Този лак с UV Cut е много хубав за случаите когато се правят бели модели.
Емайлни или нитро бяла боя и лакове с времето пожълтяват, други избеляват. Общо взето слънчевата светлина малко се отразява на цветовете.
Но при гланцово белите пътнически самолети, това е силно видимо. Имам един Concord на около 7-8 години и вече е по-скоро бледо-жълт от колкото бял, боядисван с емайлна боя на Revell.
Проблема с устойчивостта на цветовете е решен в съвременните акрилни бои и акрилни лакове. Имам по-стари модели с акрилни бои на Model Master и Gunze "C" серията и все още седят бели. Да, макар да миришат като lacquers, всъщност Gunze "C" серия е акрилна боя с нитро (lacquers) разредител.
За да се запазят цветовете с времето, трябва да се защити от UV лъчите. Еми Gynze пуснаха такъв лак, което е много добре, ама има още какво да му доработят.
Пробвах на един модел този лак (от спрей, тогава нямаше в бурканчета) и се оказа че е силно агресивен към ваденките. Дори да сложа друг лак върху ваденките и после UV Cut пак ги напуква.
Има начин да се предпазят ваденките, като UV Cut лака се нанася на много тънки слоеве и се часа поне няклко минути между слоевете.
Все пак усилията си струват ако искаш да запазиш за по-дълго време някой красив гланцово бял модел, например Ту-134 в 1:72 на Балкан
