Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 апр 2024 18:17

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 16 май 2023 14:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
Здравейте,

напоследък тече доста агресивна рекламна кампания на Alpha Model, сравнително нов (поне за мен) пройзводител на "high quality resin models" или поне те така твърдят. Реших да я проверя тази работа! Поръчах си моделите на 19 май, на 20 бяха изпратени от Китай, а на 25-ти преди обяд ми бяха в ръцете. Доста силен старт според мен. Всичко отлично опаковано и присигна в отлично състояние - няма нищо счупено или повредено, което е още един плюс. Какво намерих в кутията? Ами на пръв поглед моделът найстина е high quality, няма балони в смолата, отликата е прецизна и отлична, формите и пропорциите изглеждат правилни. Броят на детайлите не е голям, но това е нормално за модел от смола. Все пак няма отварящи се врати, двигател и т.н. На "сухо" всички части си пасват отлично, прозрачната смола изглежда по-добре от тази на Model Factory Hiro. Единственото, което е ново за мен е "остъклението", което е от тънък прозрачен...винил предполагам. Единственият дефект, които успях да намеря е прашинка на предния ляв калник, но това се оправя с едно монаване с шкурка. Това което не ми хареса са коланите от фотоец и ще ги сменя с афтърмаркет от плат, но това е единственото нещо, което няма да е от кутията.
Като цяло всичко на пръв поглед изглежда много добре, великолепен модел, отлична детайлност, не много части, хубава смола не изискваща седмци работа за да заприлича на нещо. Това е модел, който може да бъде изработен от всеки с малко старание и желание т.е. доста подходящ за начинаещи, които искат да пробват нещо такова. Имайки предвид всичко това, реших да направя един build log, току виж бил полезен на някой.
Ето и малко снимки за това какво намерих в кутията.

ПП: друга грешка, която забелязах чак ан снимките е изписаното "Prosche" на кутията :joker:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 17 май 2023 08:20 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
Доколкото виждам липсват ваденки за километражите. А как ти се струва качеството на гумите? Важното е да не се разкапят след време.

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 юни 2023 12:24 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
Stefanoff написа:
Доколкото виждам липсват ваденки за километражите. А как ти се струва качеството на гумите? Важното е да не се разкапят след време.

а забравил съм да ги снимам, има си всичко вкл и карбонови декали за предния капак, тавана, интериора и разните дребни елементи.
Понеже си е пълен WiP няма как да минем без първите стъпки. Може и някой сравнително нов моделист да погледне.
При смолните модели винаги процесът започва с измиване със сапун и топла вода. Това не е нужно при съвременните пластмасови или метални модели, но е задължително при смолата. Просто така нареченият "release agent" който се използва трябва да се отмие. Аз ги оставям да пренощуват в сапуна и ги измивм внимателно с четка за зъби на другия ден. Това не е задължително, аз просто не бързам и ме мързи та за това.
След това внимателно отделям и почиствам всяка част от остатъци от леенето, от дефекти, мехури, точки, и т.н. За отделянето на частите, не ги отчупвайте. Или ги режете с макетен нож или за по дебелите с трионче. На третата снимка съм показал тези който аз ползвам, горещо препоръчвам JLC Razor!
Напасвам на сухо всяка една отделна част и колкото се може повече заедно. Сглобяването "на сухо" е важно за да видиш как си пасват частите но и освен това така виждам места където не искам боя - големи равни повърхности за залепяне например.
Важна стъпка след това е да се и направят по-дълбоки границите на отделните елемнти - врати, капаци, брони и т.н. Това е за да не ги запълня с грунд, боя, лак и т.н. За целта имам различни инструменти, които съм събирал през годините, но първият е самоделен. Взима се един автоматичен молив 0.3 или 0.5, режете игла или карфица с подходящ диаметър и я пъхате вместо графит. Работи перфектно като продължавам да го ползвам от време на време. Основният инструмент, който ползвам в момента е Tamiya Engraving Blade в комбинация със съответната дръжка. Голямо предимство е, че се предлагат в различни дебелина и съответно просто сменяш острието в зависимост от това което ти трябва. За справка снимка 4.
Естествено случва се ръката ми да трепне (видимо на някой снимки) и да се наложи поправка. Това става най-лесно с малко от грунда за смола нанесен с четка. След като изсъхне монавате с шкурка и готово.
След като всички части са измити, почистени, с оправени дефекти и нанесени корекции е ред на грунд. Аз използвам Mr. Resin Primer, който обаче не мога да намеря напоследък в нашите моделистки магазини, ще трябва да го заменя с нещо. Това е много важен момент понеже на сивото се виждат всички дефекти и ако съм пропуснал нещо или някое място има нужда от още работа си личи много добре.


