Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 12 дек 2018 18:43

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 23 май 2018 09:30 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 385
Местоположение: Стара Загора
ndimitrov написа:
Доколкото си представям нещата изглеждат така:
- Корпусът и палубите първо се грундират. На шпертплатовите палуби трябва ли им импрегниране с епоксидна смола предварително или грундът е достатъчна защита от водата?
- Боядисват се чак след като са залепени заедно. Вероятно за плаващ модел се използва емайлова боя, а не акрилна? Или лакът след това защитава акрилната боя?
- Накрая се завършва с мат лак. Лакирането става най-накрая след монтирането на всички детайли? Или и лакирането е част по част?


1. Само грунд е достатъчен, но по-добрия вариант за дървените части е епоксидна смола + грунд.
2. Може да ползваш всякаква боя стига да не е водоразтворима. Аз лично ползвам акрилна боя на спрей на DupluColor от серията Fuelresist има доста цветове. Ако всепак ми трябва по-различен цвят ходя при фирните които бъркат авто бои. Казвам номер на боята по RAL, вземам акрилна боя само база без лак напълнена в спрей.
3. Матлака е накрая за всеки детайл. Част по част. След лакиране го оставям поне 24-48 часа, преди монтажа.

Избери бия , марка, серия която ти е достъпна, сравнително евтина и има достатъчно цветове.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 юни 2018 15:28 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Юни изглежда няма да намеря време да свърша нещо.
Но междувременно дойде пратката и почнах да напасвам някои детайли:

Бомбометът. Като го пръсна с грунд ще се вижда по-добре:
Изображение
Изображение

Малко амуниции:
Изображение

Котвените клюзове, носовия шваров ринг и вълноотражателя:
Изображение

Котвите в сглобено състояние:
Изображение

Радарът в защитната опаковка (този път цял!):
Изображение

Първи опити за напасване на носа:
Изображение

Кърмата с картонена надстройка за проба (щитът на оръдието ще се сцепи на 3 и ще е по-свободен. Ако не ми хареса резултата, ще си напечатам мой):
Изображение

Общ изглед:
Изображение

За съжаление нещата малко взеха да се поомотват. В носа няма люкове за достъп, ще трябва да напасна носовите палуби с клюзовете и да ги залепя преди боядисването. Преди това трябва да монтирам "стаичките" на осветлението (планирам кутийки отвътре около групата илюминатори, вероятно дори частично или цялостно облепени със станиол, за да вдигна интензитета на осветлението) и илюминаторите, че затворя ли корпуса, няма да имам достъп отвътре, ако ми се налага да ги коригирам нещо при лепенето. Съответно ще се наложи да ги маскирам при боядисването - здраве да е!

По отношение на боята - намерих грунд, мат лак и подходящи цветове на Dupli color. В магазина не можаха, обаче, да ми препоръчат разредител или нещо за изчистване на боята, ако нещо сгреша. Вариантът за дребните детайли е да пръсна от спрея върху лист хартия или палитра и оттам да обирам с четчица. Не знам, ако взема да смесвам различни видове бои какво ще се получи.


Последна промяна от ndimitrov на 11 юни 2018 17:03, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 11 юни 2018 16:58 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 385
Местоположение: Стара Загора
ndimitrov написа:
По отношение на боята - намерих грунд, мат лак и подходящи цветове на Dupli color. В магазина не можаха, обаче, да ми препоръчат разредител или нещо за изчистване на боята, ако нещо сгреша. Вариантът за дребните детайли е да пръсна от спрея върху лист хартия или палитра и оттам да обирам с четчица. Не знам, ако взема да смесвам различни видове бои какво ще се получи.


Чисти се перфектно с Ацетон. Капачките от боята са подходящи за съдове за смесване на боя и мазане с чтка.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 юни 2018 19:34 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Благодаря много! Ще се заредя с флакони и ще се потренирам малко :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 24 юни 2018 00:24 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Този път без снимки. Три седмици и повече не можах да пипна нищичко, но е крайно време да продължа да движа нещата.

