Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 09 дек 2024 03:04

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 08 ное 2013 09:03 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2681
Местоположение: София
Малко информация за предлагани модели:

В мащаб 1:48 се предлагат доста модели на P-47D, но повечето са на модификацията Bubletop.
За Razorback са доста по-малко и повечето са стари модели.

В момента Tamiya предлага добър модел. Модела е представен тук
Прикачен файл:
TamP47_1[1].jpg
TamP47_1[1].jpg [ 73.71 KиБ | Видяна 3046 пъти ]



Ако се намери в продажба, добър вариант е модела на Hasegawa
Прикачен файл:
165808-11439[1].jpg
165808-11439[1].jpg [ 32.78 KиБ | Видяна 3046 пъти ]



Все още се предлага от Revell-Monogram на американския пазар, но е доста стара матрица с изпъкнала разшивка.
Модела е с доста ниска цена, вероятно и ниска детайлизация.
Прикачен файл:
Revell-U-S-Republic-P-47D-Thunderbolt-Razorback-Aircraft-148-Model-Kit-15060283-5[1].jpeg
Revell-U-S-Republic-P-47D-Thunderbolt-Razorback-Aircraft-148-Model-Kit-15060283-5[1].jpeg [ 43.52 KиБ | Видяна 3046 пъти ]



Още един модел с опростена детайлизация на Testors
Прикачен файл:
box%20top[1].JPG
box%20top[1].JPG [ 118.92 KиБ | Видяна 3046 пъти ]



И макар и стара матрица, за цената си е относително добър модел, но е от опростения вид
Прикачен файл:
186985-12987[1].jpg
186985-12987[1].jpg [ 74.05 KиБ | Видяна 3046 пъти ]


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 21 ное 2013 19:44 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
От участвалите в мисията на 30 март 1944 год. 120 ескортни изтребителя, 24 са от типа Р-47 от 325-та изтр. група. По това време групата вече е превъоръжена със самолети от блоковете -15-RE и -16-RE с гаргрот (заменили старите модели от блоковете -6 и -10), които имат окачвачи за подкрилни резервоари, позволяващи им да летят до по-отдалечени цели.
Ето извадка от дневника с мисиите на 325-та изтр. група:
Изображение
По-горе мисиите до София са обозначени с жълто. Трябва да се отбележи, че мисия не означава непременно достигане на целта. Така напр. на 4 януари Р-47 ескортират бомбардировъчните групи само до Адриатическото крайбрежие, а на 10 януари, само по обратния път от Югославия до Италия. На 24 януари 64 „Тъндърболт”-а летят до България, но поради облачност основната цел (София) е заменена с една от допълнителните и така жертва на бомбардировката става Враца. Заради лошите метеорологични условия, стационираните край София 2/6 и 3/6 орляк не излитат. Във въздуха е вдигнат единствено 1/6 орляк от Карлово, но той закъснява и не среща противника. По тази именно причина данни за контакти с Р-47 няма.
На 30 март изтребителите от 325-та група придружават бомбардировачите от основния ешелон до целта – София. Ето кратко описание на участието на групата на този ден, с обявено (вероятно) сваляне на един противников самолет:
Изображение
Ето и пилотът, обявил, че е свалил противника:
Изображение
Както в много подобни случаи, в американските доклади се срещат множество типове самолети, които България никога не е притежавала. В случая се говори за "Маки" 205, какъвто ние сме нямали. За какъв точно самолет може да става дума (Месершмит, Девуатин) е невъзможно да се изясни. Много вероятно е такъв "свален" български самолет изобщо да няма. Може би дори става дума за италиански изтребител, свален по обратния път за Италия, което е останало непрецизирано в доклада.
Интересен е също фактът, че от българска страна няма никакви данни за контакти със самолети от този тип на 30 март. Причините може да са най-различни, от неучастване на ескортните изтребители на 325-та ИГ в преки двубои до по-ранно изтегляне именно на тази група от атакуваната зона. Факт е, че 325-та група няма други обявени/вероятни победи на този ден, което обикновено се случва доста рядко при директни контакти с противника. Възможно е и еднотелите изтребители да не са били правилно разпознати – нека си припомним, че на 17 април 1944 това се повтаря и е документирано, като една от причините за понесените загуби.
Самолетите от типа Р-47 на 325-та група са камуфлирани в стандартните Dark Olive Drab/Neutral Grey.
През януари 1944, поради недостиг на боя, старите самолети (блокове -6, -10) не получават масово обозначенията на опашките с шахматен десен. След края на този месец обаче, с получаването на новите модели това се променя. Kвадратите на Р-47 са с размери 12х12 инча (305мм).
Изображение
Групата има 3 ескадрили: 317, 318 и 319. Самолетите получават двуцифрени бойни номера, изписани с бяла боя отстрани на тялото, които са както следва:
317-та: от 10 до 39
318-та: от 40 до 69
319-та: от 70 до 99
Изображение 317-та
Изображение 318-та
Изображение 319-та
Груповият и ескадрилните командири не получават специални номера или букви, а използват самолети със стандартната номерация. Напр. командирът на групата до 1-ви април 1944 подполк. Робърт Бейзълър , лети на самолет с номер 88, а заменилият го след тази дата подполк. Честър Слудър лети с номер 52.
Изображение
Изображение
Има известни противоречия относно оцветяването на пръстена на обтекателя в червено – кога е започнало да се използва и на кои точно самолети, но предположението, че в края на март и началото на април това е било повсеместно (т.е. на всички самолети от групата) намира доста потвърждения. Различните допълнения към червения пръстен в ескадрилите (напр. тънка жълта ивица зад червената за 319-та ескадрила, цветни клапи и т.н.) са от по-късен период, започвайки от средата на април до времето на смяната на самолетите с Р-51.
Изображение
Разбира се, много трудно е да се установи точната дата на кое да е от допълненията, каквито са напр. стреловидните допълнения към червения пръстен, характерни за 318 ескадрила.
Изображение
На долната снимка самолетът на Слудър (споменат по-горе като командир на групата след 1 април 1944) е с такъв пръстен, но дали това е снимка преди или след 1 април е неустановено.
Изображение

Детайл, който остава често неспоменат е, че след като серийният номер на опашката е заличен с шахматния десен, трите последни цифри се изписват над чертата на националния опознавателен знак в жълто, от двете страни на тялото. Тази промяна е отново зависеща от момента на използването, но към края на март се очаква да е въведена при всички самолети. За съжаление на много оригинални снимки, този номер е бил заличаван от военните цензори и не се чете. По-горе самолетите с номера 52, 68, 73 са с видими 3 цифри на серийния номер.
Споменатият по-горе Джордж(и) Хамилтон е от 317-та ескадрила. Не открих какъв е неговият номер. Впоследствие лети на „Мустанг” с номер 10, но това не е гаранция, че неговият Р-47 е имал същият номер. Освен това на Р-47 с номер 10 е летял друг пилот, който вероятно го запазва до смяната с Р-51.
За съжаление други имена на участвалите в мисията на 30 март 1944 пилоти не съм намерил (досега). В общи линии участието на самолети от трите ескадрили е било по равно, но кои точно са летели на този ден е въпрос, който остава открит.
В тази връзка моето лично мнение е, че този тип самолет не е подходящ за изобразяване на двубой на 30-ти март 1944, тъй като е невъзможно да се определи точният му противник от българска страна (за разлика от двубоите на Р-38 с „Девоатини” и/или „Месершмити”).

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 22 ное 2013 01:26, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 21 ное 2013 20:31 
Извън линия
Администратор
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 окт 2008 17:57
Мнения: 2681
Местоположение: София
CANSO супер си :salut:


Само за уточнение:

McVess написа:
...Скритата ми мисъл е дали тази е подходяща да влезе в боя:

Изображение

Правилно ли разбрах, че въпросният номер 81 вероятно е бил над България на 30 Март 1944 ?


CANSO написа:
...този тип самолет не е подходящ за изобразяване на двубой на 30-ти март 1944...
Но пък е много подходящ да изобрази придружаването на бомбардировач ?
Може ли да се каже дали е придружавал В-17 или В-24 ? Или придружаващите пазят всички в района?


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 21 ное 2013 20:54 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
Ivo hobby написа:
Правилно ли разбрах, че въпросният номер 81 вероятно е бил над България на 30 Март 1944 ?

Аз поне не зная със сигурност...
Ivo hobby написа:
Може ли да се каже дали е придружавал В-17 или В-24 ? Или придружаващите пазят всички в района?

Всяка изтребителна група е "зачислена" към определена бомбардировъчна или ешелон от бомбардировачи. Срещат се някъде по пътя и продължават с него до целта и обратно. Това е теорията и доброто пожелание. Става така, че често изтребителите не пазят определените им бомбардировачи, защото:
1. Не ги намират на предварително определените координати
2. Изгубват ги по пътя, най-вече заради лоши метеорологични условия
3. Изгубват ги над целта или по обратния път
4. Бомбардировачите се разделят по пътя и изтребителите нямат указания с кого точно да продължат (точно така става при бомбардировката на летището в Карлово, на 28 юни 1944г.), тъй че отиват където нареди водачът им.
5. Изгубват се самите те (изтребителите) и се "залепват" за друга група. Именно такъв е случаят с Р-47 над София на 17 април 1944. Те изобщо не е трябвало да бъдат там, а да ескортират бомбардировачи до Белград. След като се изгубили, решили да помогнат на "колегите" и се озовали над другата цел.
Има и други причини.
В случая зададох точно този въпрос (кого именно са ескортирали) на хора, които се занимават конкретно с историята на 325-та група. Отговор още не съм получил.
Ivo hobby написа:
CANSO написа:
...този тип самолет не е подходящ за изобразяване на двубой на 30-ти март 1944...
Но пък е много подходящ да изобрази придружаването на бомбардировач ?

Съгласен съм с теб! Увлечен от идеята за двубои и противопоставяне на силите, съм пропуснал :oops: , че може да има и поддържане между елементите на една и съща група. :thumleft:
Допълнение в полунощ ;) :
"Тъндърболтите" са охранявали групите с В-17.
Много интересни цветни кадри с Р-47 от 325-та група могат да бъдат видяни в този документален филм, чийто автор ми помогна с последната информация.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 22 ное 2013 09:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3586
Местоположение: Exeter, UK
Понеже модела вече е готов и е време за подкачване на инвентара, да задам един въпрос, който може би е по-скоро логически, отколкото исторически. Но мисля, че отговора му ще е полезен и за другите съпровождащи изтребители.

Тамия предлагат следните неща за подкачване под крилото:

Прикачен файл:
step 14.jpg
step 14.jpg [ 141.54 KиБ | Видяна 3410 пъти ]
Прикачен файл:
step 15.jpg
step 15.jpg [ 176.22 KиБ | Видяна 3410 пъти ]


На снимката показана от CANSО на номер 81 (който ще бъде моделиран) се вижда подкрилен резервоар. Но дали са били изхвърляни след изпразването им или това не е било задължително, особено ако не са влизали в битка. При въздушен бой доколкото знам задължително се изхвърлят. Същото се отнася и за резервоара под фюзелажа, дали са носили, от кой тип и възможно ли е да не е бил изхвърлян. Теоретично приемам че 81 е само ескорт и не е водил битка.

Втори въпрос - витлото. Тамия в комплекта предлагат три типа витла, в инструкцията според прототипа (който не е "нашият") изборът е от две от тях. Аз как да разбера кой тип витло да ползвам?

Прикачен файл:
329_p47d_5.jpg
329_p47d_5.jpg [ 29.93 KиБ | Видяна 3410 пъти ]


Прикачен файл:
step 11.jpg
step 11.jpg [ 76.31 KиБ | Видяна 3410 пъти ]

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 22 ное 2013 18:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
1. Външни резервоари
Показаните резервоари от кита на Тамия са главно за самолети, стационирани във Великобритания. Картонените (импрегнирани) резервоари са много характерни за Европейския театър (ЕТО). Стационираните в Италия "Тъндърболти" на 325-та група (Средиземноморски театър, МТО) използват стандартните метални резервоари: 75 галонови (малки) подтелни и по-късно 165 галонови (големи) подкрилни, същите като на Р-38. Плоските подтелни 150 галонови са за по-кратки мисии (примерно над Италия).
Ето и описанието на пилот от групата: "Моят разход на гориво беше грубо 120 галона на час. Нашите вътрешни резервоари побираха 370 галона, а външните 330 галона (sic! 2х165!), което ни даваше 420-450 мили радиус на действие, 20 минути въздушен бой и след тов връщане обратно у дома, като така оставаше още малко, за да направим 2-3 захождания за кацане, ако се наложеше."
Горното съвпада и с почти макс. радиус на действие до София, тъй като разстоянието по права линия от Лесина (базата на 325-та група) до София е ок. 415 мили.
На всички приложени по-рано снимки се вижда, че резервоарите са от големия тип, изполавани от групата след януари 1944, когато получават Р-47 от по-нов вариант.
Изображение
Изображение
Това са кадри от филма, който посочих по-горе. Отново го препоръчвам на всички - частта за Р-47 започва около 59-тата минута.
Самолетът с номер 81 е очевидно със същия тип резревоари на по-известните му снимки.
Изображение
След използване на резервоарите по време на мисия, те се изхвърлят. Дори самолетът да не влиза в директен двубой, аеродинамичното съпротивление на резервоарите е достатъчно голямо, за да увеличи разхода на оставащото гориво или намали скоростта на самолета по обратния път. Според спомени на ветерани дори само окачвачите за външните резервоари на Р-47 намалявали скоростта им чувствително (с 45-50 мили/час!). Стандартното указание (написано ясно във всеки самолет) е външните резервоари да се откачат само в хоризонтален полет при скорост, която не надвишава 160 мили/час. Последното е посрещано само с ирония от пилотите, които са правили това в реални бойни ситуации, при всякакви скорости и режим на полет.
Разбира се най-логичното ;) предположение е, че ескортните изтребители ще влязат в бой - това им е задачата. Последното не означава, че те ще нападат, а обратното - че ще защитават бомбардировачите. В тази връзка е и заповедта, която е издадена на всички изтребителни групи, иползвани за ескорт - да не слизат под 15 000 фута (5000 метра) и да не преследват противникови изтребители, за да не оставят бомбардировачите сами.
2. Витлата
Следващият цитат дава отговор на въпроса, кой тип витло е използвано на самолетите от 325-та група (които през март 1944 g. са от вариантите P-47D-15-RE/16-RE):
Изображение
Или иначе казано, самолетите на 325-та група имат все още витла от стария тип Curtiss Electric (с най-тесните лопати). На схемата по-горе с трите витла, това е витло тип А.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Последна промяна от CANSO на 25 ное 2013 04:31, променено общо 1 път.

Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 22 ное 2013 18:37 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3586
Местоположение: Exeter, UK
Всъщност имам още три въпроса свързани с отделни елементи на модела. Те са породени (както и предходните) от непознаването на правилата за полет на съответната машина.

Тамия дават възможност да се направят отворени/затворени створките на двигателя

Прикачен файл:
step 04.jpg
step 04.jpg [ 178.38 KиБ | Видяна 3386 пъти ]


... отворени/затворени дни калпи на фюзелажа:

Прикачен файл:
step 05.jpg
step 05.jpg [ 104.85 KиБ | Видяна 3386 пъти ]


Както и спуснати/прибрани задкрилките:

Прикачен файл:
step 10.jpg
step 10.jpg [ 169.13 KиБ | Видяна 3386 пъти ]


Естествено въпроса е кои от тези хитринки могат да се ползват за раздвижване на модела в полет?

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 22 ное 2013 19:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 18 ное 2010 15:50
Мнения: 189
Местоположение: гр.Балчик
McVess написа:
Естествено въпроса е кои от тези хитринки могат да се ползват за раздвижване на модела в полет?

Ами например радиатора да е отворен или със леко спуснати задкрилки в бойно положение ако самолета е влязъл в бой :)

_________________
"Без авиация няма нация!"
С уважение,
Михаил Йорданов


ИзображениеИзображение


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 23 ное 2013 19:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
McVess написа:
Естествено въпроса е кои от тези хитринки могат да се ползват за раздвижване на модела в полет?

Ако гледаш този филм, сигурно ще ти хрумне нещо подходящо. Даунлодва се от колонката вляво в 3 различни формата.
Във всеки случай за височинен ескорт (каквито именно са били "Тъндърболтите" в този случай) най-много да ти е отворено "турбото" ;) (створките на турбокомпресора отзад).
Получих най-сетне рапорта на 325-та изтр. група за 30-ти март 1944 и мисля, че става ясно, защо не са имали контакт с нашите, нито двубои над Българска територия.
Ще го пусна по-късно тук.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 23 ное 2013 20:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Створките на фюзелажа са на интеркулера на компресора (не мисля, че на реалната машина има само две позиции - отворении затворени), изгорелите газове (вкл. тези, които въртят турбокомпресора) са отдолу, под фюзелажа. Част от газовете се изпускат през едни клапи малко след cowl ring-a.

На тамийския Болт липсват лостчетата, които управляват клапите за охлаждане на двигателя. Ако ви е само да виси под тавана по-добре модела на Хобибос, който е на половината пари - е, вярно - няма никакви раздвижвания. Ама пък под тавана няма кой да гледа какво стърчи от модела и колко е верен.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 23 ное 2013 20:31 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3586
Местоположение: Exeter, UK
pgp000 написа:
...Ако ви е само да виси под тавана по-добре модела на Хобибос, който е на половината пари - е, вярно - няма никакви раздвижвания. Ама пък под тавана няма кой да гледа какво стърчи от модела и колко е верен.

Всъщност не е заради това, а заради кефа! Както от работата по модела, така и от дискусиите какво може и какво не бива да се прави. И за лалугери като мен - да научат нещо ново покрай това.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 24 ное 2013 11:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 15 яну 2010 17:24
Мнения: 3586
Местоположение: Exeter, UK
CANSO написа:
Kвадратите на Р-47 са с размери 12х12 инча (305мм).


Изображение
....
Изображение


Предполагам това са размерите на опашните квадрати, като в мащаб 1/48 се получава 6,35 мм. Гледайки тези на носа на мен ми се струва, че са разположени точно върху створките на двигателя. В модела широчината на затворемния вариант е 6 мм, на отворения шест и малко. Което ще рече размер на квадрата наполовина по-малък от опашните. Горе-долу така изглежда и на цветния профил на декалите (на ч/б снимка на 81 заради перспективата малко по-трудно може да се направи съпоставяне.

Въпрос: от долната страна на хоризонталните стабилизатори има ли също шахматна дъска? От снимките дотук ми изглежда че няма, в профила с декалите казват че има.

_________________
С уважение: Веселин Пенев


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 24 ное 2013 18:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
McVess написа:
Предполагам това са размерите на опашните квадрати, като в мащаб 1/48 се получава 6,35 мм. Гледайки тези на носа на мен ми се струва, че са разположени точно върху створките на двигателя.

Точно така е. Тези на носа не са нанасяни на всички самолети.
Цитат:
Въпрос: от долната страна на хоризонталните стабилизатори има ли също шахматна дъска? От снимките дотук ми изглежда че няма, в профила с декалите казват че има.

Има, но в по-късен период - поне според описанията за групата. Освен това не всички самолети получават това допълнение - в края на май групата сменя самолетите си с Р-51.

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 23 дек 2013 08:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 25 ное 2011 13:39
Мнения: 44
Единият модел за който поехме ангажимент да изработим за летящата диорама е готов. Манта Модел Клуб благодари на CANSO за оказаната помощ в процеса на работа с информация и съвети. Моделът и всички материали за изработката му са предоставени от клуба и са дарение за диорамата.

За прототип на модела се спряхме на машина от снимките публикувани от CANSO, а именно борден номер 81 от 325-та група.

Прикачен файл:
81 bw.jpg
81 bw.jpg [ 175.21 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
81 Color.jpg
81 Color.jpg [ 107.27 KиБ | Видяна 3240 пъти ]


За изработката е ползван модела на Tamiya 61086 ...

Прикачен файл:
IMG_3475.JPG
IMG_3475.JPG [ 164.31 KиБ | Видяна 3240 пъти ]


... и комплект декали на Baracuda Cals 48-001

Прикачен файл:
48-001-instructions 02.jpg
48-001-instructions 02.jpg [ 106.53 KиБ | Видяна 3240 пъти ]



Някои от етапите по изработката може да се видят в темата за диорамата във форума на Манта Модел Клуб: Диорама: "Въздушни боеве над София, 30 март 1944", а подробни снимки на готовият модел в галерия на сайта на клуба: P-47D Tamiya 1/48. А тук ви представяме няколко снимки за обща представа:

Прикачен файл:
IMG_3703.JPG
IMG_3703.JPG [ 103.23 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_3710.JPG
IMG_3710.JPG [ 92.76 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_3713.JPG
IMG_3713.JPG [ 89.43 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_3716.JPG
IMG_3716.JPG [ 103.97 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_3722.JPG
IMG_3722.JPG [ 116.01 KиБ | Видяна 3240 пъти ]
Прикачен файл:
IMG_3728.JPG
IMG_3728.JPG [ 95.35 KиБ | Видяна 3240 пъти ]


Работата по другите модели продължава.

_________________
С уважение: Моделистите от Манта Модел Клуб


Нагоре
 Заглавие: Re: P-47D (Razorback)
МнениеПубликувано: 26 дек 2013 22:23 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2074
Местоположение: Панагюрище
Аз, от името на администрацията на форума, бих искал да благодаря на "Манта Модел Клуб", за това че се включиха в това мероприятие, и че създадоха този прекрасен модел! :cheers: :cheers: :cheers:
Благодаря и на CANSO, че спомогна със своите знания, съвети и напътствия! :santa:

_________________
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker