Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 26 сеп 2023 02:58

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Арадо 196 "Акула"
МнениеПубликувано: 03 май 2016 09:00 
Извън линия

Регистриран на: 20 сеп 2014 20:10
Мнения: 123
Моделът е на Италери в 48-ми мащаб, ползван е и комплект фотоец на Едуард. Състарил съм модела, така че да представи машина след дълга експлоатация в морската вода. Остава ми само да направя емблемата на водосамолетното ято, която се намира под кабината от ляво.


Прикачени файлове:
20160320_182839.jpg
20160320_182839.jpg [ 43.53 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160320_182905.jpg
20160320_182905.jpg [ 91.1 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154521.jpg
20160502_154521.jpg [ 96.08 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154534.jpg
20160502_154534.jpg [ 118.75 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154600.jpg
20160502_154600.jpg [ 93.85 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154644.jpg
20160502_154644.jpg [ 114.44 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154655.jpg
20160502_154655.jpg [ 117 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154710.jpg
20160502_154710.jpg [ 107.61 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154716.jpg
20160502_154716.jpg [ 91.88 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154731.jpg
20160502_154731.jpg [ 88.88 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154757.jpg
20160502_154757.jpg [ 120.5 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154809.jpg
20160502_154809.jpg [ 92.73 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154826.jpg
20160502_154826.jpg [ 117.79 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154837.jpg
20160502_154837.jpg [ 106.05 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154912.jpg
20160502_154912.jpg [ 72.6 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154923.jpg
20160502_154923.jpg [ 100.41 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_154939.jpg
20160502_154939.jpg [ 73.79 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_155009.jpg
20160502_155009.jpg [ 110.93 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_155018.jpg
20160502_155018.jpg [ 92.01 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
20160502_155028.jpg
20160502_155028.jpg [ 112.14 KиБ | Видяна 2103 пъти ]
Нагоре
МнениеПубликувано: 03 май 2016 13:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 11 авг 2008 15:07
Мнения: 4249
Местоположение: София
Много симпатична акула се е получила! :thumright:

_________________
Изображение
Работя бавно! На мен жена ми е казвала да не бързам и да карам, докато свърша!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 май 2016 20:35 
Извън линия

Регистриран на: 20 сеп 2014 20:10
Мнения: 123
Благодаря!


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 май 2016 02:01 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
MITKOV написа:
Остава ми само да направя емблемата на водосамолетното ято, която се намира под кабината от ляво.

Всъщност емблемите са две - от двете страни:
Изображение
Изображение
Използвай варианта със слънцето като по-горе, а не онзи, който е в публикацията на "Кагеро":
Изображение
Имаш ли ищах за някакви промени или вече е все тая?

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 май 2016 21:19 
Извън линия

Регистриран на: 20 сеп 2014 20:10
Мнения: 123
Имам разбира се! Какво според теб трябва да променя, освен евентуално жълто кормило за посока?


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 май 2016 03:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
MITKOV написа:
Имам разбира се! Какво според теб трябва да променя, освен евентуално жълто кормило за посока?

Извинявам се, че не отговорих по-рано. Вече трудно намирам време. :oops:
1. Регистрационният триъгълник е бял с черни цифри, Номерът в твоя случай ще е 7/7096. Шрифтът е като на бордните номера (виж по-долу), но това в мащаба на модела е без значение.
2. За първи път видях профил на българско "Арадо" в една немска книга, преди около четвърт век. Това беше "бяла седмица", изписана по почти същия начин, както при теб. Профилът беше грешен и изглеждаше така:
Изображение
Подобно невярно изписване на седмицата упорито се появяваше на модели, произведени преди края на миналия век - и аз се сдобих с един такъв (на фирмата Encore).
Имайки предвид снимките на самолети с номера 1, 2, 3, 5 и др. които са ни познати, се вижда, че бордните номера са били изписвани с по-декоративен шрифт, нещо подобно на Bodoni:
Изображение
Не твърдя, че е точно този, но е от неговата група.
3. Споменатото в началото жълто кормило трябва да се разглежда като част от цялостна камуфлажна схема, а не само като един от многото елементи. Най-вероятно жълти кормила и жълти краища на полукрилата са били нанесени скоро след приемането на самолетите (лято 1943) и вероятно остават най-много до края на годината. (През същия период и "Месершмитите" ни в Карлово имат същите елементи за опознаване).
От друга страна коковете с "тирбушон" са вероятно по-късна заемка от изтребителната авиация (1944год.). Поне на мен не ми е позната снимка на "Арадо" с жълта опашка и спирала на кока едновременно.
Изображение
Изображение
4. Не зная какви са цветовете, които си използвал, но на една от снимките изглежда сякаш витлото и самолетът са в един и същи цвят.
Изображение
Вярно е, че на повечето ч/б снимки самолетите изглеждат много тъмни, но това е особеността на използваните негативни филми - зелените тоновe изглеждат почти черни, а червените - светли.
Изображение
Витлото би трябвало да е RLM 70 (чернозелено), какъвто е бил и кокът в оригинал. Тъй като си избрал едноцветен, а не двуцветен камуфлаж, не зная какъв цвят си искал да постигнеш: оригинален немски или наш, български. Във всеки случай оригиналните немски цветове са RLM 72 & 73 на двуцветните и RLM 72 на едноцветните камуфлажи. Едноцветни започват да се употребяват на машини, произведени след 1941 год. Повечето занимаващи се с темата твърдят, че всички получени самолети са били с двуцветен камуфлаж. Нашите 12 бройки са произведени през двете години 1941 и 1942 и според мен е имало и от двата типа. Освен това всичките са преминали генерален ремонт към края на 1942 год. и според немски документи из които съм се ровил, генералният ремонт на самолети е трябвало включва и ново боядисване/камуфлиране, респ. заличаване на предишните емблеми, буквени или цифрови кодове, бордови номера и нанасяне на нови, "спуснати" от RLM. Дали е било точно така, няма вече кой да каже.
5. Триъгълникът отпред на носа е червеният за маслото - там е масленият резервоар:
Изображение
Жълтите триъгълници с октаново число 87 трябва да са на поплавъците, зад предната стойка, където са горивните резервоари.
Както винаги, всичко горенаписано е IMHO. ;)

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 май 2016 08:49 
Извън линия

Регистриран на: 20 сеп 2014 20:10
Мнения: 123
Благодаря за информацията, особено тази за червения триъгълник. На декалния лист имах само жълт триъгълник и беше указано да се залепи зад двигателя. Всъщност схемата на горните повърхности е двуцветна РЛМ72/РЛМ73, а витлото е РЛМ 70. Може би защото е снимано със светкавица, границата между цветовете не се забелязва. Честно казано гледайки снимките, в регистрационния триъгълник не виждам нищо "чернеещо се". Някъде бях чел предположение, че триъгълника и цифрите са били червени.


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 май 2016 20:20 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 24 авг 2008 23:10
Мнения: 1055
MITKOV написа:
Благодаря за информацията, особено тази за червения триъгълник. На декалния лист имах само жълт триъгълник и беше указано да се залепи зад двигателя. Всъщност схемата на горните повърхности е двуцветна РЛМ72/РЛМ73, а витлото е РЛМ 70. Може би защото е снимано със светкавица, границата между цветовете не се забелязва. Честно казано гледайки снимките, в регистрационния триъгълник не виждам нищо "чернеещо се". Някъде бях чел предположение, че триъгълника и цифрите са били червени.

На модела си ти си направил триъгълника само с бял кант и бели цифри на фона на камуфлажа (като на изтребителите), което не е правилно - това беше причината да спомена този елемент.
Изображение
Продължавам да мисля, че оригиналното изпълнение е бял триъгълник с черни цифри. Това за "нищо чернеещо се" не го разбрах :scratch: . На черно-белите снимки все нещо се "чернее" или "белее". На снимката с трактора, пусната по-рано добре се вижда, че триъгълникът е изцяло бял, а на негов фон са тъмните цифри, според мен черни.
Изображение
Може би има и кант по края. За съжаление старите снимки не са толкова добри, та да могат да се използват като абсолютно доказателство:
Изображение
Изображение
Миналото лято в Крумово видях, че при последната реставрация на "Арадо"-то са използвали червен цвят за цифрите в триъгълника и са му сложили кант в същия цвят, но са пропуснали хоризонталната черта :roll: .
Изображение
Цветът малко ме изненада, но предположих, че това е направено по аналогия с по-модерните самолети:
Изображение
Или пък в в музея имат информация, с която аз не разполагам. Ако искаш можеш така да го направиш - поне имаш за референция музейния експонат.
P.S. Преди години бях си "играл" да чертая нашите опознавателни знаци за различни видове самолети. Допълвайки горенаписаното, IMHO триъгълникът би трябвало да изглежда така (набързо направих и вариант с окантовка):
Изображение
Изображението е 5 пъти по-голямо (5:1), отколкото е мащабът на модела (1:48).

_________________
De gustibus et coloribus non est disputandum!
Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 8 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2014 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker