и Ревел го преопаковат...не знам.


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 окт 2010 12:36 
Извън линия

Регистриран на: 20 окт 2008 20:01
Мнения: 606
Работата започва с тялото. Първо шлайфам с шкурка 240 с цел да докарам разшивката до поносима широчина. Следващата стъпка е сравняване на разшивката с чертежите за да установя разликите. Ако ги има, ще бъдат запълнени с каноколит, после изгладени, пренарязани, коригирани и т.н. След това следва шкурка 600, после 800 или 1000 – т.е търкане до посиняване. В целия тоя ужас разбирам, че дебелата но мека пластмаса е ИДЕАЛНА за целта – хем лесно се обработва, хем носи на толкоз шкурене
След обстойна сверка с чертежите и снимките следва нова изненада – разликите се оказват незначителни! - няколко технологични капаци са с милиметър-два отклонения, но това лесно ще се оправи. Също така ще трябва да се изпилят и аеродинамичните гребени по крилата, щото са ужасяващо дебели. Но всички тез неща са бели кахъри(поне дотук, затуй почвам все-повече да се обнадеждавам.
Ет и как изглеждат гравировката в оригинален вид:
Прикачен файл:
1.JPG
1.JPG [ 26.95 KиБ | Видяна 959 пъти ]

А ето и след моята намеса - първо поиздълбаване с резец(като от първобитната епоха съм - нямам скрайбери а само с макетен нож :? ); после шкурка 240, и накрая 800:
Прикачен файл:
2.JPG
2.JPG [ 22.2 KиБ | Видяна 959 пъти ]
Прикачен файл:
3.JPG
3.JPG [ 33.56 KиБ | Видяна 959 пъти ]
Прикачен файл:
4.JPG
4.JPG [ 31.88 KиБ | Видяна 959 пъти ]

А ето и как изглежда един от аеродинамичните гребени в оригинал:
Прикачен файл:
5.JPG
5.JPG [ 25.79 KиБ | Видяна 959 пъти ]

Въобще... очертава се мнооого търкане :o :o. Но пък време има... :lol:


Нагоре
МнениеПубликувано: 09 окт 2010 13:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 31 окт 2009 15:19
Мнения: 491
Местоположение: София
здравей Тихомир,
ще ми е много интересно да следя темата ти, защото и на мен ми харесват някои от представителите на ранната реактивна авиация, сред тях е Су-7 (а и Су-9 също..)

Mozart написа:
...Следващата стъпка е сравняване на разшивката с чертежите за да установя разликите....

може ли да кажеш, какви чертежи използваш за сверката?

доколкото съм чел по други форуми, някои от чертежите от airwar.ru (специално на Ил-76) не са напълно верни, и затова, разглеждайки какъвто и да било чертеж, винаги си имам едно на ум... Затова съм решил за себе си да намирам колкото може повече чертежи от различни източници и след това да ги сравнявам...

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker