Airgroup2000.com Member of International List of Scale Model Related Web Sites
Този форум е част от сайта на AirGroup 2000
Главен форум на AirGroup 2000

Форум за стендов моделизъм

Част от airgroup2000.com

Начало | Форум-основен | Форум-Модел | Криле | Океан | Океан Dreams | Оръжие |
Криле Ретросалон | Нато и България | Галерия | Военни новини | Поръчай онлайн |

HobbyCULT.com

В момента е 09 дек 2024 02:03

Всички времена са UTC+02:00




Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 14:33 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Темата се разтегна доста във времето поради най-различни причини. Събирането на снимките от процеса (не съвсем плътно показващи, но даващи обща идея) може да отнеме малко време, за някои етапи не мога да намеря кадрите... Модела можете да видите И наживо в магазин Хобикулт на ул. "Шипка" №6 в София като имате път.

Моделът е Едуард 8268, сиреч Bf 109G-6 1/48 ProfiPack, издание 2014, предоставен ми от Иво Хоби специално за целта. Моделът е събран "от кутията", в процеса ще видите някои мои специфични приумици, които ще се опитам да обясня достъпно в темата.

Видът на модела е моя интерпретация. Костакев може да е летял на друг модел (примерно G-2 или 4), с различни детайли, с друг камуфлаж, друг номер, да е носила лична емблема - това не мога да кажа. Да кажем, че с информацията, с която разполагам, съм достигнал до това заключение. Модела бил грешен - хубаво, целта на упражнението е друга. Затова ще ви запозная с процеса при мен.

Пример: картината на Марий Чернев също е интерпретация - с жълтите крилни дъги отгоре и т.н. Достъпните за мен снимки на други машини, които също предопределиха избора на машина, схема, маркировка и т.н. допълни и ето този фрагмент:

Прикачен файл:
kniga.jpg
kniga.jpg [ 178.14 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Започвам с крилото, исках да видя как се събира. Краищата на крилото ми бяха много съмнителни - в първото издание те са отделни части. Пасват с побутване, както можете да се сетите питото се счупи по време на подхвърлянията...

Прикачен файл:
1.jpg
1.jpg [ 80.75 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Клапите имат едни зъбчета, с които се пдравняват в отворено положение, а каналът отгоре позволява (след като изрежете зъбчетата) да ги поставите в неутрално положение, както аз и направих.

Прикачен файл:
2.jpg
2.jpg [ 36.31 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Заборника за компресора - две половини, залепени върху капковидната основа:

Прикачен файл:
3.jpg
3.jpg [ 124.31 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Залепените на място обтекатели на носовите картченици MG131:

Прикачен файл:
4.jpg
4.jpg [ 153.13 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Половините на фюзелажа и кабината пръснати в базов цвят, една идея по-светъл от цвета на боядисания едуардски фотоец. Цветът е смесван на око от няколко ревелски емайла (поне две сиви + синьо).

Прикачен файл:
5.jpg
5.jpg [ 141.42 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Основното приборно табло - 2 слоя ец, залепени с Ц-200. Лепилото засъхва прозрачно и дори имитира остъкление на приборите. Двете доп. ръкохватки са поставени на по-късен етап.

Прикачен файл:
6.jpg
6.jpg [ 1005.58 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Кабината вече е пред затваряне, посваил съм още ецани детайли, пообелих и позацапах. Тъй като елероните са поставени в определено положение, а вертикалното кормило е в положение за набор, съм раздвижил и лоста. Педалите на кормилото за посока са ецвани метални части, в неутрално положение са.

Прикачен файл:
7.jpg
7.jpg [ 51.75 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Още един поглед. За мен таблото на десния борд в ецвано изпълнение е твърде плоско и не съм го поставял.

Прикачен файл:
8.jpg
8.jpg [ 626.54 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Крилото. Залепил съм ФЕ "лица" на радиаторите, створките за регулиране на потока са в долно положение. Долните съм залепил към обтекателите на радиаторите, за да мога да ги боядисам и състаря по един и същи начин.

Прикачен файл:
9.jpg
9.jpg [ 582.61 KиБ | Видяна 10844 пъти ]


Продължавам след малко.

_________________
My modelling blog

Изображение


Последна промяна от pgp000 на 11 сеп 2016 15:27, променено общо 1 път.

Нагоре
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 14:56 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Детайлите. Витлото и основата му са RLM78, "калпакът" е черен.

Прикачен файл:
10.jpg
10.jpg [ 30.55 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Още детайли. Джантите са отделно - голямо удобство, няма нужда от маски.

Прикачен файл:
11.jpg
11.jpg [ 737.4 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Събраната 109ка, жълтее горивния маркуч, последния детайл в кабината.

Прикачен файл:
12.jpg
12.jpg [ 592.36 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Основните цветове на камуфлажа.

Прикачен файл:
12a.jpg
12a.jpg [ 59.27 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


"Моttle"...

Прикачен файл:
13.jpg
13.jpg [ 482.93 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Прикачен файл:
14.jpg
14.jpg [ 479.92 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Ауспусите, монтирани след камуфлирането.

Прикачен файл:
15.jpg
15.jpg [ 827.56 KиБ | Видяна 10841 пъти ]


Колелата на основните стойки.

Прикачен файл:
16.jpg
16.jpg [ 888.93 KиБ | Видяна 10841 пъти ]

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 15:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Обтекателят е маскиран с тънки лентички Tamiya tape и течна маска на Gunze.



Маските са изчертани на CorelDraw и резнати на най-слабо адхезивното фолио, намерени в близката рекламна агенция (което не попречи да изкърти част от боята, аз пък на инат го оставих така). Първо са пръснати белите квадрати, после черните рамки, хиксовете са накрая. За ОЗ са използвани бои Gunze Mr Color поради по-високата си покривност. Зелените БН са пръскани с емайл 61 на Ревел. Подлизване - само по линии на разшивката и където не съм успял да натисна маската както трябва.

Прикачен файл:
17.jpg
17.jpg [ 126.68 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Поглед отдолу, пръснал съм бяло в краищата на крилата като основа за жълтото. Исках да избегна зеленеенето. Вижда се как съм разместил елероните, балансиращите им тежести поставих едва в края на одисеята.

Прикачен файл:
18.jpg
18.jpg [ 147.74 KиБ | Видяна 10839 пъти ]

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 15:22 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Рамките на остъклението са маскирани отвън И отвътре, защото кабината е отворена. Ецваният детайл, който удържа капака, е по-къс от нужното, оттам и страния ъгъл (+ по-малка вероятност да се отчупи при транспорта).

Техническите надписи в моя сет се оказаха от моделна Е-версията, но тъй като не ми се чакаше 2-3 седмици за нови от Едуард - използвал съм тези за G-6 от модела на Хасегава, който имам. Декалите си бяха на едно 15 години, обаче с Mr. Mark Softer легнаха доста прилично върху гланцовия лак. После втори гланц, маслени бои и поостъргвания (много леко), пигменти и смес 2/3 гланц + 1/3 мат лак Gunze (акрили) за финала. Това е.

Прикачен файл:
20.jpg
20.jpg [ 516.67 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Прикачен файл:
21.jpg
21.jpg [ 483.9 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Прикачен файл:
22.jpg
22.jpg [ 481.08 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Прикачен файл:
23.jpg
23.jpg [ 482.4 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Прикачен файл:
24.jpg
24.jpg [ 613.54 KиБ | Видяна 10839 пъти ]


Прикачен файл:
25.jpg
25.jpg [ 578.87 KиБ | Видяна 10839 пъти ]

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 21:05 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
И за приумиците...

1. Част от таблата в кабината са дадени от ецвани детайли, но са много плоски, затова съм оставил оригиналните пластмасови отливки.
- РЕ14 върху пластмасовата Н22 в стария модел. В новия са РЕ12 и 13, а пластмасовата част е преномерирана на Н15.
- РЕ 16 и 17 заменят Н33, в новия кит са РЕ15 и 16, а пластмасовият индикатор - Н32.
Пластмасовите части имат обем, изглеждат по-добре и са по-удобни за подчертаване.
2. Оцветените уж в RLM 66 eцвани детайли седят на райета - това се вижда прилично добре на снимката в първия пост. Не знам по каква технология се прави оцветяването, но е далеч от идеалното решение, от тук насетне съм решил да си оцветявам сам вместо да "търся" цвета.
3. Когато затварях половинките на фюзелажа не залепих диска, който служи за опора на витлото (Н59 в стария кит, Н67 в новия). Това ми позволи да поставя ауспусите след камуфлирането, без да ги маскирам и пребоядисвам, както и да си работя спокойно по пропелера. След като приключих с камуфлажа - поставих ауспусите, монтирах си пропелера с оста и тапата на диска, и го залепих на място.
4. Не съм опъвал антена, защото според мен мачтата за нея няма нужната опора да издържи напрежението.

Иначе моделът е мислен много добре, събира се лесно, частите в повечето случаи се самоподравняват и е трудно да залепите нещо накриво - или наопъки. Приятно е не само че има опции за различни стабилизатори и остъкление, а и че механизацията и управляващите повърхности може да се поставят раздвижени.

В стария комплект
- има всмукнатини от вътрешната страна на лопатите на витлото,
- вдлъбнатините за картечниците в носа не са отлети чисто - през тях върви линия на формата, която се чисти много трудно, отделно залепянето на парчетата е meh,
- картечниците са отлети с "отворени" пламегасители (голям +), но пък са само "връхчетата" - искат си внимателно подравняване,
- прицелът седи много измислено - за мен си заслужава да се замени със смолен, а прозрачната част - с фолио (някои прицели са били и с по 2 стъклени детайла),
- остъклението не повтаря точно сечението на фюзелажа,
- питото си плаче за замяна - така или иначе ще го счупите.

