Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 дек 2024 08:23

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 70 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: HMS Blandford Cross Section
МнениеПубликувано: 29 ное 2021 10:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Привет на всички!
Отдавна съм регистриран и чета форурма но едва сега събрах смелост и се реших да публикувам моя работа. Голяма част от нещата, които правите и показвате тук са буквално шедьоври и на светлинни години от моите знания и възможности. Но пък нали това е целта на форума. Да приемаме градивна критика и да си помагаме кой с каквото може.
Модела, който започвам е сечение /секция/ на HMS Blandford 1:48. Чертежите по които работя са от https://shipsofscale.com/sosforums/ форума. Само да вметна, че не съм много добре с терминологията на частите на корабите, така че ще се радвам да бъда коригиран.

И така: Изработване на шпаунготите /ребрата/. Реших да си направя предварително изрязани заготовки за всяка част от реброто /флортимбърс-и и футокс-и/, които залепвам и чак тогава изрязвам по контура.


Прикачени файлове:
001.jpg
001.jpg [ 836.13 KиБ | Видяна 1073 пъти ]
002.JPG
002.JPG [ 927.66 KиБ | Видяна 1073 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Последна промяна от Jolly Roger на 29 ное 2021 13:41, променено общо 1 път.
Нагоре
МнениеПубликувано: 29 ное 2021 10:34 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Изработване на кил-а с жлебове за ребрата и шпунтов канал.


Прикачени файлове:
003.JPG
003.JPG [ 1004.43 KиБ | Видяна 1071 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 29 ное 2021 18:26 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 512
Местоположение: Стара Загора
:thumright:
Похвално ! Скачаш в дълбокото !
Виждам, че си ти с техниката. Техниката ти е добра. Каквото не ти е ясно ПИТАЙ. Има компетентни колеги.
Ползвай , ако имаш фрези с винтови канали и малки диаметри на високи обороти. С правите кали понякога пукат дървото. За по-твърдите дървете си набави триончета с по ситни зъби.

Ще помагаме !

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 29 ное 2021 20:12 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Благодаря! Ще видим до къде ще я докарам :)
Да, това с фрезите го установих опитно. Имам и малки фрези с винтов канал но нещо много ми дойдоха сметките, изчислявайки движението по трите оси на машинката :) Затова заложих на диаметър точен на прорезите на кил-а.
Благодаря за съветите и да...със сигурност ще има доста въпроси от моя страна.

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2021 08:29 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Монтиране на шпаунгоутите към кила.


Прикачени файлове:
004.JPG
004.JPG [ 990.68 KиБ | Видяна 1042 пъти ]
005.JPG
005.JPG [ 999.61 KиБ | Видяна 1042 пъти ]
006.JPG
006.JPG [ 903.7 KиБ | Видяна 1042 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2021 12:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1511
Местоположение: Силистра
И от мене браво. Още от първите снимки стана ясно че не си корабомоделист от вчера. Като гледам си прелистил бая литература. То по добре само да гледаме, ти се справяш отлично.
Успех :salut: :salut: :salut:

_________________
Славян Нарлев BG-136
I wanna be like you
And be a wise man too
But I'm looking for
An easy way to learn
Uriah Heep (c)


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2021 13:03 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Благодаря за хубавите думи! :salut:
Всъщност това е почти първия ми модел започнат от нулата. Като изключим една плоскодънна лодка http://model.airgroup2000.com/viewtopic.php?f=35&t=7841, която барнах скоро за загрявка. До сега съм се занимавал само с кит-ови модели.

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2021 16:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2495
Местоположение: София
Много чиста и прецизна работа!
Ако това ти е първи модел, представям си натам какво ще се случва.
Успех с проекта, ще следя с интерес.

:thumleft:

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
МнениеПубликувано: 30 ное 2021 16:25 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Благодаря!
Опитвам се да не претупвам нещата. Дано да няма издънки до края :)

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 01 дек 2021 10:41 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
"Болтове", оксидиране и монтиране на килсон-а.


Прикачени файлове:
007.JPG
007.JPG [ 741.89 KиБ | Видяна 1013 пъти ]
008.JPG
008.JPG [ 760.18 KиБ | Видяна 1013 пъти ]
009.JPG
009.JPG [ 947.79 KиБ | Видяна 1013 пъти ]
010.JPG
010.JPG [ 235.39 KиБ | Видяна 1013 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 02 дек 2021 08:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Мисля да продължа с дъските на киловия пояс обаче преди това имам два въпроса. Единия е от чисто любопиство а другия е технически. Та:
1. Знае ли някой с каква цел е оставян този канал. Поз. №8 (Лимбербордовый канал) на схемата?
2. Дъските посочени с червена стрелка. Били ли са заковавани към ребрата или просто са поставяни свободно, с цел ако се наложи да имат достъп до въпросния канал от първия ми въпрос. Конкретно ме интересува по какъв начин да раположа "гвоздеите" на самите дъски ако са били заковавани.


Прикачени файлове:
Лимбербордов канал.jpg
Лимбербордов канал.jpg [ 401.69 KиБ | Видяна 993 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 02 дек 2021 19:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1511
Местоположение: Силистра
Колега, това е част от вътрешната обшивка. Тя обаче не е навсякъде. нагоре има само отделни пояси. Най долу се образува кухина, там се събират водите от течове по външната обшивка, от палубите, въобще трюмните води. Там са и смукателните отвори на осушителните помпи. Гледай всички чертежи, иначе няма как да разбереш.

Прикачен файл:
__0041_2.jpg
__0041_2.jpg [ 249.38 KиБ | Видяна 981 пъти ]

Прикачен файл:
__0058_2.jpg
__0058_2.jpg [ 223.5 KиБ | Видяна 981 пъти ]


Дъската е открай докрай и се кове като останалите дъски от вътрешната обшивка. На двете картинки има дадено, но както е на всички английски чертежи е спестено. Кове се на всяко ребро (на двойните, и на двете).

Тия листи са от анатомито на Бландфорд.

_________________
Славян Нарлев BG-136
I wanna be like you
And be a wise man too
But I'm looking for
An easy way to learn
Uriah Heep (c)


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 дек 2021 08:09 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Ползвам същата книга като "съветник" но наистина тези неща са спестени или поне аз не открих нищо. Затова попитах. Благодаря за полезното инфо.

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 дек 2021 09:59 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Намерих някаква информация на колегите от американски форум. Английския не ми е най-силната страна но доколкото успях да разбера, казват че тези дъски са били доста къси с цел ако се наложи да имат по-лесен достъп до въпросния канал. Ето и цитата от тях:

"Regarding the limber boards: The purpose of the limber passage was to drain water to the lowest point of the bilge so the pumps could remove it. The limber boards allow access to that space to remove any debris and also to help prevent debris from getting in there in the first place. In general they were short (*about 3 feet long) so they could be handled by one seaman, and had two finger holes drilled in each to allow for gripping them. The quote below is from Goodwin's book on the construction of the English Man of War

Въпроса е може ли да им се вярва и дали наистина е било така както е обяснено и показано на снимката. Лично на мен ми звучи доста логично.


Прикачени файлове:
Limber strake.jpg
Limber strake.jpg [ 439.36 KиБ | Видяна 965 пъти ]
C436BA82-7E5A-4AAB-8118-DCA9BF9CCAD8.jpeg
C436BA82-7E5A-4AAB-8118-DCA9BF9CCAD8.jpeg [ 341.94 KиБ | Видяна 965 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 03 дек 2021 11:17 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Ха...мисля, че открих отговора. Лимбърбордовия канал /не знам как е на български тоя термин/ е бил покриван с къси дъски с разпробити отвори за пръстите. Доколкто разбрах въобще не са били заковавани към корпуса. Просто са служили за нещо като капаци. И когато се е налагало да се чисти събраната мизерия, която помпите не е успявала да изчисти са ги повдигали, изчиствали и връщали обратно. На скицата от друга анатомия се вижда по-добре, а снимката е на колега от Shipofscale форума.


Прикачени файлове:
Limberboard.jpg
Limberboard.jpg [ 521.36 KиБ | Видяна 962 пъти ]
limberboard holes.jpg
limberboard holes.jpg [ 244.19 KиБ | Видяна 962 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 70 мнения ]  Отиди на страница 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker