Темата се разтегна доста във времето поради най-различни причини. Събирането на снимките от процеса (не съвсем плътно показващи, но даващи обща идея) може да отнеме малко време, за някои етапи не мога да намеря кадрите... Модела можете да видите И наживо в магазин Хобикулт на ул. "Шипка" №6 в София като имате път.
Моделът е Едуард 8268, сиреч Bf 109G-6 1/48 ProfiPack, издание 2014, предоставен ми от Иво Хоби специално за целта. Моделът е събран "от кутията", в процеса ще видите някои мои специфични приумици, които ще се опитам да обясня достъпно в темата.
Видът на модела е моя интерпретация. Костакев може да е летял на друг модел (примерно G-2 или 4), с различни детайли, с друг камуфлаж, друг номер, да е носила лична емблема - това не мога да кажа. Да кажем, че с информацията, с която разполагам, съм достигнал до това заключение. Модела бил грешен - хубаво, целта на упражнението е друга. Затова ще ви запозная с процеса при мен.
Пример: картината на Марий Чернев също е интерпретация - с жълтите крилни дъги отгоре и т.н. Достъпните за мен снимки на други машини, които също предопределиха избора на машина, схема, маркировка и т.н. допълни и ето този фрагмент:
Прикачен файл:
kniga.jpg [ 178.14 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Започвам с крилото, исках да видя как се събира. Краищата на крилото ми бяха много съмнителни - в първото издание те са отделни части. Пасват с побутване, както можете да се сетите питото се счупи по време на подхвърлянията...
Прикачен файл:
1.jpg [ 80.75 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Клапите имат едни зъбчета, с които се пдравняват в отворено положение, а каналът отгоре позволява (след като изрежете зъбчетата) да ги поставите в неутрално положение, както аз и направих.
Прикачен файл:
2.jpg [ 36.31 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Заборника за компресора - две половини, залепени върху капковидната основа:
Прикачен файл:
3.jpg [ 124.31 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Залепените на място обтекатели на носовите картченици MG131:
Прикачен файл:
4.jpg [ 153.13 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Половините на фюзелажа и кабината пръснати в базов цвят, една идея по-светъл от цвета на боядисания едуардски фотоец. Цветът е смесван на око от няколко ревелски емайла (поне две сиви + синьо).
Прикачен файл:
5.jpg [ 141.42 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Основното приборно табло - 2 слоя ец, залепени с Ц-200. Лепилото засъхва прозрачно и дори имитира остъкление на приборите. Двете доп. ръкохватки са поставени на по-късен етап.
Прикачен файл:
6.jpg [ 1005.58 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Кабината вече е пред затваряне, посваил съм още ецани детайли, пообелих и позацапах. Тъй като елероните са поставени в определено положение, а вертикалното кормило е в положение за набор, съм раздвижил и лоста. Педалите на кормилото за посока са ецвани метални части, в неутрално положение са.
Прикачен файл:
7.jpg [ 51.75 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Още един поглед. За мен таблото на десния борд в ецвано изпълнение е твърде плоско и не съм го поставял.
Прикачен файл:
8.jpg [ 626.54 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Крилото. Залепил съм ФЕ "лица" на радиаторите, створките за регулиране на потока са в долно положение. Долните съм залепил към обтекателите на радиаторите, за да мога да ги боядисам и състаря по един и същи начин.
Прикачен файл:
9.jpg [ 582.61 KиБ | Видяна 10844 пъти ]
Продължавам след малко.