Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 14 дек 2024 09:11

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 04 дек 2021 00:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1511
Местоположение: Силистра
Разгледах подробно монографията на Амарант. Чертежите на издателство АНКРЕ са много подробни. Верно че маниера е френски, но явно идеята е същата. Верно тия дъски не са били ковани. Не са били много къси. Освен това са стигали до степса на гротмачтата, там са смукателите на помпите. Точно в степса няма дъски. Ако сечението, което изобразяваш е там, може да го направиш точно така. Утре ще ти сканирам тоя район в три проекции.
Амарант е корвета от почти същия клас и от почти същото време.

_________________
Славян Нарлев BG-136
I wanna be like you
And be a wise man too
But I'm looking for
An easy way to learn
Uriah Heep (c)


Нагоре
МнениеПубликувано: 04 дек 2021 10:23 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1511
Местоположение: Силистра
Прикачен файл:
011.jpg
011.jpg [ 429.24 KиБ | Видяна 731 пъти ]

Прикачен файл:
011_2.jpg
011_2.jpg [ 409.94 KиБ | Видяна 731 пъти ]

Прикачен файл:
011_3.jpg
011_3.jpg [ 479.75 KиБ | Видяна 731 пъти ]

Прикачен файл:
011_4.jpg
011_4.jpg [ 606.28 KиБ | Видяна 731 пъти ]

_________________
Славян Нарлев BG-136
I wanna be like you
And be a wise man too
But I'm looking for
An easy way to learn
Uriah Heep (c)


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2021 09:55 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Цитат:
Разгледах подробно монографията на Амарант. Чертежите на издателство АНКРЕ са много подробни. Верно че маниера е френски, но явно идеята е същата. Верно тия дъски не са били ковани. Не са били много къси. Освен това са стигали до степса на гротмачтата, там са смукателите на помпите. Точно в степса няма дъски. Ако сечението, което изобразяваш е там, може да го направиш точно така

Доста интересна и полезна информация си открил. Благодаря!
Да, сечението ми е точно около грот мачтата и ще видя как ще го мисля. От чертежите които си сканирал, обаче не успях да видя с каква дължина са били тия дъски. Както и че при моите описания твърдят, че в самите дъски имало пробити отвори а при този случай, не видях такива. Освен ако не са сметнали за необхдимо да ги отразяват. Другия вариант който ми се струва, освен ако не съм в грешка е, че между самите дъски има оставена фуга. Възможно е тогава да отпадат въпростните отвори.

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2021 10:10 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Едно време баба ми казваше "-Докато си почине магарето, да вземем да оплевим нивата" :)
Та и аз реших, докато събера повече информация около въпросния канал, да се пробвам да си подготвя халките за бъдещите оръдейни лафети.


Прикачени файлове:
011.jpg
011.jpg [ 914.79 KиБ | Видяна 710 пъти ]
012.jpg
012.jpg [ 744.45 KиБ | Видяна 710 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2021 10:14 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 28 ное 2008 18:48
Мнения: 1511
Местоположение: Силистра
На чертежа са различно дълги, 3,4 - 4 метра. Обаче лявата и дясната са еднакви. Лягат във фалцове точно като капаци. На скана който съм показал се вижда оставена междина, явно за да се хващат там.
Това, обаче е френски вариант. Препоръчвам да се придържаш към английския. Освен това и звучи логично.

_________________
Славян Нарлев BG-136
I wanna be like you
And be a wise man too
But I'm looking for
An easy way to learn
Uriah Heep (c)


Нагоре
МнениеПубликувано: 06 дек 2021 10:27 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Така и ще направя. Хубавото е че няма "стандарт" за дължина и т.н., което ми дава свобода. А може и да разцъкам различни варианти да видя как ще изглежда по-добре. Но мисля първо да стигна до степс-а на мачатата и тогава ще го умувам. Още веднъж огромни благодарности!

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2021 08:43 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Малък напредък по киловия пояс на вътрешната обшивка и поставяне на кламсите на долната палуба.


Прикачени файлове:
013.JPG
013.JPG [ 312.56 KиБ | Видяна 667 пъти ]
014.jpg
014.jpg [ 475.73 KиБ | Видяна 667 пъти ]
015.JPG
015.JPG [ 988.95 KиБ | Видяна 667 пъти ]
016.JPG
016.JPG [ 436.44 KиБ | Видяна 667 пъти ]

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"
Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2021 10:28 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 512
Местоположение: Стара Загора
Много добре се получава!
Само една забележка, шкурка !
Една фатка за настръхването на дървото. Преди да заковеш летвата я навлажняваж. С мокра гъба става най-лесно. След като изсъхне (може и в микровълнова фурна за по-бързо) дървото настръхва и го минаваш с шкурка 400-600. Другия варинт е да го лакираш с разреден лак и пак шкурка. По този начин запечатваш дървото и няма мърдане.

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2021 11:45 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Ха. Това е нещо непознато за мен. Какво имаш предвид да "настръхне" дървото или каква е целта на тази операция?

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 13 дек 2021 16:23 
Извън линия

Регистриран на: 22 апр 2014 15:02
Мнения: 76
Местоположение: Велинград
Не съм специалист по технология обработка на дървесината но настръхване се получава когато се бичи или реже и се прекъсват жилите на дървото и краищата им се огъват- "настръхват.За това в старите сгради 60-70 и повече години гредите а в някои случаи и дъските са дялани и брадва или с друг подобен инструмент и рендосвани.В моделизма тези стари методи са трудно приложими.За това се шлайфа на ръка или машинно ако размера на детайла позволява при мен обикновено на ръка в последователност шкурка 120,240,400 или 500 финално и след това масло.

_________________
Ангел Семерджиев BG 131
ВЕЛИНГРАД
0887364710


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 дек 2021 08:21 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Това е да се постигне по-гладка повърхнина ли?
Полезен съвет, за което благодаря! Лошата новина е, че вече залепените летви няма как да ги изкшкуря без да наруша ръбовете на дъските. Хубавата е че тази част няма да е кой знае колко видима след като се наслагат палуби и обшивка. Ще пробвам този похват на следващите дъски и най-вече на палубния настил. Обаче има една "вътрешна борба" в мен. В крайна сметка през времето когато са строени тези кораби не е имало нито машини, нито технологии с които дъските да са ставали идеално рендосани. Имало е следи по тях от триони, тесли, брадви и т.н. Въпроса е ако се изшлвайфат всички елеметни до иделана полирана повърхнина няма ли модела да придобие прекалено...корекомски лъскав вид :) Та това ми е дилемата: дали дървените елементи да имат лек груб вид или да бъдат лъснати до блясък?

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 дек 2021 10:00 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 04 окт 2012 15:17
Мнения: 512
Местоположение: Стара Загора
Jolly Roger написа:
В крайна сметка през времето когато са строени тези кораби не е имало нито машини, нито технологии с които дъските да са ставали идеално рендосани. Имало е следи по тях от триони, тесли, брадви и т.н.

Да, не е имало като модерните машини, но е имало гатер и банциг, а останалото се е правело на ръка : с трион, тесла, ренде, пила и длето. Почти не е имало неравности по дъските, но умножено по мащаба на модела повърхността става почти идеално гладка.

Настръхването ще го обясня по-подробно. Когато изгладиш една летва с шкурката до идеално гладко и я оставиш на въздух, власинките по нея настръхват. Защото поемат влага от въздуха, когато е сух въздуха и те изсъхват, но си остават настъхнали. Това е естествен процес защото дървото диша. Когато мокриш дървото, изсушаваш го и шкуриш, премахваш власинките. С други думи ти ускоряваш този процес. За да не поема повече влага, готовия детайл се намазва с масло за дърво. Лошото при тази технология е че след известо време 2-3 години пак трябва да се намаже.
Аз използвам другата по-мързелива технология. Готовия елемент преди да е сглобен го потапям за 10-15 секунди в разреден с ацетон нитроцеулолозен лак 1:1. Ако елемента е голям го мажа с четка. Когато изсъхне след около 1час го мивам с шкурка 300-400. Сглобявам детайла с другите елементи обработени по този начин. Когато детайла е окончателно сглобен го напръсквам с матлак. Освен това се заздравява дървесината особено при блокове, утки, нагели и други дребни елементи. Запазва се структурата на дървото, запечатва се да не диша и не се измята.
Освен това много е важно лепилото : JIP super glue liquid - жълта тубичка от кварталната бакалия стува стотинки.

Изображение

Има много съществено предимство пред другите маркови "каноконлити". Когато изсъхне става прозрачно и се обработва лесно, ако някъде има просмукано в дървото лепило то не може да се изчисти, но след лакиране с матлака вече не се забелязва.
Детайлите не трябва да са лъскави, а матови. Освен това матлака прикрива някои несъвършенства.
:salut:

_________________
Любомир Ненов - BG27
http://www.NenovTechnic.eu/ - ХОБИ ОНЛАЙН МАГАЗИН


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 дек 2021 10:11 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Много полезна информация за мен. Наистина огромни благодарности!
Идеята ми като цяло е след като завърша модела да го мина с ленено масло. Дали ще сбъркам? Или ме съветваш да се насоча към лакове?

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 дек 2021 10:48 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 юни 2009 15:37
Мнения: 2495
Местоположение: София
Jolly Roger написа:
Много полезна информация за мен. Наистина огромни благодарности!
Идеята ми като цяло е след като завърша модела да го мина с ленено масло. Дали ще сбъркам? Или ме съветваш да се насоча към лакове?


Вземи си Danish Oil - по-добре е от лененото масло. Подчертава тесктурата и запечатва дървото.
Литъра е около 60 лв, но има малки разфасовки ей тука:

https://tinkoknives.com/shop/masla-vosa ... l-0-100-l/

Имай предвид, че детайл обработен с ленено масло или олиото после трудно се лепи.

Следя с интерес!

_________________
BG - 264

In The Game Of Thrones, you win or you die,
there is no middle ground!


Нагоре
МнениеПубликувано: 14 дек 2021 10:57 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 29 авг 2014 22:03
Мнения: 69
Местоположение: Севлиево
Цитат:
Имай предвид, че детайл обработен с ленено масло или олиото после трудно се лепи

Това го разбрах по трудия начин. :)

Благодаря за линка и съвета. Вероятно ще се възползвам.
С четка или с тампон е хубаво да се нанася?

_________________
"Колкото повече знаеш, толкова по-малко носиш"


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна 1 2 3 4 5 Следваща

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker