Becko84 написа:
Утре ще се разходя из магазините на Владая на лов за изпускателна тръба(така си го кръстих аз).
Според теб това, което съм направил от кита добре ли е? В смисъл нереална е задната част и мога да ползвам това, което съм оформил от кит.
И един друг въпрос ме мъчи. Как са се закрепяли двигателите към самолета? Както е показано на изпитателният аеродинамичен модел или като при Фау 1? Според мен закрепяне за стбилизаторите не е имало, т.к. от вибрациите биха се повредили, абе направо строшили.
Самото закрепяне към тялото ще го направя от рамката на частите изпилена и загладена до получаване на аеродинамична форма, по-заоблена и сплескана. Как ти се струва тази идея?
Закрепването на двигателя към тялото става с едно по-широко парче (както се вижда на аеродинамичния модел) с ламинарен профил. Казано по-просто това е била някаква стоманена конструкция, облечена с ламарина отгоре, имаща атакуващ и изходящ ръб, като на крило. Монтирана е хоризонтално. Т.е. от литник няма да е достатъчно - много е тесен. Трябва ти някакво плоско парче, на което да оформиш ръбовете. Примерно изрязано от 2 залепени телефонни карти (или друга плоска пластмаса).
Сигурен съм, че освен това е имало и някаква подпора, която да прикрепя дългата тръба към тялото (не към стабилизатора). Според по-долната схема (от руския сайт, който пуснах преди 2-3 дни) това става с по един стоманен прът от всяка страна. Какво му е сечението, не смея да гадая, но кръгло няма да е далеч от истината. Според изгледа отстрани, тази подпора е монтирана под ъгъл спрямо тялото, а не хоризонтално (единият й край се вижда в проекция под двигателя). То и няма как да се монтира хоризонтално, защото двигателите са доста нагоре.

За общата форма на двигателите не смея да те насилвам с моето мнение

. На мен по ми харесва видът с издължената горивна камера (като на чертежа, който направих). На теб пък решетката ти и челният обтекател са станали хубави.
Реших да направя един експеримент, какво бих сторил на твое място (което е необвързващо и само приблизително симулиране на действителността, разбира се).
Нарязах полуфабриката от онзи ден и си прегледах пак "съкровищата". Взех си това:

Нов детайл е химикалът. По-специално ме интересува върхът му.
Изрязах предната част на стария модел с дължина 5,5 мм (колкото е и при теб с решетката горе-долу):

Към него залепих парче от зеления маркер и общо стана 14,3 мм, както е според чертежа:

Задната тръбичка я запазих непроменена:

Вътре в нея залепих коничната част от химикала:

Без да съм го търсил нарочно, конусът има нещо като фланш, който няма да си играя да пиля - пасва добре на мащаба.
Залепих всичките части - обща дължина 50,8 мм (за 0,2 мм разлика няма да си скубя брадата):

Изрязах си трапец от лист пластмаса с размери ок. 5/6 мм. Наклонената страна на трапеца ще е към тялото на самолета и зависи от неговата форма. Това е основният пилон. Отпред и отзад го изпилих и му придадох сечение на крило и го залепих за двигателя:

Пробих зад пилона и под него една дупка, колкото за карфица (диаметърът й е 0,6мм, според производителя):

Тук на помощ идва стар модел, спасен от боклукчийската кофа, със свалена боя и начупени дреболии. Не си знае годините, ама поне е бил роднина на "Месершмит"


Пробих и на модела една дупка и като залепих главния и вторичния пилон се получи това:



Моят пилон стана с наклон (заради тясното тяло на демонстрационния модел) - при теб трябва да е хоризонтален, поне според руските чертежи в началото.
Можеш да опиташ такава промяна (ако искаш). А ако междувременно излезе и някой по-свестен чертеж, документ или каквото и да е по темата, още по-добре.