Действам по осветлението. В крайна сметка се отказах от електронния блок за намаляване на напрежението - диодите уж си светеха с него, но като се закачи и електронния ключ се получаваше някакъв спад на напрежение, и осветлението само мъждеше. В крайна сметка минах на по-простия вариант с резистор към всеки диод. Тук, обаче, теорията нещо се размина с практиката. Формулите показват едно, замерванията - друго. Накрая го ударих на практически експерименти - закачих един мощен тример и почнах да го връткам, докато всеки вид диод започна да свети както трябва. После замервах съпротивлението и в крайната схема ще подбера съответен резистор. Е, изпуках един-два диода, няма как, но поне съм се запасил 4-5 кратно. Оказа се, че даже ще мога да "оживя" и главния прожектор. Белите 3мм диоди са ужасно силни, а прожекторът има диаметър около 6 мм. Като му направя адекватен 3D-модел и го разпечатам, ще стане като истински. Същите диоди с доста по-мощен резистор ще светят по-слабо и ще се използват и за топовите навигационни светлини.

В крайна сметка мисля да закача следните видове диоди:
- 1бр. зелен 3мм - щирбордна навигационна светлина
- 1бр. червен 3мм - бакбордна навигационна светлина
- 3бр. бял 3мм (слабосветещ) - 2 носови и 1 кърмова ходови светлини
- 1бр. бял 3мм (силносветещ) - главен прожектор
- 1бр. червен 5мм - вътрешно (бойно) осветление на навигационната рубка
- 6-8бр. жълтооранжев 5мм - вътрешно осветление на илюминаторите. Точната бройка ще зависи от ефективното отражение на стените на вътрешните помещения.

Както се оказа, последните 10 процента от работата заемат повечето време, а реално няма какво да се види докато не се завърши всичко. Остава ми утешението, че като приключа с осветлението, няма да имам повече работа по ел. системата и ще мога да се концентрирам вече върху самия модел.


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 юни 2018 11:58 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Първи проби на осветлението. Май е доста силничко и изглежда ще трябва да го намаля още.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 25 юни 2018 23:06 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2006 13:27
Мнения: 537
Местоположение: ВАРНА
Абе тя теорията не е грешна, ама за да го сметнеш като хората, реално, иска много работа - след всеки консуматор имаш пад на напрежение, имаш загуби, па макар и минимални, по проводниците /това му е един от минусите на правия ток/ и т.н., и т.н. За това действаш бабешката - мултиметъра в ръка и почваш по ред да вързваш, съпротивленийце, лед, мериш, съпротивленийце, лед, мериш и се молиш да не са сто ламби, че си ева гайката :D :D :D !

_________________
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 юни 2018 12:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2005 14:48
Мнения: 53
Местоположение: Варна
Не виждам смисъл да слагаш диоди на илюминаторите.Никой боен кораб не свети нощно време като коледна елха,даже в мирно време.В нашите ВМС даже си има команда-"Затъмни кораба",дублирана и със звънец-"къс-дълъг-къс",на илюминаторите се поставят "затъмнители" и върху тях се пускат и тежките капаци които задължително се задрайват.Така че ако е само за фасон това осветление бива,но в реалността е друго.


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 юли 2018 10:24 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Много благодаря за информацията от първа ръка! Може ли да попитам и за навигационните светлини? Предполагам , ако не е в режим на затъмнение те са стандартни? Т.е. 1 дясна зелена, 1 лява червена, 2 предни бели ходови (за кораб с дължина между 50 и 100 метра) и една задна бяла ходова?

Вече съм понаправил вътрешното осветление. То цялата работа наистина е за фасон. Иначе винаги мога да изключа избирателно светлините, само с откачане на един куплунг, така че ако ми се наложи да докарвам "реалистичен" режим, няма да е проблем. Планирал съм и червено работно осветление в ходовата рубка, англичаните пишат, че такова са използвали заедно с боядисани в зелено вътрешни стени. При нас, предполагам, е нещо подобно?


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юли 2018 07:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2005 14:48
Мнения: 53
Местоположение: Варна
То сигнални светлини дал бог-бордови,топови,кърмова,котвена,буксирна,строеви,за дежурен кораб,но ти няма смисъл да ги правиш всичките.Направи основните-бордови(зелена/червена),две топови-на мачтата бели,кърмова-бяла,флагманска-бяла одзад на мачтата,по височина малко по надолу от връхната топова и клотиковите светлини-най на върха на мачтата-две червени една до друга-в НАТО това е сигнал че корабът е военен-че носи въоръжение.По спомени дежурното осветление на ходовата рубка на натовските кораби беше зелено но мога и да греша,на нашите кораби е синьо-бяла крушка в син плафон.Червеният цвят като спектър има най-малка дължина на вълната-от където и е най-далече видим цвят на спектъра,затова и светофарите и жп семафорите са червени.


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юли 2018 10:02 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Да, мисля да се спра на основните ходови, че иначе става прекалено сложно. И без това съм на границата с размера на лампите - диодите са ми 3мм, а и трябва да се погрижа за външния вид да не се развали. Замислям едни диви схеми да маскирам кабелите за лампите като вълноводи на радара, ама да видим...
Иначе намерих описание на американската сигнализация от ВСВ, доста подробни, поне да си задоволя любопитството за детайлите :
http://www.researcheratlarge.com/Ships/Drawings/ShipLights.html

За осветлението на мостика наистина като се поразровя излизат съвсем различни неща. Иначе в ръководството към модела прочетох за червената светлина, намерих и някои други потвърждения:
https://media.defense.gov/2016/May/20/2001542488/1088/820/0/160514-N-VE959-047B.JPG
https://farm5.staticflickr.com/4574/38667197166_ccba9b4569_z.jpg
На втората снимка се виждат отлично и двете червени за обозначаване на военен кораб. Не бях попадал на този детайл, благодаря много за информацията! (мисля да се опитам да ги сложа и тях, ще си прегледам дизайна на мачтите да ги напасна)

Иначе на HMS Belfast в Лондон бойният мостик е осветен и в синьо и в червено, но навремето изобщо не стигнах до тези детайли, пък и нямаше време - бях твърде зает да бягам от охраната, че се опитваха да ни изгонят, за да заключат. ;)
https://i.imgur.com/4peb62G.jpg - червено
https://thumbs.dreamstime.com/b/hms-belfast-night-london-england-37521444.jpg - синьо
https://c1.staticflickr.com/5/4074/5441943918_7ed31c046f_b.jpg - синьо


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 сеп 2018 21:47 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Най-накрая нещо готово! Първата кутия с илюминатори си е вече на мястото с работещи светлини. Смених съпротивлението от 680 на 240 ома - по-добре е, в крайна сметка! Много се мотах с гнездото на светодиода, че исках хем да е по-стабилно, хем да се сменя лесно диода, че мястото е труднодостъпно, но в крайна сметка стана добре, дори и месингова заглушка/стопер му намерих! Все пак стана един фал - при залепянето съм омацал най-предния илюминатор, изобщо не знам как е станало, ама... Карай! Ще го броим за задраен и затъмнен. Както се вижда на последната снимка, на загасено изобщо не личи!
Останалите кутии са готови и напаснати, само трябва да се залепят и те, и почвам да затварям палубите - първо с носа, че там е най-сложно с котвените клюзове и носовия швартов ринг. Баластът и балансирането и те чукат на вратата, вече... Вие какъв баласт ползвате? Че е олово - ясно, но сами ли го леете в някакви форми, или има готово нещо удобно? Освен това , ако успея, още утре ще тествам китването и боядисването върху счупения тестови радар, че нямам търпение!
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 окт 2018 21:46 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
Готов съм с електрониката. Сега остава баласта, фибран за всеки случай, и после почвам да затварям корпуса. Ето едно видео как вървят нещата: https://www.youtube.com/watch?v=ChYGP61 ... e=youtu.be


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 окт 2018 09:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1118
Местоположение: Силистра
Дотук супер. Ама котвения клюз (дупката, дето виси котвата), така ли ще го оставиш.

_________________
Славян Нарлев BG-136

Ноевия ковчег е направен от любител, професионалистите са построили Титаник.


Нагоре
МнениеПубликувано: 16 окт 2018 14:26 
Извън линия

Регистриран на: 06 ное 2017 17:28
Мнения: 50
Местоположение: Варна
А, не, разбира се! Първо искам да сложа баласта и да позапълня малко с фибран носовата част под водолинията, че после ще ми е труден достъпа до носа. Клюзовете за котвата и носовата швартова тръба съм ги разпечатал на 3D-принтер, но ще трябва да ги напасна заедно с фордека, а залепя ли го - край с ровенето в носа, че и кутиите за осветлението пречат. Но наближава да го направя, нямам търпение!

Изображение

Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 77 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 6 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker