Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 21 апр 2024 17:08

Всички времена са UTC+03:00




Създай нова тема  Отговори  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 02 юни 2009 14:32 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Както стана ясно в една друга тема се занимавам с танковия влекач на Ревел. Китът има своите проблеми, като опростените и липсващите детайли са най-малкия такъв. Следващия са явно разместените половини на формата (или прекалено високото налягане предизвикало явно излишния ръб, видим там, където двете половини на формата се събират), щото в кита има една част, който да няма проблем при леенето и това е прозрачното фолио за прозорците.

За да завършим цялата тази красота след сглабяне на 18те гуми в композицията (2 резервни) се установява, че моделът стои буквално на площ "един косъм". Линията между половините на гумите е цялата опорна повърхност. Аз мисля да го натоваря и нещото просто би изглеждало абсурдно.

Ляво - търсен ефект, дясно - преувеличено настоящо състояние.

Изображение

Питанката е такава: как да пресъздам flattened + bulged tires? Опитах гореща (невряща вече) вода - при натиска ръбовете на протектора даже не се нащърбиха, камо ли пък да се сплеска гумата. Разбира се по-интензивно нагряване дирекно направи дупка в гумата без да я "издуе", което мен не ме интересува. Да ги варя целите във вода ли? Ще помогне ли това предвид дебелината на детайлите?

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 юни 2009 17:16 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 19:18
Мнения: 2751
Местоположение: България, гр. Варна
Защо не пробваш на свещ? Нагряваш отдолу, но внимаваш да не я разтопиш, след това докато е топла, натискаш гумата на равна повърхност, да се сплеска малко.

_________________
Can't talk, Got to shoot!!!
--> 72/scale Factory - Personal FB page <--
--> DishModels - Personal Gallery <--


Нагоре
МнениеПубликувано: 02 юни 2009 20:12 
Извън линия

Регистриран на: 01 фев 2006 13:27
Мнения: 539
Местоположение: ВАРНА
.

_________________
Изображение
Изображение


Последна промяна от KONGO79 на 12 сеп 2011 20:06, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 02 юни 2009 22:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
KONGO79 написа:
В твоя случай ме притеснява това, че цялата контактна площ на двете половини ти изпъква над равнината. Струва ми се, че все пак ще е необходимо леко пришкурване на шева, па макар и с риск да загубиш част от грайфера на гумата, преди да подхванеш топлинната обработка. Дано съм ти помогнал.


Липсата на грайфера в зоната, която опира до земята няма да се забележи - това ясно, и за мен си прав по отношение на грайфера.

Проблемът е в дебелината на получения детайл и здравината му. Демек гумата, която е малка, условно цилиндрична, грайферите са като усилващи планки и има дебели стени на половинките. Това изстъргване, за което говориш може да отслаби и направи заготовката по-сговорчива :thumleft: Ами... следва пробване!

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 07:55 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
Аз щях да ти дам същия съвет като KONGO79

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 09:12 
Извън линия

Регистриран на: 24 окт 2007 14:04
Мнения: 546
Със свещ не се нагрява каквото и да е - опушва гадно нагрявната повърхност.Ако трябва нещо да се нагрява , то става или на спиртник или на газ(ова запалка) ,защото нито спирта , нито газта пушат , както фитила и изгорелият парафин от свеща.

По въпроса за гумите , струва ми се ,че Конго е предложил най-подходящото !

Лично аз , след като знам че отдолу няма да се виждат грайферите , и гумата е вещество което има "гадният" навик да връща първоначалната си форма, бих предпочел минаването на щкурка , няколко пъти до получаването на нужната "сплесканост" от "тежеста" на машината и товара.
Обаче остава проблема с останалата , видима част от въпросната гума с неправилна форма - което ме кара да се замислям за тотална смяна на тези детайли с по-добри или най-малкото самостоятелно изработване на силиконов калъп за отливане на нови гуми .Е не от гума , но има достатъчно меки материали (някви зъболекарски смеси) , които да се приложат при отливането , и с последващо боядисване , би се получил мното по-добър ефект на "истинска сплескана от тежестта гума"!
Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 09:21 
Извън линия
Администратор

Регистриран на: 11 окт 2007 17:01
Мнения: 2066
Местоположение: Панагюрище
PACH написа:
Обаче остава проблема с останалата , видима част от въпросната гума с неправилна форма - което ме кара да се замислям за тотална смяна на тези детайли с по-добри или най-малкото самостоятелно изработване на силиконов калъп за отливане на нови гуми.


Отливането на нови гуми е добро решение. Но за да отлееш копие на сплескана гума все пак трябва да имаш една направена вече сплескана гума, която да копираш :) Което ни връща в началото. А ако успееш да преправиш една, дали няма да е по-лесно да направиш още 17 отколкото да влагаш сили и средства за отливането на смолни?!

_________________
Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 17:09 
Извън линия

Регистриран на: 24 окт 2007 14:04
Мнения: 546
Eдна може да се "издялка" от калъп сапун , за калъпа на отливката - става бързо и лесно , пък после направо влизаш в "серийно производство" :geek: .
Калъпа от силиконовите смеси остава мек и връща формата си поне няколко пъти след като си вадил "поредната" отливка , но виж материала за самата отливка , в случая е гума , много не е ясен ... :scratch:щото смолните остават твърди , а има някакви зъбарски "гуми" дето остават сравнително меки след отливката...


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 19:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 10 ное 2004 19:45
Мнения: 237
Местоположение: Добрич
Не мисля,че идеята да се лее детайл от силикон в матрица от силикон ще сработи.Първо,силиконите при контакт един с друг,имат лошия навик да залепват.Трябва всеки път да се слага отделител,а тогава винаги съществува риска някъде да не се омаже добре и.....край с калъпа.Второ,силикона е доста по-гъст материал от смолата,затова трябва да се вкара в калъпа под налягане.Това неминуемо ще деформира калъпа-ще го надуе.Решението е калъпа да е твърд,например гипс...ОБАЧЕ тук идва следващия въпрос.Добре,гумата е "гумена",а джантата???

_________________
Et sub pulcherrima pavo cauda iacet campo gallinaceo asinus


Нагоре
МнениеПубликувано: 03 юни 2009 21:13 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Привет,

"Гумата" е едно цяло с джантата, разделени са вертикално на две половини (все едно през плоската лента от последната ти снимка) и са от полистирол. Затова става дума за нагряване - и то ме притеснява именно защото по-дълго нагряване ще прегори полистирола и ще промени свойствата му, ще изкриви детайла.

"Гума" от каучук, силикон и т.н. не ме интересува, само смола (евентуално) и силиконов калъп, с който да лея цял детайл. Ще направя мастър от една от двете резервни гуми и по него калъпа за останалите поне 16 такива. Ако са сполучливи - бих направил и за някой желаещ.

За това обаче ще ми трябва помощта Ви, сенсей.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 19 ное 2009 23:08 
Извън линия

Регистриран на: 20 ное 2006 10:34
Мнения: 56
Здравейте,

реших да пусна наличната ми информация за техниките за спескване на гуми:

Прикачен файл:
Ju87_022.jpg
Ju87_022.jpg [ 123.78 KиБ | Видяна 2505 пъти ]


Прикачен файл:
tyre.jpg
tyre.jpg [ 21.15 KиБ | Видяна 2508 пъти ]


Това е засега!

Поздрави:

Пламен


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 ное 2009 10:09 
Извън линия

Регистриран на: 24 окт 2007 14:04
Мнения: 546
А така , адаш! ;)
Този начин ми харесва (най-вероятно с милипут или нещо от сорта) като идея, но като реализация :cyclops_ani:
Аз бих поизтъркал отдолу на шкурка и тогава кит и т.н. щото сега "гумата" е разширена встрани тоест сплескана , ама като я погледнеш - си е кръгла спрямо оста.
Но метода си е готин, за сръчни ръце, търпение и изплезен език при обработката.
Интересното е че (поне тази на снимките) след боядисването "утрепва" окото и създава илюзия че е сплескана , без всъщност да е плоска отдолу , тоест не е натисната достатъчно по мое виждане в тигана :cheers:
Но метода за полистиролови (пластмасови) гуми си е добър - останалото е въпрос на реализация.
Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 20 ное 2009 10:42 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 12 окт 2007 15:35
Мнения: 905
Този начин съм го показвал преди три години. Приложен е на Ми- 17. Но този начин става само при пластмасовите колела. При силиконЯ е друга манджа.
Петко дай снимка на твоите гуми. Върти ми се една по- калпава, по бърза и по удачна идея ако са силиконови и кухи. Няма да ти се налага въобще да разваляш грайфера.


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 ное 2009 20:53 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Колеги, аз не си чета собствената тема, ама и вие не я четете :-) Гумите са пластмаса, разделена на две вертикални части. Една гума погубих, варейки я във вода и натискайки към дъното на тефлонов тиган, сплеска се, останаха следи от пинсетата. Трябва да се направят издутини и да им се направят копия - или направо да се леят цели нови гуми. Така ще е по-лесно, щото гумите ги има и на други возила - например замисляния от мен 8х8 МAN в същия мащаб. Подозирам, че бронираните машини - Фухсове, Лухсове и т.н. както и някои американски возила също имат такива гуми.

Та... Ще сподели ли някой какви материали ползва за леене и матрициране или аз ще трябва да открия огъня и после (както винаги) да го споделя с вас?

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 26 ное 2009 22:57 
Извън линия

Регистриран на: 05 мар 2009 22:05
Мнения: 94
направи си първо мастер модела ,пък за леенето после.


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1 2 Следваща

Всички времена са UTC+03:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker