Европейското мина. Представихме се супер. Вече може да продължим.
Ванти, щагове и товарни тали.
Първо ванти. Задните ванти са остропени, защото в тях се трият гафелните платна - Фок и Грот.
Маркварт е един от най големите компетенти по такелаж. Така го е обяснил в книгата Global Schooner.
Прикачен файл:
DSC_2197.jpg [ 237.88 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2200.jpg [ 228.19 KиБ | Видяна 79 пъти ]
И гротщаг. Те са два. Трябва да могат да се ползват поотделно. Подветрения е отпуснат.
Прикачен файл:
DSC_2201.jpg [ 144.57 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2203.jpg [ 116.8 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2204.jpg [ 179.92 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Готово за фиксиране. Връзвам и вантовите утки. На тях се връзва подвижния такелаж. На този кораб няма кофел-нагел планки.
Прикачен файл:
DSC_2206.jpg [ 187.93 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2209.jpg [ 202.74 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2211.jpg [ 215.52 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Товарни тали. Всъщност те се слагат първи. Но ги затягаме последни, за да не пречат.
Прикачен файл:
DSC_2212.jpg [ 185.66 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Долния край на ходовата част е дълъг строп.
Прикачен файл:
DSC_2230.jpg [ 173.2 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2213.jpg [ 186.25 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Фокщаг. Това въже е по специално. В шпациите на витките има тънко въже. Това се нарича транцоване.
Прикачен файл:
20240714_114123.jpg [ 168.99 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Настройване по вертикал.
Прикачен файл:
DSC_2223.jpg [ 195.05 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2224.jpg [ 207.67 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2225.jpg [ 206.3 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2226.jpg [ 195.96 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2227.jpg [ 174.58 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2228.jpg [ 165.16 KиБ | Видяна 79 пъти ]
Прикачен файл:
DSC_2229.jpg [ 137.5 KиБ | Видяна 79 пъти ]