iioonnii написа:
...Ще го пробвам на някой модел, но има ли сведения за такива машини - снабдени с различни части на самолета, тоест, с различен цвят на камуфлажа, колкото до прибори на таблото и прочие съм на ясно.
Отговарям тук на въпроса на Йони, за да не пълня
другата тема за Ме-328 с подробности, които не се отнасят до нея самата. Примерът, който съм дал там е фантазия, показваща различни техники, но сведения за "закърпени" самолети с части в различни цветове, има колкото щеш и то от почти всички периоди, особено от военновременните.
Много често ремонти са били правени при полеви условия и липсата на резервни части е карала техниците да прибягват до "канибилизиране" на други (повредени) машини. Но даже и най-банални "кръпки", оставени небоядисани или "замазани" с неподходяща боя на някои самолети, изглеждат като нарочно направен петнист камуфлаж.
Последната снимка по-горе е на възстановения от американците след края на войната в Япония прототип на "Кюшу Шинден", при използването на нови части или части от другия прототип.
И следвоенни машини получават разноцветни елементи, като причините могат да са или замяна на части от други самолети с по-ранен камуфлаж, или "експериментиране" с камуфлажа.
В тази връзка: по време на Корейската война Флотът на САЩ изпитва върху няколкостотин самолета, какви ще са последствията, ако те са оставени без камуфлаж (по подобие на ВВС). Естествено не закъсняват и случаите, когато големи части от камуфлирани и "голи" самолети се събират заедно. По-долу са две от любимите ми машини
:
Ако някой има подобни снимки, от който и да е период на авиацията, нека ги показва в тази тема.