Stefanoff написа:
Доколкото виждам липсват ваденки за километражите. А как ти се струва качеството на гумите? Важното е да не се разкапят след време.
а забравил съм да ги снимам, има си всичко вкл и карбонови декали за предния капак, тавана, интериора и разните дребни елементи.
Понеже си е пълен WiP няма как да минем без първите стъпки. Може и някой сравнително нов моделист да погледне.
При смолните модели винаги процесът започва с измиване със сапун и топла вода. Това не е нужно при съвременните пластмасови или метални модели, но е задължително при смолата. Просто така нареченият "release agent" който се използва трябва да се отмие. Аз ги оставям да пренощуват в сапуна и ги измивм внимателно с четка за зъби на другия ден. Това не е задължително, аз просто не бързам и ме мързи та за това.
След това внимателно отделям и почиствам всяка част от остатъци от леенето, от дефекти, мехури, точки, и т.н. За отделянето на частите, не ги отчупвайте. Или ги режете с макетен нож или за по дебелите с трионче. На третата снимка съм показал тези който аз ползвам, горещо препоръчвам JLC Razor!
Напасвам на сухо всяка една отделна част и колкото се може повече заедно. Сглобяването "на сухо" е важно за да видиш как си пасват частите но и освен това така виждам места където не искам боя - големи равни повърхности за залепяне например.
Важна стъпка след това е да се и направят по-дълбоки границите на отделните елемнти - врати, капаци, брони и т.н. Това е за да не ги запълня с грунд, боя, лак и т.н. За целта имам различни инструменти, които съм събирал през годините, но първият е самоделен. Взима се един автоматичен молив 0.3 или 0.5, режете игла или карфица с подходящ диаметър и я пъхате вместо графит. Работи перфектно като продължавам да го ползвам от време на време. Основният инструмент, който ползвам в момента е
Tamiya Engraving Blade в комбинация със съответната дръжка. Голямо предимство е, че се предлагат в различни дебелина и съответно просто сменяш острието в зависимост от това което ти трябва. За справка снимка 4.
Естествено случва се ръката ми да трепне (видимо на някой снимки) и да се наложи поправка. Това става най-лесно с малко от грунда за смола нанесен с четка. След като изсъхне монавате с шкурка и готово.
След като всички части са измити, почистени, с оправени дефекти и нанесени корекции е ред на грунд. Аз използвам Mr. Resin Primer, който обаче не мога да намеря напоследък в нашите моделистки магазини, ще трябва да го заменя с нещо. Това е много важен момент понеже на сивото се виждат всички дефекти и ако съм пропуснал нещо или някое място има нужда от още работа си личи много добре.
Почивка във ваната
подсушаване
различни триончета за рязане на смолата. Аз използвам най-вече това, което прилича на назъбено бръснарско ножче. Адски е остро!
Това пък са инструментите за гравиране, който ползвам включително и моливът!
Минимална нужда от почистване, но все пак се намира тук таме
Помните ли единственият дефект, който намерих първоначално? Е, вече го няма, отне ми 10 секунди.
няма лепило, всичко си пасва добре, готов съм за следващата стъпка - грунд.
Моментът на истината и поправките
тук ръката ми е "трепнала" и леко съм изкочил и надрал, но всичко е корегирано вече.