Време е за сериозно моделиране и абсолютно безкомпромисен модел. Model Factory Hiro правят особени модели - ужасни са, абсолютно всяка част изисква много работа, всяка част изисква напасване на сухо поне няколко стъпки напред, всяка част изисква почистване, наместване, шкурене, пробиване и тн. НО крайният резултат си заслужава мъките!
Преди месец или два основателят на компанията, мистър Хиро, почина на пределна възраст. Реших да направя един от най-класическите им модели на един от най-класическите автомобили произвеждани някога. Ferrari F40 GTE в 1/24.
Моделът не е нов, от преди доста години е и си му личи - иска дори повече работа от нормално, но пък е жесток! Тялото е от отлично излята смола. Тънка, без балони и почти без нужда от чистене. Повечето части обаче са от бял метал и съответно искат много чистене, деформирани са и са изляти доста грубо, тоест ще играят яко шкурката и дремела. Естествено освен това са и няколкостотин
Има две Платки фотоец. Малката е по-дебела и стандартна. Голямата е залепена с фолио от едната страна само, не от двете. Повечето части нямат “крачета” свързващи ги с платката. Това е СУПЕР! Практически не изискват почистване, много ми харесва! Прозрачните части са вакуформоваани или смола, ще е мъка и с тях. Има и доста струговани чарколя, винтчета, телчици и тн. Декарите са един голям лист на картограф и изглеждат отлично.
Започнах по инструкция с двигателя, който е изцяло от бял метал. Добавих и жълти кабели както и черни ремъци. Повечето от частите не са боядисани, но и няма нужда.
Едновременно започнах и купето. Задният капак е от бял метал както и спойлера. След сато разгледах внимателно каквито снимки намерих, установих, че спойлера е част от капака тоест няма видимо разделение както при коли номер 27 и 44 (IGOL). Хванах поялника и ги запойх, после с пили и шкурка заличих всякаква следа от сглобката - ето това му е хубавото да работиш с тези модели.
Останалите части на купето са от смола. Тук внимателно ги почистих, грундирах с mr. Primer Surfacer и след това с бял mr. Surfacer 1500. Шкурка 3000 на Тамия помогна повърхностите да да гладки. Реших да не използвам зелените декали, а да маскирам и боядисам. Получи се добре с изключение на предницата, където тиксото повдигна боята. Вече я свалих напълно и ще се боядисва на ново.