И така.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 11 сеп 2016 21:35 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 05 яну 2012 23:33
Мнения: 971
Ще мина да го видя в хобикулт на живо аз :) Тоя motle камуфлаж малко ме плаши, ама при теб като че се е получило :) Хареса ми и идеята за ауспусите, че да ги маскираш си е мъка. Ама що не го пребоядиса тоя кръст? Толкова старание и накрая да го оставиш така, ама и аз ги правя такива, така че те разбирам.

Поздрави,
Сашо


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 сеп 2016 18:58 
Извън линия

Регистриран на: 20 сеп 2014 20:10
Мнения: 123
Колега поздравления за модела! Само си пропуснал бордния номер под крилата, а и самия шрифт ми е малко странен.


Нагоре
МнениеПубликувано: 12 сеп 2016 20:38 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Ssasho0 написа:
Тоя motle камуфлаж малко ме плаши, ама при теб като че се е получило :)

Би се получил по-добре, ако бях набивал ръка повече с double action-a, a не го бях хващал от 2 години - иначе той си е за такива работи, не да пръскаш площадно с него.
Цитат:
Хареса ми и идеята за ауспусите, че да ги маскираш си е мъка.

Ми аз все така на парче ги боядисвам, за да е по-удобно - стига конструкцията да го позволява. На Белия кошмар ако бяхпърво затворил а след това боядисал - съвсем без коса щях да остана...
Цитат:
Ама що не го пребоядиса тоя кръст? Толкова старание и накрая да го оставиш така, ама и аз ги правя такива, така че те разбирам.

Защото фолиото като е откъртило веднъж боя каква гаранция имам, че няма да повтори? Освен това имаше опасност да се вижда коригиращия слой боя и да се превърне в релеф. Нека си му седят кусурите.
MITKOV написа:
Само си пропуснал бордния номер под крилата, а и самия шрифт ми е малко странен.

Благодаря :) Наличието на б/н под крилото е въпрос на интерпретация - два примера по-долу. Относно шрифта - използвах готов шрифт "Blockschrift fur flugzeuge", смързя ме да го прерисувам, ако и фaсона да не е 100%. В мен си е греха.

Прикачен файл:
42.jpg
42.jpg [ 42.45 KиБ | Видяна 10781 пъти ]


Прикачен файл:
41.jpg
41.jpg [ 108.58 KиБ | Видяна 10781 пъти ]

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
МнениеПубликувано: 21 сеп 2016 20:44 
Извън линия

Регистриран на: 22 фев 2016 22:32
Мнения: 3
pgp000 написа:

Видът на модела е моя интерпретация. Костакев може да е летял на друг модел (примерно G-2 или 4), с различни детайли, с друг камуфлаж, друг номер, да е носила лична емблема - това не мога да кажа. Да кажем, че с информацията, с която разполагам, съм достигнал до това заключение. Модела бил грешен - хубаво, целта на упражнението е друга. Затова ще ви запозная с процеса при мен.

Поздравления за модела. Искам само да вметна, че до полета на Костакев сме получили 53 бр - Г-2, 1бр - Г-4 и 20бр - Г-6.
Густав-4 със сериен номер 16237 пристига в Божурище на 22 февруари 1944 година и на 23 февруари при сблъсък с Густав-2 със сериен номер 13742 се запалват и изгарят двете машини. Така, че няма как Костакиев да е летял на Г-4. Остават като варианти Г-2 и Г-6.
Ако управата сметне поста ми, че е на неподходящо място, то моля да го махне за да не загрозява темата!
Поздрави!


Нагоре
МнениеПубликувано: 22 сеп 2016 11:49 
Извън линия
Потребителски аватар

Регистриран на: 01 дек 2006 10:21
Мнения: 1920
Местоположение: София
Защо пък да загрозява, след като показва факти, които имат отношение към темата?
Благодаря, че сподели.
Техническите надписи са от твоя модел, който предстои да захвана.

_________________
My modelling blog

Изображение


Нагоре
Покажи мненията от преди:  Сортирай по  
Създай нова тема  Отговори  [ 10 мнения ] 

Всички времена са UTC+02:00


Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта


Вие не можете да публикувате теми в този форум
Вие не можете да отговаряте на теми в този форум
Вие не можете да променяте собствените си мнения в този форум
Вие не можете да триете мнения в този форум
Вие не можете да прикачвате файлове в този форум

Търси за:
Отиди на:  
cron
Copyright ©2006-2024 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved.



eXTReMe Tracker