Почивка във ваната
Изображение

подсушаване
Изображение

различни триончета за рязане на смолата. Аз използвам най-вече това, което прилича на назъбено бръснарско ножче. Адски е остро!
Изображение

Това пък са инструментите за гравиране, който ползвам включително и моливът!
Изображение

Минимална нужда от почистване, но все пак се намира тук таме
Изображение

Помните ли единственият дефект, който намерих първоначално? Е, вече го няма, отне ми 10 секунди.
Изображение

няма лепило, всичко си пасва добре, готов съм за следващата стъпка - грунд.
Изображение

Моментът на истината и поправките :) тук ръката ми е "трепнала" и леко съм изкочил и надрал, но всичко е корегирано вече.
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 юни 2023 15:58 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
Ейййй, най-после един истински WIP :cheers:
Следя с голям интерес!

Няколко допълнения - подобни детайли стават ли за почистване в ултазвукова вана? Или ще увреди смолата?
И друго - след водата, дали не е добра идея да се прекара през изопропилов спирт? Той ще острани от една страна вероятни останали омазнявания, и от друга ще разтвори всяка възможна останала вода!

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 юни 2023 17:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
Stefanoff написа:
Ейййй, най-после един истински WIP :cheers:
Следя с голям интерес!

Няколко допълнения - подобни детайли стават ли за почистване в ултазвукова вана? Или ще увреди смолата?
И друго - след водата, дали не е добра идея да се прекара през изопропилов спирт? Той ще острани от една страна вероятни останали омазнявания, и от друга ще разтвори всяка възможна останала вода!


Нямам ултразвукова вана и не съм пробвал :( Относно спирта, сигурен съм, че не е лоша идея, аз обикновенно минавам с нормален етилов алкохол, който също мацерира мазнините. Обикновенно след като приключа с почистването на детайлите за да отстраня мазнината от пръстите ми преди грунд.

Следва боята! Спрях се на Ruby Star (82N sternrubin).
Боята добре, след нея е най-критичната стъпка - лакът! Използвам 2К лак, като пръскам един много лек слой - като мъгла. След 15 минути пръскам втори слой, който вече наливам здраво. Два- три дни по-късно отивам да проверя как се е получило.
Резултатът в случая беше ОК и много случай би бил съвсем задоволителен - моделът е адски гланцов и лъскав. За мен обаче не е достатъчно естествено няма как да се мине без портокалова кора, но това е отлична възможност да покажа моята техника за борба с нея. Снимам отвън на слънчева светлина, под ъгъл за да покажа дефектите и напредъка по тях.

Не е супер зле - таванът е всъщност ОК, предният капак и вратите не чак толкова...
Изображение

Понеже лявата врата беше с поправка, ще показвам нея за консистентност. Започвам портокалчето с шкурка 3000 на сухо. Тук вече много добре се вижда след няколко минавания. Целта в случая е да се отстранят напълно неравностите.
Изображение

Готово, всичкият портокал го няма вече. Сега трябва да се върне блясъка. За целта използвам водни шкурки 3400, 4000, 6000, 8000 и 12 000.
Изображение

До тук е след шкурките, вече доста гладко, но далеч от първоначалната бляскавост. Следващата стъпка включва четири пасти за полиране. В случая на ръка, но доста често използвам дремел за тях освен последната. Вече изглежда по-добре от колкото в началото, а остава и последната стъпка - вакса, но тя ще е чак като моделът е завършен. Виждат се облаците над София, ще вали :)
Изображение

това са използваните материали
Изображение

а това е крайният резултат :)
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 05 авг 2023 21:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
По принцип моделът вече е готов, Маздата също. Ще постна снимки тези дни просто ми трябва малко време.
Та до къде бях стигнал, а да - след полирането е време за черните елементи и също черно отвътре на модела. За целта облепям например прозореца с жълто тиксо, хатискам с клечка за зъби там където е панелът и трябва да се среже и после с ново острие от скалпел (или макетно ножче) режа. Номерът е да се направи без никакъв натиск и да се внимава да не се кривне. В случая беше лесно, но не винаги е така.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Време е и за интериора. Тук имам два трика, които ще споделя:
Първо никога не използвам чисто черно. Утре като се качите в колата обърнете внимание на корите и ще видите, че не е абсолютно черен, а тъмно сив. Така че винаги боядисвам с тъмно сиво (почти черно), а отделните панели и елементи ги подчертавам с чисто черно. Така всички детайли изпъкват и се виждат и нищо не се изпуска.
Вторият трик е, че слагам по една капка гланцов лак върху декалите на таблото без да я размазвам, тоест искам да остане като капчица. Така се получава мноого лек ефект като от леща и скоростомер, оборотомер и т.н. се виждат по-добре.

По интериора има и много фотоецвани части. Те понякога могат да са плашещи за хората без опит. За това ще покажа как аз работя с тях и какво смятам за важно.
Лепят се с секундно лепило или се запояват една а друга. Ако трябва да я залепите за смола естествено ползвате лепило. Ако фотоеца е от месинг може да го окислите и направите черен, после боята хваща по-лесно или пък въобще не се налага да боядисвате. Говорейки за боядисване, трябва си праймер за метал или боята пада при най-лекото потъркване. Когато отрежте частта от платка винаги внимателно изпилвайте крачетата с пиличка. Човек си мисли, че не си личат и после установява,че направо го бодт в очите, не ме питайте как го знам това.

Изображение

изпилвам "крачетата"
Изображение

Лепило
Изображение

Крайният резултат
Изображение


За "килимчето" по пода използвах flocking powder. Работата с нея е малко трики - внимателно намазвате само местата където искате флокинг с бяло лепило (тип Ц200) и ръсите през ситна цедка. Хубаво е да сложите един бял лист отдолу и после да изтръскате върху него всичко, което не е залепнало и да го върнете обратно в кутийката. Най-трудната част е лепилото да е само там където искате да бъде а не навсякъде другаде :) На мен още не ми се отдава това...

Ами това е, остана само снимките на готовия интериор:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 07 авг 2023 08:08 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
Супер се получава :cheers:
Само "тревата" на пода, признавам си не ми харесва :(

А карбона как направи?

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2023 11:18 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
Stefanoff написа:
Супер се получава :cheers:
Само "тревата" на пода, признавам си не ми харесва :(

А карбона как направи?

Благодаря,
а относно тревата и на мен не ми харесва, но няма да се вижда за щастие. Нещо не мога да го докарам баш както искам, като проблемът е в техниката и нанасянето на лепилото. Нищо де, всички се учим.
За карбона - ами декали. Част от комплекта са, забравих да ги снимам. Иначе има за целия интериор и екстериор. Включително тавана, капака, спойлера, но тях няма да ги ползвам защото от снимките, които видях в интернет, повечето автомобили не са с карбонови елементи. Това е само за най-наточените :)


Нагоре
МнениеПубликувано: 08 авг 2023 17:14 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
Супер се е получил!
Твоята работа, заедно с няколко клипа в интернет, които гледах напоследък, ме вдъхновиха да опитам и аз с някой по-сериозен модел на автомобил. Което ще е нещо ново за мен. Днес си взех новия Мустанг на Тамия и скоро ще пусна тема. Ще се радвам да помагаш със съвети и напътствия :)

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 авг 2023 17:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 967
Stefanoff написа:
Супер се е получил!
Твоята работа, заедно с няколко клипа в интернет, които гледах напоследък, ме вдъхновиха да опитам и аз с някой по-сериозен модел на автомобил. Което ще е нещо ново за мен. Днес си взех новия Мустанг на Тамия и скоро ще пусна тема. Ще се радвам да помагаш със съвети и напътствия :)


Този Мустанг е жесток - самата кола изглежда брутално, а новите модели на Tamiya са отлични. Ще ти хареса и не вярвам да имаш проблеми, но ако има нужда ще помагам естествено.
Междувременно Поршето е готово, това са финалните снимки :)
Цветът е Ruby Star и има хора, който казват, че е отвратителен, но аз го харесвам. На последната снимка се виждат следващите два модела :)

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker